۰

تجارت نفتی داعش

گزارش های امنیتی و اطلاعاتی عراق حاکی است که درآمد فعلی داعش از فروش نفت به شدت کاهش یافته و در ماه های اخیر به روزانه 500 تا 750 هزار دلار رسیده است.
به گزارش «ميزنفت»، نفتی که داعش از میادین تحت کنترل خود در عراق و سوریه استخراج می‌کند معمولا برای پالایش و تبدیل به گازوییل و بنزین کم کیفیت به پالایشگاه های سیار در سوریه تحویل داده می‌شود. این پالایشگاه ها با روش‌های ابتدایی اقدام به پالایش نفت می‌کنند. برآورد می‌شود هر پالایشگاه سیار توان پالایش روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ بشکه محصولات پالایش شده نظیر گازوئیل را داشته باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که محصولات این پالایشگاه ها به موصل و دیگر مناطق تحت کنترل داعش و یا به صورت قاچاق به ترکیه فرستاده‌ می‌شود؛ ساکنان مناطق تحت کنترل داعش نیز نفت و بنزین را از همین طریق خریداری می‌کنند.

مجموع نیاز مناطق تحت کنترل داعش به محصولات پالایش شده از جمله سوخت مورد نیاز برای تولید برق و حمل و نقل غیر نظامیان چیزی حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز برآورد می‌شود. "نور کلزی" عکاس خبرگزاری رویترز در سوریه به یکی از این پالایشگاه‌های داعش در "کفر حمراء" در حلب رفته و از تجارت نفتی داعش عکاسی کرده است؛ تجارتی که بخش قابل توجهی از اقتصاد داعش را شامل می‌شود.
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 4850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *