۰

آیا "پ ک ک" خط لوله گاز " ایران - ترکیه" را منفجر کرد؟ + تصاویر

در حالی در ۲۴ ساعت گذشته خط لوله گاز " ایران - ترکیه " منفجر شد که عامل این حمله در گمانه زنی‌های رسانه‌ای مشخص شده است.

به گزارش«ميزنفت»،اقدامات اخیر ترکیه در بمباران مواضع داعش به نحوی امنیت کشورهای منطقه غرب آسیا را تحت‌الشعاع قرار داده و علاوه بر این عده‌ای نسبت به این عملیات بد بین هستند.


اخیراً منابع رسانه ای ترکیه از یک حمله تروریستی به خط لوله صادرات گاز ایران و ترکیه واقع در جاده ترانزیتی در خاک ترکیه در نزدیکی شهر " دوغوبایزید" اطلاع دادند که باعث انفجار خط لوله گاز گردید که سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز به همسایه غربی صادر می‌کند و زمینه‌هایی درباره احتمال حمله "پ ک ک" به این خط لوله مطرح شده است (بیشتر بخوانید).


البته امروز هم در فضای مجازی مطلبی درباره قطع گاز خط لوله " ایران - ترکیه " منتشر شده که هر چند که این مطالب در حد پخش در فضای مجازی است؛ اما هیچ گونه تایید و یا تکذیبی در مورد آن صورت نگرفته است.


**توجیه "پ ک ک" چیست؟

البته احتمالاً "پ ک ک" این حمله تروریستی را انجام داده و توجیه آن حمله نیروی هوایی ارتش ترکیه به مواضع " پ ک ک " در شمال و شمال شرق سوریه و در کوه های " قندیل" در شمال عراق بوده، که این حملات به نفع تروریستی تکفیری داعش از سوی ارتش ترکیه انجام شده است.


ارتش ترکیه که همواره با "پ ک ک" در کشمکش و با داعش هم پیمانی راهبردی بوده؛ این روزها به بهانه مبارزه با تروریست به اقداماتی دست می‌زند که کل منطقه را به خطر می‌اندازد.


**ارتش ترکیه از ۳ هفته گذشته تجهیزات نظامی انبوهی را راهی "غازیان تپ" کرده است


ارتش ترکیه از ۳ هفته گذشته تجهیزات نظامی انبوهی را راهی "غازیان تپ" کرده که به نظر می‌رسد حمله نیروی هوایی این کشور به مواضع داعش واقعی نیست.


** نقوی حسینی: بمباران جنگنده‌های ارتش ترکیه "فرمالیته" است.

"سید حسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حملات ارتش ترکیه به مواضع داعش عنوان داشت: متأسفانه برخی از کشورها از چتر مبارزه با تروریسم به نفع خود استفاده می‌کنند.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ترکیه مشخص نیست در بمباران آیا "پ ک ک" یا "داعش" یا "مواضع ارتش سوریه" را هدف قرار می‌دهد خاطر نشان کرد: بمباران جنگنده‌های ارتش ترکیه "فرمالیته" است.


به نظر می‌رسد حمایت دولت مردان ترکیه و حزب عدالت و توسعه از تروریست یقه این کشور را گرفته و احتمال دارد در آینده ای نه چندان دور اقتصاد این کشور از جمله صنعت توریست و منابع انرژی وارداتی ترکیه از کشورهای همسایه را تحت‌الشعاع قرار دهد.


منبع:باشگاه خبرنگاران


پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 7596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *