۰

موفقیت یک پتروشیمی با وجود کاهش قیمت نفت

در اولین مجمع موفق شدیم پس از 8 سال رکود، EPS شرکت برای نخستین بار مثبت شود و در کمتر از یک سال 4 برابر سود به سهامداران پرداختیم و سود سال مالی منتهی به 21/2/1393 شرکت از 25 ریال سود به 100ریال افزایش یافت.
موفقیت یک پتروشیمی با وجود کاهش قیمت نفت
به گزارش ميزنفت ٬فریدون فدایی دولت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی به مناسبت فرارسیدن 8 دی، روز ملی صنعت پتروشیمی در مصاحبه با روزنامه ستاره صبح از آخرین وضعیت شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی گفت. بخش هایی از این گفت و گو در ادامه می آید:

زمانی که در اسفند 92 مسئولیت مدیریت بر هلدینگ سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی را پذیرفتم،متوجه شدمشرکت های زیر مجموعه وضعیت خوبی ندارند و راه کارهایی را برای برون رفت از آن شرایط با کمک مشاورانم اتخاذ کردم. راهکارهایی در حوزه گردش مالی شرکت،فنی ،بازسازی و توسعه شرکت ها استخراج کردیم و نسخه هایی را برای هر شرکت اتخاذ کردیم که به کمک خداوند متعال و تلاش شبانه روزی هیات مدیره و مدیران و پرسنل خدوم مجموعه و با نگاه مثبت مسئولان تاپیکو این راه کارها اجرایی شد و در اولین مجمع موفق شدیم پس از 8 سال رکود، EPS شرکت برای نخستین بار مثبت شد و در کمتر از یک سال 4برابر سود به سهامداران پرداختیم و سود سال مالی منتهی به 21/2/1393 شرکت از 25  ریال سود سهامداران به 100ریال افزایش یافت. و در سال بعد هم با رشدی 20 درصدی سود مواجه شدیم طوری که در مجمع منتهی به سال مالی 21/2/1394 سود 120 ریالی بین سهامداران تقسیم کردیم.

در ادامه فدائی دولت درباره زیان انباشه شرکت تولیدی گاز لوله و تبدیل آن به سود انباشته گفت، درخواست ورشکستگی شرکت تولیدی گازلوله در سال 1393 قطعی گردید و با تصدیق بدهی‌های شرکت گاز لوله و رد ادعای بانک‌های بستانکار و داشتن سود عملیاتی مناسب زیان انباشته 900 میلیارد ریالی گاز لوله در پایان سال 1392 به سود انباشته 273 میلیارد ریالی (طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده 31/06/94) تبدیل گردیده است که این مهم نتیجه تلاش چندین ساله مدیران و کارکنان محترم شرکت گاز لوله و حمایت جدی و پیگیری‌های مستمر هیات مدیره و مدیرعامل PIIC  می‌باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در مورد عملیات انتقال کارخانه شرکت صنایع لاستیکی سهند که در نیمه اول سال جاری به اتمام رسید تاکید کرد، این کارخانه به طور کامل به شهرک صنعتی اشتهارد منتقل یافت و با این اقدام علاوه بر مزایای استفاده از معافیت مالیاتی 10 ساله که این امر مزیت بزرگی برای سهامداران شرکت می‌باشد همچنین با نصب و خرید تجهیزات جدید محصولات شرکت مزبور که در سنوات قبل بدلیل مشکل کیفیت بعضاً مرجوع و مشکلاتی را برای شرکت ایجاد کرده بود، اکنون با کیفیت مناسب ارائه شده و حتی شرکت برای محصولات تولیدی خود گارانتی صادر می‌کند.

 در ادامه فدائی دولت وضعیت فعلی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی را در زمان تصدی خود تشریح کرد و در ادامه اظهار کرد، بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده مانده وام‌های پرداختی ارزی شرکت در 31/02/1392 مبلغ 28 میلیارد تومان بوده که در تاریخ 30/08/1394 کل بدهی ارزی به بانک صادرات تسویه و تنها مبلغ 7/1 میلیارد تومان بدهی به شرکت‌های بازرگانی ایهاگ باقیمانده که این مورد نیز در اولینفرصت و فراهم شدن نقدینگی مناسب تسویه خواهد شد. در سال 93 با حمایت اعضاء محترم هیات مدیره شرکت تاپیکو و تلاش و پیگیری جاری هیات مدیره و مدیرعامل محترم PIIC زمین و ماشین آلات کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه که بابت بدهی توسط بانک کشاورزی مصادره گردیده بود به قیمت کارشناسی 770 میلیارد ریال از بانک خریداری و به این ترتیب بدهی ارزی و ریالی حدود 1200 میلیارد ریالی کیمیای غرب گستر به بانک کشاورزی تسویه و صفر گردید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی همچنین در راستای توافق شرکت PIIC با بانک کشاورزی علاوه بر حل شدن بدهی شرکت کیمیای غرب گستر در ادامه تشریح کرد، شرکت PIIC مبلغ 55 میلیارد ریال نیز بابت بخشی از بدهی یورویی شرکت شیمیایی فرآورد قشم در وجه بانک کشاورزی پرداخت کرد و توافق شد بانک در بخشودگی جرایم دیرکرد که بالغ بر 4.640.000 یورو بوده مساعدت نماید، در پایان خبر خوش اینکه بانک کشاورزی در تاریخ 10/09/94 نامه‌ای به شرکت شیمیایی فرآورد قشم ارسال و طی آن اعلام کرده است که طبق اصلاحیه آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 20 قانون رفع موانع تولید حداقل 25% از اقساط سررسید شده را بر حسب نرخ 12.260 ریال به ازای هر دلار یا معادل آن به سایر ارزها که بر حسب اعلام بانک مرکزی به ریال تبدیل می‌شود دریافت می‌کند و نرخ تسویه نهایی اقساط تسهیلات تا قبل از تاریخ 04/07/91 به ازای هر دلار یا معادل آن به سایر ارزها بر اساس اعلام بانک مرکزی وصول خواهد شد. با توجه به محاسباتی که صورت پذیرفت حتی در صورت عدم بخشودگی جرایم و تنها با اصلاح نرخ ارز مبلغ 240 میلیارد ریال اثر مثبت بر صورت‌های مالی شرکت داشته و شرکت شیمیایی فرآورد قشم انشاالله در پایان سال 94 از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج می‌گردد. همچنین خرید ساختمان اداری مناسب در سال 93، با توضیح به اینکه محل دفتر مرکزی قبلی شرکت ماهیت اداری نداشته و به هیچ وجه مناسب شان PIIC نبود نیز از دیگر فعالیت‌های شرکت بوده است. 
 
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 11199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *