۰

افزایش تولید یک میلیون بشکه لفاظی است!

تحلیلگر نفتی تاکید کرد روند افزایش تولید نفت ایران کند خواهد بود.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از بی بی سی ،آمریتا سن در گفتگو با این شبکه درباره لغو تحریمهای ایران گفت به نظر من افزایش سریع صادرات نفت ایران پس از برداشته شدن تحریمها دشوار است. برای افزایش قابل توجه تولید و صادرات نفت ایران نیاز به دانش فنی شرکتهای غربی است. ایران دهه های متمادی تحت تحریم بوده است. بنابراین این طور نیست که بتوان با زدن کلیدی ، تولید نفت ایران دوباره مثل سابق شود.

پیش بینی ما این است که در آینده نزدیک افزایش تولید نفت ایران بین 250 تا 400 هزار بشکه در روز باشد. درست است که در مدت تحریمها، شرکتهای چینی و روس در صنعت نفت ایران فعال بوده اند اما مسئله این است که برخی از میادین نفتی ایران حتی وارد خط تولید هم نشده اند و نیاز به فناوری غربی است. با توجه به اینکه هنوز برخی از تحریمها وجود دارد، بازگشت دوباره به بازار کند خواهد بود. البته در مجموع آغاز اجرای برجام و لغو برخی تحریمها برای اقتصاد ایران بسیار مثبت است اما این حرفها که یک شبه یک میلیون بشکه به تولید ایران اضافه خواهد شد، بیشتر لفاظی است.

این کارشناس هندی افزود: شرکتهایی مثل توتال و انی که سابقه طولانی کار در ایران را دارند، بسیار علاقمندند دوباره به ایران بازگردند اما مسئله این است که آنها قراردادهایی می خواهند که جذابتر یا دست کم در سطح قرارداد با کشورهای دیگر مثل عراق باشد و منافع این شرکتها دست کم به اندازه قرارداد با عراق تامین شود.

تا کنون ایران چنین قراردادهایی را به شرکتهای خارجی ارائه نکرده است. مشکل دیگر این است که بهای نفت به شدت سقوط کرده است و این مسئله عملا جذابیت کار در صنعت نفت را بسیار کمرنگ کرده است.
 
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 11602
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *