۰
۱۸
یادداشت وارده کاربر/

کارکنان در آرزوی سال 96

آقای زنگنه شما زحمت می کشید اما اگر فردا روی بخواهید به خودتان افتخار کنید اول باید به کارکنان نفت افتخار کنید که بدون وابستگی سیاسی با شما همراه بودند. این همراهی را تا امروز داشتید ولی شک نکنید با این روندی که در پیش گرفته اید از سوی کارکنان نفت طر می شوید. اگر نمی خواهید وضعیت کارکنان را اصلاح کنید خواهشا از وزارت نفت بروید.
کارکنان در آرزوی سال 96
به گزارش ميزنفت، یکی از کاربران این پایشگاه خبری - تحلیلی در یادداشتی ارسالی به ميزنفت در باره چالش اخیر وزیر نفت با کارکنان نکاتی را بیان کرده است که ميزنفت با تعدیل و ویرایش یادداشت، آنرا منتشر می کند. در این یادداشت آمده است:

یادش بخیر سال 92؛ کارکنان نفتی که با انبوهی از امید ورود زنگنه را در سال 92 جشن می گرفتند حالا پشیمانند. وزیر نفت همچنان رویه خود را در منابع انسانی در پیش گرفته است و اهمیت خاصی به نیروی انسانی نمی دهد.

پس از تعطیلی آموزشگاه های فنی در جنوب، بی ارتباط دانستن نیروهای شرکت های واگذار شده با وزارت نفت، تضعیف دانشگاه نفت، کاهش اضافه کاری و عدم افزایش حقوق کارکنان و دست آخر تعلیق تعدیل حقوق پرسنل نفت که از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فارغ التحصیل شده اند.

تا پیش از بخشنامه آقای زنگنه رسم بر این بود که با اخذ مدرک دانشگاهی هم حقوق پرسنل افزایش می یافت و هم جایگاه آنها بلحاظ اداری مرتفع تر می شد که یکی از راه های افزایش انگیزه کارکنان برای فراگیری دانش جدید بود. مثلا یک کارمند یا مهندس یا تکنسین با حضور در مراکز آموزشی و دانشگاه ها سال ها به فراگیری علوم جدید مرتبط با زمینه کاری خود مشغول می شود و علاوه بر آموزش درست و علمی و پیاده سازی آن در کار خود، هم به افزایش بهره وری سازمان کمک می کرد و هم می توانست پله های ترقی را طی کند.

امروز در همه شرکت های نفتی جهان، آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است و خود شرکت های نفتی یا برای کارکنان خود دوره های آموزشی کاربردی برگرار می کنند یا شرایط را برای حضور آنها در دانشگاه ها و مراکز آموزشی تسهیل می کنند. شرکت های نفتی می دانند که برای ماندن در رده برترین ها باید منابع انسانی با دانش روز را در اختیار داشته باشند پس با سرعت زیادی این آموزش ها را پیگیری می کنند.

با وجود دانش خوب کارکنان نفت باید قبول کنیم که این دانش بیشتر تجربی است تا علمی که برای پر کردن این حلا بهترین راهکار آموزش است. آقای وزیر ولی بی توجه به موضوع انگیزش کارکنان به جای آنکه شرایط را بهتر کند تصمیم گرفته است در ازای افزایش دانش کارکنان و کمک به بهره وری سازمان، تسهیلات و مزایا را قطع کند. هدف وزیر نفت را نمی دانم و برایمان عجیب است این بخشنامه ولی آیا ایشان تا حالا به این اندیشیده اند که در صورت قطع حضور کارکنان در دانشگاه ها، چه آسیب جدی به نفت وارد می شود؟

اگر به این آسیب فکر نکرده اند که ایشان را به تفکر در این باره دعوت می کنیم و اگر اندیشیده اند و این بخشنامه را عملی کرده اند باید به نیات شک کرد. موتور حرکت نفت منابع انسانی است و این را کسی درک نمی کند و هر روز فشارهایشان بر کارکنان بیشتر می شود. ماهانه چند صد نفر اخراج می شوند و حقوق ها افزایش نیافته است.

عیدی ها کفاف یک هفته مان را نمی دهد و این هم ضربه آخری است که به پیکره نفت در سال 94 وارد می شود. آقای زنگنه شما زحمت می کشید اما اگر فردا روی بخواهید به خودتان افتخار کنید اول باید به کارکنان نفت افتخار کنید که بدون وابستگی سیاسی با شما همراه بودند. این همراهی را تا امروز داشتید ولی شک نکنید با این روندی که در پیش گرفته اید از سوی کارکنان نفت طر می شوید. اگر نمی خواهید وضعیت کارکنان را اصلاح کنید خواهشا از وزارت نفت بروید. کارکنان و مدیران نفت بقدری تبحر دارند که بتوانند بدون وزیر هم به کار مشغول باشند. برای انتخابات پیام می دهید و از لیست خاصی حمایت می کنید اما پیام ما را دریافت نمی کنید. به جای فشار به کارکنان نفت بهتر است حقوق مدیران خود را کاهش داده و صرفه جویی پیشه کنید. ما کور نیستیم و داریم می بینیم در وزارت نفت چه می گذرد... شما که برای نزدیکانتان باشگاه نفت و نیرو تاسیس می کنید بهتر نبود این یک باشگاه هم برای ما تاسیس کنید؟ گفتید که در دوره بعد دیگر وزیر نمی شوید خدا کند زودتر به سال 96 برسیم.
 
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 12348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Romania
احسن واقعا
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
این یاداشت درد و دل همه ی ما کارکنان عملیاتی بود
کارکنانی تمام زجر و مصائب این صنعت را می کشند
اما حقوق های آنچنانی و امکانات رفاهی را مدیران ستادی به جیب می زنند
آقای زنگنه از وقتی آمدی فقط تیشه به ریشه ی ما میزنی
آخه قلدر بازی چقدررررررر
Iran, Islamic Republic of
واقعا زنگنه وزاارت نفت رو نابود کرد
Iran, Islamic Republic of
خب این هم از این
فردا میگن کارگرای بدبخت یه چیزی هم بدن به دولت حالا ببین
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت جواب ... رو بده
علی
Iran, Islamic Republic of
خداوند که تمام زحمتای مارو هدر داد...با چه مشقت و شب و روز زحمت کشیدنایی از دانشگاه روزانه سراسری مدرک گرفتیم...اونم بهترین دانشگاه ها...حالا آقا میلش کشیده حال ملت رو بگیره
Iran, Islamic Republic of
اگره انقدر نخبه ای برو جای بهتر.
يزدي
Iran, Islamic Republic of
زنگنه حيا كن وزارت رو رها كن
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوستان چرا حرص میخورید
ما خودمان خواستیم و انتخاب کردیم. من موافق یا مخالف روحانی نیستم ولیکن اگر یک وزیر یا وکیل خوب کار میکنه یا بد, همه اینها در یک جامعه دمکراتیک نشات گرفته از رای ملت می باشد
تاریخ نشان داده که آزموده را آزمودن خطاست ولیکن ما با باور های ساده خود, از فردی با سوابق کاری و توان و روحیه ... مشخص, انتظار فردی رئوف , دلسوز صنعت و منابع انسانی رو انتظار داریم
ولیکن زهی خیال باطل
البته غصه نخورید, من پیش بینی می کنم اینطور که بوش سال آینده یه بخشنامه خاص میده هرکی که میخواد بره راحت بتونه بزاره بره
ایام عزت/ذلت(هرکسی از ذن خود) مستدام
Iran, Islamic Republic of
آرزوي سال ٩٦ رو دارم كه زودتر اين آقا پایش رو از روي گلوي كارمندان برداره.
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس زنگنه بعضی ها محل کار را با دانشگاه اشتباه گرفتن استاد زنگنه کارش خوب بلده
Iran, Islamic Republic of
تو هم کارت را خوب بلدی .خیلی خوب
ماني
Iran, Islamic Republic of
كسي كه تو بيست هفت سالگي ... وزير ميشه ...
Romania
Iran, Islamic Republic of
دیگه از کسی که پیر و ... است انتظاری بیش از این نیست.دولت مدرسه پیرمردها تشکیل داده است.ایشان نهایت هنر کنند این است که افتضاح کرسنت رو جمع کنند و خود و تیمشان را نجات دهند کار از محبوبیت گدشته است.خود دولت نیز محبوبیت ندارد چه برسد به وزیرش.موقغ انتخابات ریاست جمهوری باید به این موضوع فکر میکردیم
ف
Iran, Islamic Republic of
آقای زنگنه بعد از 13سال هیچ کاری برای ما کارگران پیمانی انجام ندادید.باعث تاسف است.
خداداد مرادی
Iran, Islamic Republic of
خدا بدادمان برسد
یوسف ارکان ثالث
Iran, Islamic Republic of
باسلام تاکی بایدفقط ماکارگرانی که سالهاسو درمناطق نفتخیزجنوب توی سرما وگرمافرمون خودرورابچسبیم ولی حقوقمان کفاف زندگی بچه هامون نشه ایاراننده اییکه ازنظرروحی دچارهزارفکرهست میتوانددرست سروبس دهدچرابایدرفاه فقط مختص یه عده تونفت باشه ایامابیگانه ایم ماکه شاهدپاداشهای انچنانی ومسائل رفاهی برای رسمی هاهستیم نبایدکمی به فکرماهم باشیداقای وزیرتاکی تبعیض تاکی ظلم به بچه های ارکان ثالث .مامیدانیم که این نظرهاراکه میدیم به هیجانمیرسه چراکه قبلاهم زیادنامه نوشتیم ولی خبری نشد.اقای وزیراینوبدون که ماهم انسانیم .ماهم ایرانییم.ماهم عرق به وطن خودداریم.ببینیددرسوانح نفت فوتیهاویازخمیهاچه کسانی هستندغیرازارکان ثالث چیز دیکری نیست..ماشدیم مثل زمان فرعون تاجون داریم بایدکارکنیم تامدیران خوب بخورند.خوب حقوق بگیرندوبعدکه فرسوده شدیم یه گوشه خاک شیم اقای وزیرشماازهمه چیزخبرداریدولی درکل نمیخواهیدبرای ماوامثال ماکاری انجام دهید.شایداگرکمی دیگربرای انتخابات رییس جمهوری دردوره اول فرصت باقی مانده بودتوی همون دوره ماهم تبدیل وضعیت میشدیم ولی بازهم ماالان امیدمان اول به خداوبعدبه مسولین ومجلس هست شایداونهاکاری بکنندتاماتبدیل وضعیت شویم .این درددلی بودازجمعی رانندگان شاغل درترابری سبک مناطق نفتخیزجنوب .ومن الله التوفیق