۱

حرکت کاروان نظامی داعش به سوی بندر نفتی سدره در لیبی + تصاویر

تروریست‌های داعش با تصرف روستایی در لیبی به سوی بندر نفتی سدره در شرق این کشور حرکت کردند.
به گزارش «ميزنفت»، تکفیری داعش رژه نظامی خاصی را با خودروهایی در روستای "نوفلیه"، ۶۰ کیلومتری بندر نفتی سدره، برگزار کرد، که هدف از برپایی آن تبلیغ «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش بوده است.

ابنا - ساکنان محلی بدون ذکر نامشان گفته‌اند: در این نمایش نظامی سرکردگان داعش از جمله سرکرده این گروه در لیبی حضور داشتند.

صفحات ویژه فعالان لیبیایی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر کرده‌اند که در آن خودروهای دو دیفرانسیل با پرچم‌های داعش و سرنشینانی از افراد مسلح نقابدار، در برابر چشم مردم در حال برگزاری نمایش نظامی هستند.

در توضیح این تصاویر آمده است، تصاویر متعلق به رژه اعضای داعش در روستای نوفلیه است.

«ابراهیم مسماری» رئیس ستاد مشترک ارتش لیبی نیز حضور داعشی‌ها را در منطقه نوفلیه تایید کرده است.

وی افزود: در روستای "بن جواد" در همسایگی روستای نوفلیه، میان عناصر وابسته به گروه موسوم به عملیات شروق، زیر مجموعه نیروهای فجر لیبی و افراد وابسته به داعش درگیری‌های مسلحانه رخ داد و در این درگیری‌ها چندین نفر کشته شدند. در این درگیری از سلاح سنگین و متوسط استفاده شد. این درگیری پس از حمله چهار فرد مسلح وابسته به عملیات شروق به یکی از پایگاه‌های داعش در نزدیکی روستای نوفلیه آغاز شد.

سایت‌های تشکیلات تروریستی داعش و شاهدان عینی نیز اعلام کردند داعش کنترل ایستگاه رادیویی ویژه شهر سرت در فاصله ۵۰۰ کیلومتری شرق طرابلس، پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

یکی از مسئولان سابق این منطقه نیز با تایید این خبر گفت: تکفیری‌های داعش شهر سرت را مرکز فرماندهی خود قرار داده‌اند.

سرت زادگاه معمر قذافی، رئیس جمهوری سابق لیبی است که از زمان سقوط وی در سال ۲۰۱۱ به پایگاه گروه‌های افراطی به ویژه انصار الشریعه که ارتباطاتی مبهم با داعش دارد، تبدیل شده است.

چند ماه قبل در یک نوار ویدیویی پیوستن گروهی از عناصر مسلح تندرو در شهر درنه لیبی به ابوبکر البغدادی به تصویر کشیده شده بود.

داعش تاکنون مسئولیت چندین انفجار در طرابلس و حمله به چندین نمایندگی سیاسی و مراکز حساس در کشور لیبی را بر عهده گرفته است
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 5249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *