۰

گازپروم 2.5 میلیارد دلار ديگر خواست

شرکت گازپروم روسیه سه شنبه دو میلیارد و 500 میلیون دلار دیگر از اوکراین در چارچوب قرارداد گازی بین دو طرف از کیف درخواست کرد.
گازپروم - عصر نفت
گازپروم - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوکراین این مقدار گاز را مصرف نکرده است اما براساس قرارداد بین دو طرف بابت آن باید پول بدهد.این اختلاف مالی به اختلافاتی که پیش از این بین مسکو و کیف وجود دارد و به دهها میلیارد دلار بالغ می شود ،‌افزوده می شود.

این گروه گازی روسی در بیانیه ای 10 روز به اپراتور گازی اوکراینی« نفتوگاز» مهلت داد این رقم را براساس بند «بگیر یا پول آن بپرداز»که کیف به آن معترض است بپردازد.

براساس قرارداد گازی بین دو طرف خریدار درباره خرید حجم حداقلی از گاز متعهد شده است حال این گاز را مصرف کرده باشد یاخیر.

مسکو و کیف پس از به قدرت رسیدن طرفداران غرب در اوکراین در سال 2014 در مناقشه دائم قرار دارند.

تا زمان صدور رای دادگاه داوری در این خصوص ،‌توافقات موقتی که به طور موقت به امضا رسیده است به اوکراین امکان داده است بدون اجرای این بند ، گاز خود را تامین کند.

گازپروم اعلام کرد در سه ماهه سوم ، هیچ تفاهمی اجرا نشده نشده بود و کیف گاز روسیه را مصرف نمی کرد. در نتیجه هیچ توافقی پیش بینی نمی کرد که بند « بگیر یا بپرداز» اجرا نشود.
اواخر سپتامبر ، توافقنامه دیگری در بروکسل امضا شد که تا اواخر مارس اجرا می شد اما کیف اواخر نوامبر هرگونه خریدی را از روسیه متوقف کرد و گاز خود را از کشورهای اروپایی تامین کرد.

بنابراعلام خبرگزاری اینترفاکس ،‌گازپروم پیش از این در دادگاه ها ،‌29 میلیارد دلار از نفتوگاز درخواست می کرد. به پرونده گازی فهرستی بلند بالا از اختلافات بین دو جمهوری شوروی با بسته شدن حریم های هوایی دو کشور به روی یکدیگر و محدودیت های تجاری افزوده می شود.
 
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 11594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *