۰
تلاش شرکت های نفتی برای جهت دهی به گزارش آب و هوا

بمب تقلب

تعدادی از شرکتهای انرژی جهان احتمالا با تحقیقات و بررسی های بیشتری به خاطر دست داشتن در تامین مالی شرکتهایی روبرو خواهند شد که سعی کرده اند خطرات و ریسک ناشی از تغییرات آب و هوایی را تکذیب کنند.دادستان کل نیویورک شرکتهای نفتی بیشتری را به خاطر دست داشتن در این پرونده فرابخواند و تحت بازجویی قرار دهد.
بمب تقلب - میز نفت
بمب تقلب - میز نفت
به گزارش ميزنفت، تعدادی از شرکتهای انرژی جهان متهم هستند که با پرداخت پول به برخی شرکتهای تحقیقاتی بین المللی سعی کرده اند تا خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی را تکذیب کنند.

دادستان کل نیویورک چند هفته پیش اعلام کرده بود که تحقیقات در خصوص شرکت نفتی اگزون موبیل به خاطر سرپوش گذاشتن بر مطالب عملی مربوط به تغییرات آب و هوایی آغاز شده است. این شرکت متهم است که به برخی از شرکتهای تحقیقاتی بین المللی پول داده است تا خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی را رد کنند.

در حالی که به نظر می رسد انتشار این خبر منجر به یک رسوایی بزرگ در صنعت نفت جهان به خصوص آمریکا شود، ولی هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره نتیجه احتمالی این تحقیقات اظهار نظر کنیم.

به نظر می رسد دادستان کل نیویورک شرکتهای نفتی بیشتری را به خاطر دست داشتن در این پرونده فرابخواند و تحت بازجویی قرار دهد.

البته پیدا کردن منابع مالی منتقل شده از شرکتهای انرژی به شرکتهای علمی و تحقیقاتی کار چندان سختی نخواهد بود. منابع مالی که از سوی شرکتهای نفتی به شورای آمریکایی مبادلات قانونی اختصاص یافته یکی از روابط غیر عادی بین لابی های نفتی و تغییرات آب و هوایی به شمار می رود.

مرکز رسانه و دموکراسی اعلام کرد: شرکت اگزون موبیل حداقل 1.7 میلیون دلار طی سال های 1998 تا 2014 میلادی به این شورا اختصاص داده است و این شورا نیز در مقابل نتایج تحقیقات انجام شده در خصوص تغییرات آب و هوایی و تاثیر منفی سوخت های فسیلی را تغییر داده است.

این در حالی است که شرکتهای نفتی اروپایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اقدامات و تلاش های بیشتری انجام داده اند. در ماه اکتبر شرکتهای بی پی، شل و توتال نامه مشترکی را امضا کردند که بر اساس آن از اقدام سازمان ملل در خصوص تغییرات آب و هوایی حمایت کردند.

منبع: اویل پرایس
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 10747
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *