۰

اسرائیل: غرامتمان را می خواهیم

یووال اشتاینیتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد این رژیم به احتمال فراوان از غرامت حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلاری که به سبب اقدام مصر به توقف صادرات گاز طبیعی در سال 2012 تعیین شده است چشم پوشی نخواهد کرد.
خط لوله گازی مصر و اسرائیا- عصر نفت
خط لوله گازی مصر و اسرائیا- عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز،  مصر بر اساس یک قرارداد 20 ساله به اسرائیل گاز می فروخت اما سال 2012 در پی حمله ستیزه جویان به خطوط لوله در شبه جزیره سینا صادرات گاز را قطع کرد.

قاهره روز یکشنبه اعلام کرد به حکم صادر شده در یک دادگاه بین المللی برای پرداخت یک میلیارد و 760 میلیون دلار غرامت به اسرائیل اعتراض خواهد کرد و گفتگوهای مربوط به واردات گاز از میادین جدید اسرائیل در دریای مدیترانه را تا حل و فصل شدن این اختلاف متوقف خواهد کرد.

شرکت انرژی آی ای سی اسرائیل که در ابتدا چهار میلیارد غرامت درخواست کرده بود ادعا می کند با توقف صادرات گاز از مصر ناچار شد سوخت های گران تری را برای تولید برق مصرف کند.

اشتاینیتز روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو ارتش اسرائیل در مورد احتمال صرفنظر کردن از این غرامت گفت: «این احتمال ضعیف است. اما فکر می کنم در این خصوص با مصری ها گفتگو کنیم و با هم در مورد چگونگی ادامه کار فکر کنیم».

وی افزود: «صادرات گاز اسرائیل به کشورهای منطقه مانند مصر، ترکیه، یونان، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین دارای ارزش دیپلماتیک است».

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز روز سه شنبه اعلام کرد با دولت مصر به توافق رسیده است تا یک فرستاده ویژه برای یافتن راه حل این اختلاف به قاهره اعزام شود.
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 10872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *