۰
۱
حمایت ویژه شرکت نفت از رقیب فولادی وندا

گاف انتخاباتی یک شرکت نفتی

با نزدیک شدن به روز 7 اسفند و تشدید فعالیت های تبلیغاتی کاندیداهای مجلس، یکی از شرکت های تابعه مناطق نفتخیز جنوب برخلاف بخشنامه وزیر نفت و قانون، با حضور در یک گردهمایی انتخاباتی از کاندیداتوری یکی از کاندیداهای مجلس در گچساران حمایت کرد.
امین محمدی در کنار تاجگردون - عصر نفت
امین محمدی در کنار تاجگردون - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، امین محمدی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به همراه فاخر موسوی مدیرعملیات این شرکت و تعدادی دیگر از مدیران در سال شادی گچساران حاضر شده و در کمپین تبلیغاتی غلامرضا تاجگردون شرکت کردند در حالی که بر اساس قانون و بندهای 2 و 25 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان، این کار یک تخلف آشکار است. این موضوع در حالی رخ می دهد که زنگنه مدیران وزارت نفت را از حضور در برنامه های انتخاباتی و حمایت از کاندیداها منع کرده بود اما گویا مناطق نفتخیز جنوب و یکی از منصوبان بیژن عالیپور همچنان به کار مشغول است!






*تاجگردون یا فولادی وندا؟
بر اساس این گزارش، رقابت اصلی در حوزه گچساران میان غلامرضا تاجگردون و علی فولادی وندا است. فولادی وندا که از مدیران باسابقه و اصولگرای نفتی است از مغضوبان میرکاظمی قلمداد شده که شبانه از سمت مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برکنار می شود. مرور مطالب سایت‌های محلی در استان کهگیلویه ‌و بویراحمد نشان می‌دهد برخی رفتارهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه گچساران و باشتباعث ایجاد نگرانی‌هایی در محافل امنیتی شده است.

بررسی سایت‌های محلی درباره فضای انتخاباتی این حوزه حاکی از افزایش تنش و التهاب و دامن زدن به مسائل قبیله‌ای است. به‌رغم آنکه اکثر مردم این استان لرزبان هستند اما در شهرستان گچساران، ترک‌زبانان قشقایی جمعیت چشمگیری دارند.

علی فولادی‌وندا از ترک‌های گچساران و غلامرضا تاجگردون از لرهای باشت!  اکنون رقابت این 2 کاندیدا در حوزه انتخابی گچساران و باشت با تنش‌هایی همراه شده است. رسانه‌ها از تخلفات انتخاباتی تاجگردون گلایه دارند. استفاده از امکانات دولتی به سود ستاد، حمله هواداران وی با سلاح سرد به حامیان رقیب، انتشار اخبار دروغ درباره حمایت افراد سرشناس محلی، انتساب اخبار غیرواقعی به کاندیدای رقیب و... از جمله مطالبی است که سایت‌های محلی مدعی هستند از سوی هواداران تاجگردون صورت می‌گیرد.

در این میان اما همانگونه که گفته شد؛ نگرانی نهادهای امنیتی به خاطر افزایش و تعمیق تنش میان قبایل است به گونه‌ای که در بررسی‌های صورت گرفته، تعدد و تکرر انتسابات قبیله‌ای و تشدید احساسات قومیت‌گرایانه در این حوزه انتخابیه بشدت افزایش یافته است. این نگرانی‌ها زمانی تشدید می‌شود که سابقه رفتارهای تنش‌آفرین در انتخابات این حوزه انتخابیه یادآوری شود.

حوزه انتخابیه گچساران و باشت بارها شاهد تشنج‌ها و شورش‌های انتخاباتی بوده به گونه‌ای که ابطال انتخابات این حوزه در انتخابات مجلس ششم باعث ایجاد شورش در این منطقه حساس شد. به اعتقاد کارشناسان امنیتی با توجه به تشدید اختلافات انتخاباتی بر بستر قومیت‌گرایی در این منطقه بسیار حساس، باید نگران چگونگی برگزاری انتخابات در این حوزه و همچنین نحوه رای‌گیری و نیز شرایط پس از انتخابات بود.

*رقابت فولادی وندا با تاجگردون
علی فولادی وندا که کمتر کسی فکر می کرد به رقیب اصلی تاجگردون در انتخابات مجلس تبدیل شود درست بر خلاف تاجگردون و بدون حمایت چهره های دولتی و مقامات استانی و محلی. فولادی وندا که به دلیل محجوب بودنش از محبوبیت خاصی در اهالی گچساران و باشت برخوردار شده است حالا به رقیب اصلی تاجگردون تبدیل شده است.

به همین دلیل است که تاجگردون در این دوره از انتخابات کمی عصبی شده است و در سخنرانی های خود به رقیب خود حمله کرده و آن ها ار متقلب می خواند. یکی از سایت های محلی در این باره نوشته است:« امروز شما تحت فشار واقعیت‌های بیان شده توسط گروه مخالفتان از کوره در می‌روید و گروه‌های روبروی خود را وامانده سیاسی می‌خوانید، شما با چه سند و مدرکی اصولگرایان گچساران را به متقلب‌گویی محکوم می‌کنید؛ آنقد عصبانی شده‌اید که با تمام ادعایتان می‌گویید متقلب‌گویی!! متقلب‌گویی یعنی چه؟ شاید میخواستید بگویید دروغگو! دیروز خشم و فشار واقعیت‌های که این روزها در مجامع علیه عملکرد جنابعالی بیان می‌شود را به وضوح در چشمان نگران اما تیزبین شما دیدم، چرا از انتقاد خشمگین می‌شوید اگر حساب شما پاک است از چه باک دارید. شما که سال‌هاست تمامی رسانه‌های گچساران را به جز عده‌ای معدود اطراف خود جمع کرده‌اید چند ما قبل از انتخابات هفته نامه توازن را منتشر کردید تا پایگاهی دیگر باشد برای تبلیغاتتان و خانه مطبوعات گچساران را با رایزنی و هماهنگی با دیگر دوستان خود به نفع خود مصادره کردید، شش ماه قبل از تشکیل این خانه متوجه شدیم چه کسی باید رئیس باشد و همان شد که می‌خواستید، بگذریم شما از چه هراسان هستید از چه می‌ترسید. از آه سرد نیروهایی که با نشستن بر صندلی سبز بهارستان ناک اوتشان کردی و در ادارات و محافل مختلف از جمله دانشگاه آزاد تغییرشان دادی؟»

آنطور که از شواهد پیداست وضعیت فولادی وندا در حوزه انتخابی گچساران متحول شده است و دوقطبی ویژه ای را به وجود آورده است اما از آنجا که تاجگردون از حمایت دولتی ها برخوردار است کار برای وی کمی سخت شده است.
 
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۷
کد مطلب: 12162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


شريف
Iran, Islamic Republic of
حيف است اعتبار اين سايت را خرج موارد غير واقعي مي نماييد. سوابق شخص نامبرده را بايد از شركت نفتي هاي قديمي سوال فرماييد. هوالعالم.