۰

روسیه: نگران ایرانیم!

معاون وزیر انرژی روسیه با ابراز امیدواری به تاثیرگذار بودن توافق تثبیت تولید نفت گفت ایران نیز باید به این توافق توجه داشته باشد زیرا نفت خود را با قیمت بیشتری خواهد فروخت.
روسیه: نگران ایرانیم!
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، الکسی تکسلر معاون وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفت بازار جهانی نفت با یک میلیون و هشتصد هزار بشکه مازاد عرضه مواجه است ولی در صورتی که توافق برای توقف افزایش تولید اجرا شود، احتمالا این مازاد عرضه به نصف کاهش خواهد یافت.

تکسلر گفت: حتی اگر ایران این توافق را که عربستان و روسیه و قطر و ونزوئلا پیشنهاد کرده اند رد کند، باز هم این توافق بر بازار تاثیر خواهد داشت.

این چهار کشور این هفته درباره تثبیت تولید نفت در سطح تولید شده در ماه ژانویه توافق کردند به این شرط که دیگر تولید کنندگان نفت نیز به این توافق بپیوندند. تهران از این اقدام استقبال کرد ولی به اتخاذ هیچ گونه تدابیری متعهد نشد معلوم نیست آیا تثبیت تولید عملا اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

تکسلر این توافق را «مفید و ضروری» توصیف کرد و گفت: گمان می کند ایران باید به مشارکت در این توافق توجه داشته باشد زیرا با این توافق، نفت خود را با قیمت بالاتری خواهد فروخت.

تکسلر در حاشیه همایشی اقتصادی در کراسنویارسک در سیبری به خبرنگاران گفت: هر کشوری می تواند به این توافق بپیوندد ولی ما واقع گرا هستیم، همه کشورها این کار را نخواهند کرد.

وی افزود: کشورش تولید نفت خود را در سال 2016 حدود یک و نیم درصد نسبت به سال 2015 افزایش خواهد داد و سطح قیمت بین 35 تا 40 دلار برای هر بشکه نفت به بخش نفت روسیه اجازه خواهد داد به فعالیت خود ادامه دهد.
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 12104
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *