هواپیمای مدیر توتال پس از تصادف در فرودگاه مسکو

30 مهر 1393 ساعت 13:25

هواپیمای اختصاصی حامل مدیرعامل توتال دوشنبه شب به حال پرواز و ترک فرودگاه مسکو، با دستگاه برف روب تصادف کرد و متلاشی شد. در این حادثه سه نفر از کادر پرواز و "کریستف دومارژری" مدیرعامل شرکت نفتی توتال فرانسه کشته شدند.


به گزارش میز نفت، النا کریلووا سخنگوی فرودگاه ونوکوووی مسکو، اعلام کرد در سانحه ای که از برخورد یک هواپیما با ماشین برف روبی پیش آمد، سه تن از اعضای تیم پرواز و یک مسافر جان خود را از دست دادند که تایید می کنم مسافر کشته شده مدیرعامل شرکت توتال است.

کریستوفر دومارژی پیش از این اظهار کرده بود در صورتی که شرایط قراردادهای ایران در بخش بالادستی به اندازه کافی جذاب باشد، شرکت توتال علاقه دارد پس از لغو تحریم ها در ایران سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه توتال به قوانین بین المللی پایبند است، گفته بود: توتال تا زمانی که ایران تحریم است با این کشور قراردادی امضا نمی کند. دومارژی درخصوص مدل جدید قراردادهای نفتی ایران نیز گفته بود: هنوز اطلاعی درباره مدل تازه قراردادهای نفتی تهران نداریم اما بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام کرد که در حال کار بر روی این مدل هستند.

توتال در گذشته حضور فعالی در صنعت نفت و گاز ایران داشته است، این شرکت در دهه 1370 شمسی با پذیرش قرارداد های بیع متقابل ایران، میدان نفتی فراساحلی سیری را در خلیج فارس توسعه داد. شرکت توتال با وجود اعمال تحریم علیه صنعت نفت ایران قرارداد توسعه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی را با ایران امضا کرد،

این شرکت فرانسوی همچنین در پروژه فاز 11 توسعه میدان گازی پارس جنوبی حضور داشته است. شرکت های نفت و گاز فرانسه در بهمن ماه سال گذشته در تهران در گفت وگوهای گروه نفت، گاز و پتروشیمی با همتایان ایرانی خود دیدار کردند.


کد مطلب: 3446

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/gallery/3446/1/هواپیمای-مدیر-توتال-تصادف-فرودگاه-مسکو

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir