۰
ماجرای نامه ای که جوادی نوشت

روایت یک مدیر از درصدهای زنجانی

يك بار كه براى مأموريت كارى به KL رفته بودم مسئول دفتر شركت از تأسيس يك بانك ايرانى در طبقه بالاتر خبر داد، علاقمند شدم صحبتى با مسئولان بانك داشته باشىم ،خوشبختانه خيلى زود هماهنگ شد. محل بانك نسبتا كوچك بود كه دو كارمند در آن كار مي كردند، يك حساب در بانك اسلامى بازكرده بودند و پول جابجا مي كردند آن هم با هزينه چند درصدى كه بسيار براى من عجيب بود.
بابک زنجانی - عصر نفت
بابک زنجانی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، دادگاه «ب.ز» در حال برگزاری است؛ متهم نفتی عنوان می کند که خدمات زیادی به جمهوری اسلامی ایران ارائه داده است و در ازای درصد اندک در جابجایی پول ها، چنین ریسکی کرده است. مرد موحنایی که می گوید 2 میلیارد یورو برایش پول خرد است اما سودهای کلانی بابت جابجایی پول ها به جیب زده است.

بسیاری از شرکت های نفتی گذرشان به«ب.ز» و بانک اسلامی وی افتاده است که برخی از سر ناچار با وی همکاری کردند و برخی دیگر عطای همکاری را به لقای آن بخشیدند. سپانیر و اویک از جمله مجموعه هایی بودند که با میلیاردر نفتی کار کردند و خونشان در شیشه شد. رکن الدین جوادی مدیرعامل وقت شرکت اویک چنان از دست «ب.ز» به ستوه آمده بود که در نامه ای به وزیر وفت نفت، از این موضوع گلایه کرد.

یکی از مدیران نفتی آن روزها، در باره نحوه همکاری متهم نفتی و درصدهای بالایی که وی طلب می کرد به ميزنفت چنین می گوید:

تازه مسائل تحريم مطرح شده بود و ما هم سعى كرديم با تمهيداتى مشكلات خريد كالاهاى مورد نياز را با حداقل هزينه حل كنيم. دفترى در يكى از ساختمانه اى تجارى كوالالامپور داشتیم که با مبلغى بسيار ناچيز (حدود يك درهزار ) نياز كالاهاى خريدارى شده را برطرف مي كرديم، بعضى شركتها كه نياز به اين گونه خدمات مالى داشتند عمدتا با هزينه اى در همين حد نياز شان را تامين مي كرديم و در موردى كه انتقال پول نياز به قراردادهاى رسمي و تعهد آورى داشت كه هزينه هاى مضاعفى به شركت تحميل می  كرد اين هزينه حد اكثر تا شش دهم درصد افزايش پيدا می کرد.

يك بار كه براى مأموريت كارى به  KL رفته بودم مسئول دفتر شركت از تأسيس يك بانك ايرانى در طبقه بالاتر خبر داد، علاقمند شدم صحبتى با مسئولان بانك داشته باشىم ،خوشبختانه خيلى زود هماهنگ شد. محل بانك نسبتا كوچك بود كه دو كارمند در آن كار مي  كردند، يك حساب در بانك اسلامى بازكرده بودند و پول جابجا مي كردند آن هم با هزينه چند درصدى كه بسيار براى من عجيب بود.

براى كل اين تشكيلات شايد كمتر از صد هزار دلار هزينه شده بود و هزينه جارى نيز بخصوص براى ارقام بالا خيلى كمتر از يك درصد مي شد. آن زمان  من متوجه شدم كه مسئول اين تشكيلات كسى نيست جز بابک زنجانى كه اولين بار بود با نام وى آشنا مي شدم وبعد ها فهميدم كه اين كاسب تحريم چه ها كه نمي كند!


 
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۳
کد مطلب: 10105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *