۰
کویت صیرش را از دست داد

و ناگهان قطع یارانه ها

شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور در تلاش برای جبران کاهش درآمدهای نفتی، قصد دارد یارانه های سنگین سوخت و انرژی را قطع کند.دولت حدود هفت میلیارد دلار (6.4 میلیارد یورو) در بودجه 2015-2016 برای یارانه های سوخت و انرژی اختصاص داده است.مبلغ مشابهی نیز برای دیگر انواع یارانه ها و کمک های اجتماعی اختصاص یافته است.
پول کویت - عصر نفت
پول کویت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه «الرای» به نقل از امیر کویت خطاب به سردبیران روزنامه های این کشور اعلام کرد: «ما یارانه ها را قطع خواهیم کرد و قیمت بنزین، برق و آب را افزایش خواهیم داد» و یارانه های دیگر خدمات را کاهش خواهیم داد.

کویت تنها عضو در بین شش کشور شورای همکاری خلیج فارس است که پس از کاهش درآمدهای نفتی، قیمت بنزین و انرژی را افزایش نداده است.

عربستان سعودی، امارات عربی متحده، قطر، عمان و بحرین یا قیمت سوخت و انرژی را افزایش داده یا آن را آزاد کرده اند تا میلیاردها دلار صرفه جویی کنند.امیر کویت در عین حال هیچ چارچوب زمانی برای این اقدامات اعلام نکرد.پارسال، کویت قیمت گازوئیل و نفت سفید را آزاد کرد.

دولت حدود هفت میلیارد دلار (6.4 میلیارد یورو) در بودجه 2015-2016 برای یارانه های سوخت و انرژی اختصاص داده است.مبلغ مشابهی نیز برای دیگر انواع یارانه ها و کمک های اجتماعی اختصاص یافته است.

کویت در هر یک از سال های 16 سال گذشته، مازاد بودجه به ثبت رسانده و ذخایر مالی بیش از 600 میلیارد دلار جمع کرده است ولی این کشور در این سال مالی که سی و یکم ماه مارس پایان می یابد، کسری 23 میلیارد دلاری را پیش بینی می کند.

قیمت نفت، که حدود 94 درصد درآمدهای کویت را تامین می کند، از اواسط سال 2014، سه چهارم ارزش خود را از دست داده است.بهای نفت کویت به بشکه ای 19 دلار کاهش یافته است.
کویت یک جمعیت بومی یک میلیون و 300 هزار نفری دارد و همچنین حدود دو میلیون و 900 هزار خارجی نیز در این کشور زندگی می کنند.
پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 11633
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *