۱
۲
اخراجی‌ها با سعیدی‌کیا دیدار می‌کنند

پرداخت بخشی از طلب حفاری شمال

رئیس هیئت مدیره شرکت حفاری شمال از پرداخت بخشی از مطالبات این شرکت از سوی شرکت ملی نفت ایران خبر داد و پیش‌بینی کرد.
پرداخت بخشی از طلب حفاری شمال - میز نفت
پرداخت بخشی از طلب حفاری شمال - میز نفت
حمید عسکری بشکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ميزنفت با بیان اینکه بخشی از مطالبات شرکت حفاری شمال از شرکت ملی نفت ایران اخیرا پرداخت شده است، افزود: برای وصول مطالبات حفاری شمال، مذاکره‌هایی با شرکت ملی نفت ایران انجام و مقرر شد تا بخشی از طلب 800 میلیارد تومانی این شرکت پرداخت شود تا فعالیت‌های این شرکت عملیاتی متوقف نشود.

رئیس هیئت مدیره شرکت حفاری شمال با تأکید بر اینکه اگر طلب‌های شرکت حفاری شمال پرداخت نشود، به فرآیند کار عملیاتی این شرکت آسیب می‌خورد، تصریح کرد: مدیران مربوط در حفاری شمال با مدیران مربوط در شرکت ملی نفت ایران با برگزاری نشست‌های مشترک، راهکارهایی را دنبال می‌کنند تا باقی مطالبات این شرکت بورسی نیز وصول شود.

وی با بیان اینکه بدهی به شرکت‌ها و پیمانکاران، یک مشکل عمومی دولت در همه بخش‌ها است، توضیح داد: راهکار حل مشکل پرداخت معوقات و مطالبات شرکت‌هایی همچون حفاری شمال از کارفرمایان دولتی خود در بسته سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود در سال جاری دنبال می‌شود تا از این طریق راه‌حلی را برای تسویه حساب بدهی دولت با پیمانکاران، پیدا کنند.

عسکری ادامه داد: به‌منظور پرداخت و تسویه حساب بدهی‌های دولت به پیمانکارانی همچون شرکت حفاری شمال، اقدامات متعددی پیش‌بینی شده است که بر اساس آن، در چارچوب احکام بودجه سالانه نیز تمهیدهای ویژه‌ای همچون فروش و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و تسویه بدهی‌ها از این محل و همچنین تهاتر بدهی‌ها با مطالبات دولت از اشخاص بابت اقساط فروش سهام دولت و از محل فروش اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، بخشی از مطالبات حفاری شمال از سوی وزارت نفت اخیرا پرداخت شد تا ضمن پرداخت حقوق کارکنان، با برخی از پیمانکاران جز تسویه حساب شود تا عملیات حفاری از سوی دکل‌ها متوقف نشود. با این حال، هنوز قول مشخصی برای تسویه حساب باقی مطالبات شرکت حفاری داده نشده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت حفاری شمال در باره تعدیل گروهی از کارکنان شرکت حفاری شمال پس از مدیرعاملی آقای سید عزت‌الله حجازی در این شرکت توضیح داد: ورود و خروج نیروی انسانی در شرکت‌های پیمانکاری و پروژه محوری همچون حفاری شمال، با توجه به حجم کار و شرایط کشور انجام می‌شود، بالاخره به واسطه شرایط عمومی اقتصاد کشور و فضای کنونی صنعت نفت، تعداد قراردادهای شرکت و در نتیجه آن، حجم فعالیت‌های آن کمتر شده است، پس متناسب با آن نیروی انسانی هم باید تعدیل شود، این شرکت باید درآمد داشته باشد که بتواند حقوق پرداخت کند، باید طلب‌هایش را وصول کند تا بتواند هزینه‌هایش را پوشش دهد، چون درآمد دیگری غیر از درآمد حاصل از اجرای پروژه‌هایش ندارد.

وی با بیان ایکه مدیرعامل جدید حفاری شمال، کمیته‌ای را برای جذب و تعدیل نیروی انسانی متناسب با توسعه یا رکود فعالیت‌های شرکت تشکیل داده است، تصریح کرد: این کارگروه با توجه به نوع و حجم کار، برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، بر اساس شاخص‌هایی تصمیم‌گیری می‌کند و حتی چنانچه در تعدیل‌ها از سوی مدیران ارشد اشکالی رخ داده باشد، خود این کارگروه رسیدگی می‌کند.

عسکری با بیان اینکه در تعداد افراد بیکار و تعدیل شده از شرکت حفاری شمال، بزرگنمایی شده است، گفت: به تناسب شرایط کنونی شرکت، تعدادی از کارکنان در شرکت حفاری شمال تعدیل شده‌اند، اما تعدادشان آن ارقامی نیست که در رسانه‌ها از آن یاد می‌شود؛ در نظر بگیرید که اگر 500 تن از نیروهای شرکتی همچون حفاری شمال به یک باره تعدیل شوند، به طور قطع فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی در این سیستم به مشکل برمی‌خورد و ادامه کار آن با دشواری‌هایی روبه‌رو می‌شود، پس هیچ مدیری برای تعدیل نیرو، این گونه تصمیم نمی‌گیرد.

وی به کارکنان شرکت حفاری شمال که در باره تعدیل شدن‌شان اعتراض دارند، پیشنهاد کرد تا به جای برپایی تجمع‌های اعتراضی و بهره‌گیری از روش‌های ناکارآمد و زیان‌بخش، نمایندگانی را معرفی کنند تا با شخص آقای حجازی؛ مدیرعامل حفاری شمال و کارگروه تأمین و تعدیل نیروی انسانی منتصب ایشان در این شرکت دیدار و مذاکره و اعتراض، استدلال و مستندات خود را ارائه کنند که با شناختی که از آقای حجازی دارم، به آن رسیدگی می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت حفاری شمال در پاسخ به برخی اظهارنظرها در باره تعدیل مغرضانه، غیرکارشناسی و با رویکرد شخصی و سلیقه‌ای برخی از کارکنان حفاری شمال، یادآور شد: آقای حجازی فردی کاردان، صبور، معقول و دلسوز است و در برابر انتقادها گوش شنوا دارد و از انجام هر کاری برای موفقیت شرکت دریغ نمی‎کند، بالاخره هیچ مدیرعاملی، شاخه‌ای که خودش روی آن نشسته است را نمی‌برد.

*اخراجی‌های حفاری شمال با سعیدی کیا دیدار می‌کنند

به گزارش ميزنفت ، گروهی از کارکنان اخراجی شرکت حفاری شمال از صبح امروز (یکششنبه سوم آبان) روبه‌روی درب ساختمان اصلی بنیاد مستضعفان در خیابان آفریقا تجمع کرده و با امضای یک نامه اعتراضی خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان، رسیدگی وی به وضعیت کارکنان تعدیل شده شرکت حفاری شمال، احقاق حق و بازگشت به کارشان را خواستار شده‌اند.

یکی از حاضران در این تجمع در تماس با ميزنفت گفت: پس از برکناری هدایت‌الله خادمی و انتصاب عزت‌الله حجازی در حدود یک ماه نیم گذشته، تعدیل ناعادلانه و مغرضانه گروهی از کارکنان پیمانکاری و قرارداد مدت معین در این شرکت آغاز شده است و تا امروز صدها تن از نیروهای این شرکت اخراج شده‌اند، بنابراین در اعتراض به این تعدیل‌ها امروز مقابل درب ساختمان اصلی بنیاد مستضعفان تجمع کردیم که در نهایت قرار شد کارکنان تعدیل شده حفاری شمال در ساعت 14 روز سه‌شنبه پنجم آبان‌ماه جاری با آقای محمد سعیدی کیا؛ رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، در محلی در ساختمان این بنیاد، دیدار و گفت‌وگو کنند.

به گفته یکی دیگر از حاضران در این تجمع اعتراضی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان اصلی ترین سهامدار شرکت حفاری شمال حدود 2 ماه پیش سید عزت‌الله حجازی؛ مدیرعامل سابق شرکت بهران را جایگزین هدایت‌الله خادمی کرد که حجازی پس از حضور در حفاری شمال، با کاهش حقوق، حذف اضافه کاری و همچنین اخراج گروهی از کارکنان این شرکت، مدیریت خود را آغاز کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر دیدار با آقای سعیدی‌کیا نتیجه ندهد، این تجمع را در روزهای آتی به شکل گسترده‌تر در مقابل مجلس و دیوان عدالت اداری دنبال می‌کنیم، یادآور شد: کارگروه جذب و تعدیل نیروی انسانی منتصب مدیرعامل حفاری شمال در این شرکت را افرادی فاقد شناخت و آگاهی و خارج از این سیستم تشکیل داده‌‌اند که نام کارکنان را فهرست می‌کنند و به تأیید مدیرعامل می‌رسانند و سپس برای اقدام به شرکت تدبیر صنعت کوثر که پیمانکار تأمین نیروی انسانی و پرداخت حقوق کارکنان شرکت حفاری شمال ابلاغ می‌کنند.

واکنش مدیرعامل حفاری شمال به معترضان اخراجی

مدیرعامل شرکت حفاری شمال هم در باره اعتراض کارکنان تعدیل شده در شرکت متبوع خود با بیان اینکه من به کسی باج نخواهم داد، به ميزنفت گفته بود: وقتی یک دکل بیکار شد، به‎طور طبیعی کارکنان آن هم بیکار می‌شوند، همچنین اگر حفاری شمال در پروژه‌ای برنده شد و دکلش سر کار رفت، دوباره به‌طور طبیعی متناسب با نیازش افرادی را به کار می‌گیرد، پس تعدیل نیرو حق ماست، این رویه همیشه بوده است و هست و خواهد بود که بر اساس نیازهای خود کارکنان را جذب یا تعدیل کنیم.

سید عزت‌الله حجازی همچنین تأکید کرده بود که اگر تعدیل لازم و درست باشد، اجرا می‌شود، اما اگر در تعدیل‌ها اشتباهی رخ داده باشد، به آن رسیدگی می‌شود و اگر قرار باشد کاری هم بکنیم، خبرسازی‎ها در تصمیم‌گیری‌های ما اثری ندارد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال همچنین افزوده بود: شرکت حفاری شمال یک شرکت خصوصی است که بر اساس قوانین وزارت کار و امور اجتماعی فعالیت می‌کند، حالا اینکه چه کسی این شرکت را مدیریت می‌کند و این شرکت چقدر از وزارت نفت طلب دارد و چه تعداد نیرو تعدیل کرده یا به کار گرفته است، همگی بحث‌های انحرافی است که رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند.
يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 9859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشون بفرمایند چند نفر اخراج شده اند؟ اگر دروغ و ریا در کارشان نبود به جای گفتن اینکه در رسانه ها در مورد تعداد نیروی اخراج شده شرکت بزرگنمایی شده است، خیلی ساده می فرمودند رقم دقیق اخراجی های این شرکت چند نفر است؟
به خدا این افراد فکر می کنند مردم کم شعورند و میشه با عبارات سیاسی سطح پایین گمراهشون کرد، عزیز جان دوره این حرف های بی پشتوانه گذشته
Iran, Islamic Republic of
بیا تو حفاری شمال تا بفهمی کارگرا به چه فلاکتی افتادند