رونمایی از اسپانسر طلایی کنفرانس لندن

لوک اویل، واردات بنزین و شولتز آلمانی

20 دی 1394 ساعت 5:59

با نزدیک شدن به برکزاری کنفرانس لندن، اطلاعات منتشر شده در باره اسپانسرهای این کنفرانس نشان می دهد شرکت لوک اویل روسیه به عنوان اسپانسر طلایی در لندن حاضر می شود. این در حالی است که ميز نفت در تاریخ 8 مهر ماه 94 با انتشار این خبر، از این شرکت نوشت.


 به گزارش ميز نفت ، شرکت لوک اویل که در دولت یازدهم بشدت به ایران نزدیک شده است در همایش ها و مراسم های بین المللی نفت حضور جدی داشته و بخشی از منابع مالی مورد نیاز را تامین کرده است. این شرکت که در دوره نخست وزارت زنگنه در نفت نقش عمده ای در فعالیت های نفتی و واردات بنزین داشته است باز هم عزم خود را جزم کرده است تا یکبار دیگر فعالیت های خود را در تهران از سر بگیرد.

اوج فعالیت های لوک اویل به روزهای نخست وزارت زنگنه بر می گردد؛ جایی که پای دلال بزرگ بنزین به نام جرج شولتز در میان بود. شولتز آلمانی که از سال 73 به ایران آمده چند سال پیش تلاش فراوانی کرد تا واردات بنزین از سوی شرکت «لوک اویل» روسیه را تدام بخشد که موفق نشد.

این دلال بنزین کشور که در اواشط دهه 70 با این شرکت روسی وارد مذاکره شده به همراه چند تن از مدیران مرتبط سود خوبی کسب کرد. دفتر این تبعه آلمانی در خیابان فرشته قرار دارد که به محلی برای زد و بندهای پشت پرده اقتصادی تبدیل شده است.

بنابر این گزارش، شیوه کار این دلال هم به این شکل بود که وی قراردادی بلند مدت و شیرینی را با شرکت «لوک اویل» منعقد کرده بود و نفت خام را با اختلاف چند دلار کمتر از امور بین الملل تحویل گرفته و به این شرکت روسی تحویل می داد و پس از ارسال محموله نفت خام به کشور سوئیس برای پالایش آن، بنزین را با بهای بیشتر از قیمت های رایج در جهان به ایران تحویل می داد.

به بیان ساده تر، «شولتز» نفت ایران را با زد و بندهای ویژه با تخفیف از ایران خریده و با قیمت روز به پالایشگاه های طرف قرارداد لوک اویل ارسال می کرد و از طرف دیگر بنزین تولیدی را با قیمتی بیشتر از قیمت های جهانی به ایران می فروخت.

حالا در این میان و درست در روزهایی که ماجرای واردات بنزین عجیب تر شده است لوک اویل اسپانسر طلایی کنفرانس لندن شده است. کنفرانس لندن هزینه های گزافی را برای وزیر نفت به همراه داشته است. از حواشی گروه CWC در لندن  و «بی محلی» شرکت های نفتی گرفته تا هزینه های سفر به پایتخت انگلستان.

سایت کنفرانس لندن - ميز نفت

ميز نفت طی روزهای آینده گزارش کاملی را در باره سایر اسپانسرهای کنفرانس لندن منتشر خواهد کرد. اسپانسرهای نقره ای و برنزی نظیر  Seaway Heavy Lifting و OHT منتشر خواهد کرد.
 


کد مطلب: 11389

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/11389/لوک-اویل-واردات-بنزین-شولتز-آلمانی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir