۰

اسب‌ها را نعل می‌کردند، پشه هم پایش را بالا برد

اظهارات سخیف شاهزاده "بندربن سلطان" ضد جمهوری اسلامی ایران در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد "بندر بن سلطان" از قدرت نیروهای مسلح ایران اطلاعی ندارد.

اسب‌ها را نعل می‌کردند، پشه هم پایش را بالا برد
اظهارات سخیف شاهزاده "بندربن سلطان" ضد جمهوری اسلامی ایران در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد "بندر بن سلطان" از قدرت نیروهای مسلح ایران اطلاعی ندارد.
به گزارش«ميزنفت»، تهدیدات مسئولین آمریکایی کم بود، در یک ماهه اخیر مقامات کشوری سعودی نیز به آنها اضافه شدند و در این پروسه تهدیدات شاهزاده‌های سعودی تأمل برانگیز است.


**تهدیدات شاهزاده "بندربن سلطان"

"بندر بن‌سلطان" سفیر عربستان در واشنگتن و یکی از اعضای بلندپایه خانواده سلطنتی حاکم بر حجاز، اولین واکنش سعودی‌ها را به توافق ایران و ۱+۵ رقم زده و از حمله به ایران سخن گفته است.

وی که با نشریه «تایمز لندن» مصاحبه کرده، ابتدا توافق هسته‌ای را با دستیابی به بمب اتم همسان دانسته و گفته که «توافق ایران بر سر منطقه آوار خواهد شد.»

دیپلمات سابق سعودی، شیخ‌نشین‌های حاشیه جنوبی خلیج‌فارس را قدرت خواند و ضمن تهدید ایران به حمله نظامی گفت: «عربستان و قدرت‌های خلیج (فارس) آماده‌اند پس از توافق هسته‌ای، بدون حمایت آمریکا به ایران حمله کنند.»

ادعای مضحک شاهزاده



پرنس "بندر بن‌سلطان" همچنین توافق با ایران را عامل کاهش اعتماد کشورهای منطقه به آمریکا دانست و گفت:‌«مردم منطقه من، حالا دیگر به مشیت الهی اتکا می‌کنند و در حال تقویت توانایی‌ها و تحلیل‌های خود با کمک هر کسی به جز قدیمی‌ترین و قدرتمندترین متحد خود هستیم.»


"بندر بن‌سلطان" به توافق دولت بیل کلینتون با کره شمالی بر سر مسائل هسته‌ای اشاره کرد و ضمن تشبیه توافق آن روزها با توافق وین، گفت: «همه تحلیل‌گران سیاست خارجی، ادارات اطلاعات و امنیت ملی و متحدان آمریکا در منطقه یش بینی کرده‌اند که حاصل توافق با ایران نه تنها از حاصل توافق با کره شمالی بدتر خواهد بود بلکه در این مورد، میلیاردها دلار هم در دسترس ایران قرار خواهد گرفت.»

شاهزاده سعودی در حالی ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کند که "ملک سلمان" پادشاه این کشور و حکومت تحت سلطه او از پس یمن برنیامده‌اند و سران آل سعود که از ۶ فروردین ۹۴ جنگی تمام عیار را با هدف سرنگونی دموکراسی برخواسته از انتخاب مردم یمن آغاز کرده است پس از ۱۲۰ روز هیچ یک از اهدافش محقق نشده که صد البته بخشی از این جنگ توطئه‌های آمریکایی صهیونیستی است.



**سردار نقدی: شاهزاده ‌های نازک نارنجی سعودی مدیر جنگ یمن نیستند

سردار سرتیپ "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تحولات "یمن"، تجاوزات عربستان سعودی و حمایت آمریکا و اسرائیل از این جنگ اظهار داشت: برداشت غلطی که انجام شده این است که عربستان جنگ را مدیریت می‌کند، حال آن که "آمریکا" مدیر اتاق جنگ "یمن" بوده و شاهزاده‌های نازک نارنجی سعودی نقشی ندارند.


وی خطاب به عربستان سعودی گفت: نمی‌توان با یک ارتش در مقابل اراده یک ملت ایستاد و در ظاهر ارتش سعودی در میدان بوده اما نفس موضوع این است که آمریکا نقش‌آفرینی می‌کند.



رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: ملت "یمن" اعتقاد به قیام به اسلحه با ظالم را دارند و در مقابل شاهزاده‌های مفت‌خور سعودی این ملت پیروز خواهد شد.


سردار نقدی با اشاره به این که ملت عربستان هم هیچ اعتقادی به این جنگ ندارند و تعارض جدی با رژیم آل‌سعود دارند، تأکید کرد: آن‌ها دچار اشتباه محاسباتی شدند که با یکسری حملات می‌توان با ضربه زدن به معیشت مردم در جنگ پیروز شوند که این بسیار اشتباه است و یک نیروی هوایی چند صد میلیارد دلاری به مخازن گاز و کارخانه آرد در شهرها حمله می‌کند.



وی با بیان پیش پا افتاده بودن حملات جنگنده‌های سعودی به مواضع "یمن" یادآور شد: حملات سعودی‌ها که بعضاً موفق هم نیست را می‌توان با هواپیماهای "جنگ جهانی دوم" هم انجام داد که حتی در این موضوع هم توفیق به دست نیاوردند و چندین جنگنده آن‌ها سرنگون شد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به شکست قطعی عربستان سعودی در "یمن" خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی هم قدرت‌های جهانی "صدام" را برای حمله به ایران تجهیز کردند و نتیجه صدام کاملاً مشخص شد و عربستان سعودی که ارتش ضعیف‌تر از "صدام" دارد به سرنوشت "صدام" دچار خواهد شد.



در پاسخ به شاهزاده "بندربن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" سفیر سابق عربستان در آمریکا، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان و مسئول پرونده سوریه باید گفت اولا در سوریه با وجود هزینه‌های چند میلیارد دلاری جهت سرنگونی نظام "بشاراسد" هیچ اقدامی را از پیش نبردید و لذا این یکی از شکست‌های عربستان در حوزه نظامی و اطلاعاتی است.


**صدرالحسینی: "بندر بن سلطان" در پرونده سوریه شکست خورد و او باید به بایگانی مسئولان آل‌سعود منتقل شود و در پارکینگ بماند

"حمیدرضا صدر الحسینی" کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سیاست و مشی شاهزاده بندر بن سلطان اظهار داشت: اگر "بندر" می‌توانست پرونده سوریه را به پیش ببرد، قطعاً "ملک عبدالله" (شاه فوت شده پیشین) پرونده را از او نمی‌گرفت.

وی افزود: "بندر" با تجربیات فراوانی که از "ایالات متحده آمریکا" داشت تصور می‌کرد که می‌تواند با هماهنگی مقامات آمریکا شرایطی را برای سوریه به وجود بیاورد که نظام سوریه بیش از چند ماه دوام نیاورد و به کمک پول‌ها و نیروهایی که به سوریه گسیل کرد به دنبال این موضوع بود.


کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به شکست "بندر بن سلطان" در پرونده سوریه ادامه داد: با شکستی که او در سوریه دریافت کرد سابقه امنیتی اطلاعاتی و سیاسی او زیر سؤال رفت و بندر بن سلطان به عنوان مسئول رابطه "رژیم صهیونیستی" و "عربستان سعودی" به دنبال این بود که پرونده‌های آمریکا را پیش ببرد که با شکست مواجه شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: "بندر بن سلطان" در پرونده سوریه شکست خورد و او باید به بایگانی مسئولان آل‌سعود منتقل شود و در پارکینگ بماند.



**عربستان از توان نظامی ایران آگاه نیست

ثانیا عربستان که در جنگ یمن هیچ اقدامی از پیش نبرده، چگونه می‌تواند در مقابل ایران قدرتمندی بایستد که هزاران موشک دارد و توانمندی‌های گسترده نظامی نیروهای مسلح کشورمان به حدی است که در سال می‌توانند چند رزمایش را با آتش سنگین تجهیزات نظامی طراحی و عملیاتی کنند.


ارتش اجاره‌ای عربستان در یمن چنان زمین‌گیر شده که به گفته منابع آگاه ۳۰ پایگاه نظامی و پاسگاه خود را در مناطق درگیری با ارتش و نیروهای مردمی یمن از دست داده است، حال این ارتش چگونه قوی شده و می‌‌تواند به ایران حمله کند؟!


ثالثا یکی از وزرای خارجه اسبق آمریکا درباره جنگ احتمالی ایران و عربستان گفت: "اگر این جنگ رخ دهد ایران عربستان را به عصر ماقبل تاریخ بازخواهد گرداند" و این نشان می‌دهد مقامات غربی به توان بازدارندگی ایران آگاه هستند.


رابعا ارتش عربستان میلیاردها دلار ذخیره ارزی دارد که با آن‌ها سلاح‌های پیشرفته خریداری می‌کند که تنها مستشاران نظامی آن این تجهیزات نظامی را عملیاتی می‌کنند و نفع ارتش عربستان توانایی طراحی حتی یک رزمایش را ندارد و لذا با این ارتش چگونه در مقابل ایرانی می‌خواهند بجنگند که ۸ سال دفاع را در کارنامه دارد و در تحولات منطقه کارآزموده شده است.چ


خامسا اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدید می‌کنند در خود توانایی‌هایی ولو بعضا واهی برای رویارویی نظامی با ایران می‌بینند؛ حال چگونه عربستان که در باتلاق یمن دست و پا می‌زند به خود اجازه داده ایران را به اقدام نظامی تهدید کند؟


تهدیدات معنادار شاهزاده سعودی ما را یاد این ضرب‌المثل می‌اندازد که می‌گوید: "اسب‌ها را نعل می‌کردند؛ پشه هم پایش را بالا برد" و این تهدیدات قابل استناد و حائز اهمیت نیست.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 7458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *