۰
نتایج یک گزارش بین المللی

دی اکسید کربن، بلای جان زمین

نتایج یک گزارش بین المللی نشان می دهد که تشدید استانداردهای مربوط به بهره وری انرژی برای خودروها می تواند علاوه بر کمک به کاهش چشمگیر تولید گازهای گلخانه ای تا حدود 10 درصد تا سال 2030 میلادی همچنین به افزایش رشد اقتصادی نیز کمک نماید.
تغییرات جوی - عصر نفت
تغییرات جوی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز ، کمیسیون جهانی اقتصاد و آب و هوا از کشورهای گروه 20 خواسته است تا اقدامات بیشتری را برای بهره وری مصرف انرژی خودروها ، کارخانه ها و نیروگاه های برق و لوازم خانگی انجام دهند تا جلوی گرم شدن زمین را طی سال های آینده بگیرد.

این کمیسیون که شامل رهبران سابق دولتها، رهبران تجاری، اقتصاددانان و سایر کارشناسان است، خواستار اتخاذ تدابیری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شده تا بتواند به افزایش رشد اقتصادی کمک کند.

راسل بیشاپ که مسئولیت انجام این تحقیق را بر عهده داشته است، تاکید کرد: بهره وری انرژی نقش اقتصادی مهمی دارد و برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نیز کمک زیادی می کند.

این گزارش برآورد می کند که تدابیر داوطلبانه برای بهره وری انرژی می تواند موجب کاهش 4.5 تا 6.9 میلیارد تن تولید گاز دی اکسید کربن تا سال 2030 میلادی شود. میزان تولید گازهای گلخانه ای آلاینده هم اکنون چیزی معادل 50 میلیارد تن دی اکسید کربن است. این آمارها از سوی سازمان ملل منتشر شده است.

این در حالی است که گزارش بانک جهانی از تغییرات جوی نشان می دهد که به همین دلیل تا سال 2030، 100 میلیون نفر فقیر می شوند. اویل پرایس هم در همین زمینه اینچنین می نویسد: خاورمیانه ممکن است طی سال های آینده با یک چالش بزرگتر نیز روبرو شود که آن چالش بزرگ تغییرات آب و هوایی خواهد بود.

از سوی دیگر واشنگتن پست هم پیش بینی کرده است خلیج فارس در گام مرگ فروخواهد رفت.

کارشناسان نظامی هم در این باره گفته اند آب و هوا عامل کلیدی وقوع جنگ جهانی در آینده خواهد بود. برخی تحلیلگران نیز شیل نفت را یکی از مقصرهای تغییرات آب و هوایی عنوان کرده اند.


رهبران گروه 20 قرار است اواسط نوامبر در ترکیه گردهم جمع شوند و این در حالی است که 200 کشور جهان نیز طی روزهای 30 نوامبر تا 11 دسامبر در نشست تغییرات آب و هوایی پاریس شرکت خواهند داشت تا برای جلوگیری از افزایش دمای زمین تلاش کنند.


سازمان ملل اعلام کرده است: کشورها تاکنون برای محدود کردن روند گرم شدن زمین اقدامات کافی را انجام نداده اند و عملکرد ضعیفی را از خود نشان داده اند. آژانس بین المللی انرژی نیز برآورد کرده است که سرمایه گذاری در بهره وری انرژی می تواند موجب افزایش تولید اقتصادی به میزان 18 میلیارد دلار تا سال 2035 میلادی شود.
 
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 10276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *