۳
نخستین تمبرهای نفتی ایرانی/ 1

نفت در قاب تمبرهای قدیمی

چاپ تمبر با موضوع نفتی برای نخستین بار در ایران در سالروز گرامیداشت یادبود ملی شدن صنعت نفت در 29 اسفندماه 1329 انجام شد.
به گزارش « ميزنفت »، بسياري از كشورهاي نفت‌خير جهان در پاسداشت صنعت نفت خود در مناسبت‌های مختلف نفتی‌شان، تمبر چاپ می‌کنند.
تمبر یابود ملی شدن صنعت نفت
اصلی‌ترین هدف از چاپ اين گونه تمبرها نمایش ميزان مراحل پيشرفت اين صنعت و گرامیداشت و یادآوری موفقیت‌های صنعتی آن کشور و همچنین ترويج يك فرهنگ ملي به وسيله تمبر به عنوان يك سند تاريخي است.
تمبر گرامیداشت بیستمین سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران
ايران  نيز نخستین بار به پاسداشت و یادبود ملی شدن صنعت نفت در 29 اسفندماه 1329 برای نخستین بار تمبرهایی با این موضوع منتشر کرد.
پالایشگاه تهران در تمبر بیستمین سالروز ملی شدن صنعت نفت
پس از آن در مناسبت‌های مختلف تمبرهای متنوعی با مناسبت‌ها و موضوع‌ها و یادآروی رویدادهای نفتی منتشر شد.
تمبر خطوط لوله نفت و گاز
در مجموعه تمبرهایی که در اینجا مشاهده می‌کنید، تمبرهایی با تصاویری از تأسیسات نفتی ایران همچون پالایشگاه تهران و پتروشیمی خارگ به مناسبت بیستمین سالروز ملی شدن صنعت نفت منتشر شده است.
پتروشیمی خارگ در تمبر بیستمین سالروز ملی شدن صنعت نفت در 1348
تمبرهایی نیز از سری هوایی چاه شماره سه البرز در قم با تاریخ 12 تیر 1331 خورشیدی در چهار طرح با قیمت‌های سه، پنج، 10 و 20 ریال منتشر شده است.
سری هوایی تمبرهای چاه شماره سه نفت در قم
همچنین تمبری به مناسبت دهمین سال شروع حفاری دریایی شرکت نفت ایران و ایتالیا در خلیج فارس و با لوگوی قدیمی شرکت ملی نفت ایران و به بهای هشت ریال در سال 1348 منتشر شده است.
تمبر دهمین سال شروع حفاری دریایی شرکت نفت ایران و ایتالیا در خلیج فارس
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۴
کد مطلب: 9600
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *