۰
۳۰
یادداشت کاربر

پارس جنوبی؛ نماد تفکر پرادویی

خدایی نکرده نباید پرادوها تضعیف می شدند ولی مصوبه وزیر مبنی بر عدم پرداخت حقوق و مزایای اقماری خارج از سازمان مصوب که قرار بود از یکم تیر ماه 1394 اجرایی شود، به سایه فراموشی رفت و هیچ توضیحی بر ناتوانی اجرای این دستور وزیر ارائه نشده است. شرکت هایی که قرار بود پایتخت را ترک کنند نه تنها ترک نکردند بلکه خارج ضوابط و مقررات با اخذ مجوزهای کوتاه مدت خودشان را اقماری کردند.
پارس جنوبی - عصر نفت
پارس جنوبی - عصر نفت
*یادداشت زیر توسط یکی ازکاربران ميزنفت نوشته شده است.

دو شب گذشته که وزیر محترم نفت در برنامه تیتر امشب و درباره اقتصاد مقاومتی سخن می گفت ناحودآگاه یاد فرمایشات چند روز پیش مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) افتادم. ایشان در دیدار با تعدادی از مسولان دولت و نمایندگان مجلس بر صرفه جویی تاکید فروانی داشتند  ولی تنها چیزی که در وزارت نفت و شرکت های زیر مجموعه دیده نمی شود همین صرفه جویی و کاهش هزینه هاست. وقتی صحبت های آقای زنگنه را می شنیدم ناخودآگاه، ذهنم درگیر این مساله می شد که اگر تشریفات پوشالی در صنعت نفت نبود چه اتفاق بدی می افتاد و یا کدام طرح و پروژه به سرانجام نمی رسید و چه رویداد مهمی در این صنعت رخ نمی داد؟

عسلویه جایی است که سال ها در آن جان می کنم؛ از خانواده خود دور شده ام تا در این صحرای آهنی ساعت 6 به سرکار بروم و ساعت 6 عصر به منزل که نه به محل استراحت برگردم. جان کندن های من به کنار، رفت و آمدهای مدیرانی که با پرادو و پروازهای آنچنانی عسلویه را سرگرم خواسته های خود کرده اند. صدا البته که در میان این مدیران، شرافتمندان بسیاری حضور دارند و همپای ما کارکنان هستند اما چرا امکانات و هزینه های غیرضرور باید در اختیار آنها باشد و کسری حقوق  و بودجه اضافه کاری و پایان کار کارکنان پیمانکاری نصیب من و همکارانم شود ؟

پروژه های پارس جنوبی به حالت نیمه تعطیل درآمدند و به فعالیت تعداد زیادی از کارکنان به دلیل نبودن بودجه پایان داده شده است؛ کاهش شدید وگسترده فعالیتها  در کنار پروازهایی با صندلی هایی در کلاس تجاری و پرادوهای پارک شده روبروی فرودگاه ها برای جابجایی مدیران طرحهای  نیمه تعطیل و غیر فعال تصویر نامناسبی از مدیریت دراین بخش از صنعت نفت ارائه می دهد. 

حقوق کارگران و مهندسان تغییری نکرده است که هیچ، بعضا با تاخیر هم پرداخت می شود و پاسخ های تکراری مدیری که آن را در حوزه مسئولیت پیمانکاران می داند و خود را تبریه می کند. اما عجیب است که از ما بهتران، همان تشریفات دوران نفت 120 دلاری را دارند. نفت 30 دلاری برای ماست و نفت 120 دلاری برای دیگران. سوالی که ذهن ما را به خود  مشغول  کرده است این است که وقتی پروژه ها تعطیل و نیمه تعطیل شده اند و همه چیز سر ما آوار می شود؛چرا ؟ این هزینه های غیر ضرور بالاخره چه موقع کاهش می یابند؟

وزیر محترم نفت تا به حال از خود پرسیده اند که اگر شب واریز یارانه عزا می گیرند، عزای هزینه های گزاف مدیران پرادو سوار را نیز می گیرند؟ آیا شب ها به آن فکر می کنند و راحت می خوابند؟هستند مدیرانی که وام خودرو گرفته اند و بازهم از امکانات استفاده می کنند.چرا؟!

چه اتفاقی می افتد که تعدادپروازها و رفت و آمدها در زمان تعطیلی پروژه ها تغییری نکرده است اما به حقوق و اضافه کاری و فعالیت پروژه ها ودستمزدها که می رسد باید از ما مایه گذاشته شود؟ باک پرادوها و حساب صندلی های ویژه و بیزنس کلاس ایرلاین ها مدیران پروژههای تعطیل و نیمه تعطیل حتما خونشان از ما رنگین تر است. هر بار که عذر همکاری را می خواهند خانواده ای بدون نان اور میشود .مدیرانی  که باد در غبغب انداخته و چنان برای خود تشریفاتی قائل شده اند که گویی ما رعیت هستیم و آنها ارباب.

مدیران بالادست در شرکت ملی نفت تا بحال در هزینه های پارس جنوبی دقت کرده اند؟ یعنی بقدری شرایط کار در منطقه سخت است که اگر مدیری با پژو به پروژه تعطیل و نیمه تعطیلش سرکشی کند نمی تواند بهره وری پرادو سوار را داشته باشد؟ برای مایی که گوشمان از لزوم و ضرورت تکریم منابع انسانی پر است، پرادوها و پروازهای تجاری نشانه یک تفکر خاص ومصداق اشرافی گری  است.

خدایی نکرده نباید پرادوها تضعیف می شدند ولی مصوبه وزیر مبنی بر عدم پرداخت حقوق و مزایای اقماری خارج از سازمان مصوب که قرار بود از یکم تیر ماه 1394 اجرایی شود، به سایه فراموشی رفت و هیچ توضیحی بر ناتوانی اجرای این دستور وزیر ارائه نشده است. شرکت هایی که قرار بود پایتخت را ترک کنند نه تنها ترک نکردند بلکه خارج ضوابط و مقررات با اخذ مجوزهای کوتاه مدت خودشان را اقماری کردند و امروز طنز تاریخی صنعت نفت وجود مدیرانی اقماری است که اقماری هم مدیریت می کنند، هم در تهرانند و هم در منطقه عملیاتی!!

آقای وزیر  این عملکرد تعدای از مدیران صنعت نفت مناسب وزیبنده مجریان  اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت نیست؛ باور بفرمایید همانطور که حضرت آقا فرمودند با صرفه جویی می توان بخشی از بودجه لازم برای اجرای بعضی از طرح ها را تامین کنید  و قبول کنید مدیرانی که فرق بین نفت بشکه ای 120 دلار را با نفت بشکه ای 30 دلار را در خودرو  و صندلی بیزینس کلاس هواپیمای  زیر پایشان را که از جیب دولت پرداخت می شود را درک نمی کنند نمی توانند مجریان موفقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشند.

اگر حرفهای امثال بنده را باور ندارید بازرس نامحسوسی را به منطقه عسلویه  بفرستید تا مشاهده کنند با ولخر جی های همیشگی و تضعیف روحی کارکنان، این راهی که پیموده می شود به سرانجام نخواهد رسید. مشکل ما پرادو نیست، تفکر پرادویی و صندلی بیزنس کلاسی و مدیران اقماری  است که ما و منافع ملی را فدای  خود می کنند.
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 12905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
یاداشت بجا و زیبایی بود ولی فقط پرواز و پرادو مشکل ما تو عسلویه نیست واقعاً بازرس بفرستن ببیند که چه پولهای به باد میدن تو این بی پولی نفتی.
از عسلویه
Iran, Islamic Republic of
وقتی اموزش زبان فرانسوی در یک شرکت نفتی در عسلویه می دهند و میلیونها تومان از مول منلکت رو صرف اموزش زبان فرانسوی که خاصیتی برای صنعت نفت میکنند معلومه که از پول بیت المال خرج هزینه های اشرافی گری هم خواهد شد.
کارگر پیمانکاری عسلویه
Iran, Islamic Republic of
راستش را بخواهید وقتی آقای زنگنه وزیر شدند اعلام کردند که ژنرالها را بکارگیری خواهند نمود در عسلویه ما ژنرالی ندیدیم . عده ای کارمند بازنشسته از شرکت گاز به شرکت نفت آمدند و گفتند میخواهند اجرای طرح ها را متحول کنند. که البته طرح ها را تعطیل و نیروی انسانی متخصص و جوان را مازاد اعلام کردند و فرستادند کاریابی تا در دست وپای پیمانکاران مزاحم نباشند . از روز اول هم یا دنبال تمدید بازنشستگی خودشان هستند و یا اقامت نزدیکان شان در هتل ها و مهمانسراها هستند تا چند روز باقی مانده را از پول و امکانات ملت استفاده کنند. جالب است بدانیم این افراد حتی اعضاء خانواده خودشان را در صندلی های کلاس تجاری به عسلویه جابجا میکنند. عجیب است !!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت !!!
Iran, Islamic Republic of
همان گروهبانها را برگردونید ما راضی هستیم ژنرال نیخیم
امر به معروف و نهی از منکر
Iran, Islamic Republic of
لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی و تحقق چشم انداز در افق 1400 باور اصول و مبانی آن است . اولین نتیجه این باور این است که عقل حکم می کند وقتی با کمبود منابع مالی روبرو هستیم در مصارف روزمره صرفه جویی کنیم ودر تخصیص بهینه و به جای منابع مالی در دسترس اقدام کنیم.کشوری که به دلایل مختلف ، یک روز با تحریم ، روز دیگر با سقوط قیمت نفت و... روبرو میشود می بایست استراتژی مناسبی در هزینه کرد منابع اتخاذ نماید. به یقین میتوان گفت در هیچ جای صنعت نفت طی دو دهه گذشته سرمایه گذاری به صورت متمرکز به اندازه عسلویه صورت نگرفته است .انتظار این بوده که مدیران این بخش از صنعت نفت با شناخت صحیح و واقع بینانه از وضعیت اقتصادی کشور در خرج کردن سرمایه های ملی اهتمام بیشتری داشته باشند.وقتی دولت از دادن 45 هزارتومان یارانه به همه مردم اظهار ناتوانی به دلیل کمبود منابع میکند کارمندان این دولت می بایست بیشتر مراعات نمایند.اگر این اخبار صحیح باشد و در بخشهای خودرویی ،امکانات رفاهی ، آموزش زبان فرانسه و...از صرفه جویی خبری نباشد پیام بسیار دردناکی را دریافت میکنیم که حاکی از عدم درک وضعیت اقتصادی کشور و بی اعتنایی به مبانی اقتصاد مقاومتی است چرا که در سایر حوزه ها نیز احتمالا اتلاف منابع وجود داشته است .گذشته از اثرات سوء اقتصادی عدم صرفه جویی و تخصیص بهینه منابع مالی اثرات تبعیض آمیز و سوء اجتماعی اینگونه رفتارهای اشرافی گری در افکار عمومی و اذهان جامعه است که بسیار مخرب تر از آثار سوء اقتصادی آن است . مردم اگر در مدیران خود صرفه جویی و کم خرجی را مشاهده کنند آنها را همراه خود دیده و مشکلات را بهتر تحمل و مدیریت خواهند کرد. توصیه آخر یه مدیرعامل محترم شرکت مذکور آن است که چه مدیریتی داشته اند که جمعی برای اصلاح امورو امر به معروف و نهی از منکر به سایتهای خبر و اطلاع رسانی روی آورده اند و این موضوع نشان دهنده قطع ارتباط با بدنه سازمان است که می بایست برای جلوگیری از آثار سوء آن به سرعت اصلاح شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر ! عسلویه نیازمند خانه تکانی مدیریتی است.
Iran, Islamic Republic of
در پارس جنوبی از صنایع پایین دستی یک کارمند بازنشسته بهره دار را بعنوان مدیر شرکت توسعه ای منصوب کردند. معلوم است که او هم طرح های بزرگ نفتی را مانند یک واحد بهره برداری مدیریت خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
شما هم جای یک بازنشسته باشید و بعد ان بخواهید در شرکت های زیر مجموعه پیمانکاری کار کنید محافظه کار نمی شوید با با انصاف داشته باشید !!!!
Iran, Islamic Republic of
ازمحضرمقام معظم رهبری استدعا داریم بازرسانی را به پارس جنوبی بفرستند تا ببینند چه بر سر این بخش از کشور اسلامی آورده اند!!! مدیرارشدی که یک بار هم در نمازخانه و یا جلسات مذهبی شرکت نمیکند و به دنبال سفرهای خارج و تمدید بازنشستگی و حقوق داماد و دخترش در فازهای ... است .ریخت و پاش از حقوق ملت ، برقراری کلاسهای زبان فرانسه ، استفاده شخصی از هواپیما و مهمانسراها و خودروهای گران قیمت و... تنها بخشی از نتایج فاجعه حذف گسترده نیروهای ارزشی و بکارگیری عناصر تکنوکراتی است که دل به اقتصاد مقاومتی ندارند .
علی
Iran, Islamic Republic of
به همه این چیزهایی که گفتید هدایا را هم اضافه کنید در طول عید چقدر پیمانکاران موبایل ایفون دادند و لپ تاپ دادن تازگی ها درب منزل میفرستن تازه باید در اختیار گذاشتن ویلا در شمال برای مدیران و ناظرین هم اضافه کرد خلاصه همه خوش هستند و با اینها حال میکنن و در قالب اضافه کاری چند برابرش را به پیمانکار میدهند
Iran, Islamic Republic of
واقعا این موضوع را منم دیدم قطاری از هدایای نوروزی برای مدیران فرستادن تازگی حواله کت و شلوار از برند معروف هم اضافه شده که تا ده میلیون خرید رایگان دادند
Iran, Islamic Republic of
در شرکتی که مدیرعامل شرکت یک بار هم در نمازخانه دیده نشده است و فقط در جشن ها و مراسمات موزیکال رویت شده است معلوم است که نفاق هم زیاد می شود . پرادو سواری و استفاده از صندلی های ویژه به خرج ملت که چیزی نیست . انتصاب عناصر بی تجربه و بدون تخصص در مسندهای مدیریتی عواقبش را مردم باید بکشند!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا بازرسی نفت موضوع هدایا را بررسی نمی کند ایا حراست چمدان های ورودی به ساختمان ها را که توسط پیمانکاران وارد می شود و تحت عنوان سر رسید هدایا دیگر از جمله سکه و چک پول و ای پد و ایفون و غیره در انها است را بررسی می کند البته اینها عیان است ولی انهایی که به درب منزل میبرن را از قلم نیاندازید تا زمانی که اینطوری است پروژه ها پیشرفت نمی کند
منطقه ویزه عسلویه
Iran, Islamic Republic of
شرکت نفت و گاز پارس در پرداخت ضورت وضعیت پیمانکارانش دچار کمبود است آنوقت کلاس آموزش زبان فرانسه !!! شاید فیلشان یاد هندوستان کرده و هوای خیابان شانزه لیزه به سرشان زده !!! بعید نیست !!!
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت درباره عملکرد مهندس شعبانپور هم بنویسید.
Iran, Islamic Republic of
از سایت وزین عصر نفت می خواهم که عملکرد مدیران نفت و گاز پارس را از نظر حضور در منطقه و فغالیت و دلسوزی و رسیدگی به کارکنان و سلامت بررسی کنید
Iran, Islamic Republic of
کدام عملکرد ؟!!! به کاریابی فرستادن سرمایه نیروی انسانی جوان و مستعد و تلاش برای سرکارآوردن رفقا و دوستان و... فازهایی که نیمه تعطیل و منتظر قدوم مبارک شرکت های انگلیسی ، فرانسوی ها و اگر جذات کنند احتمالا آمریکایی ها !!! شاید هم زبان فرانسه را برای خوش آمد گویی به فرانسوی ها آموزش می دهند !!!
Iran, Islamic Republic of
اینها فقط زورشان به کم کردن اضافه کاری ما رسیده !!! چرا جلوی ریخت وپاش در شرکت نفت وگاز را نمیگیرند ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
کلاس زبان فرانسه !!! واقعا مسخره است !!!
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
بی میلی و بی انگیزگی کارکنان در نفت و گاز موج میزند و بی مهری به اکثر کارکنان شرکت ... چرا باید کسی که حتی نتونسته در هیچ مدیریتی بیش از یک سال کار کند دو گرید شخصی داده شود ولی به کارکنانی که در سکو و مناطق عملیاتی مشغول کار هستند اضافه کاری ندهند . واقعا دارند در حق ما جفا میکند .
Iran, Islamic Republic of
آقايون عصر نفتي قلمتان به حق باشد. نقد بي مطالعه چرا ؟لطفا يك سفر به منطقه و پروژه هاي شركت نفت و گاز پارس بزنيد .كاري اكه تو اين شركت انجام ميشه بسيار بزرگ و قابل ستايشه اين مهم با توان و تلاش مديران و متخصصان وپيمانكاران انجام ميشه . اينها در جهنم عسلويه روز و شب با عرق جبين و همتي والا كار ميكنند تازه شهروند درجه دو يا سه منطقه هستند . زير كولر نشينها در منطقه كم نيستند . سياست بازها در منطقه كم نيستند /مفت خورها در منطقه كم نيستند / باج دهنده ها در منطقه كم نيستند اما بدانيد كار مقدس بيشتر از هرجاي ديگر فقط در نفت و گاز پارس انجام ميشود سمپاتي بيجاو له كردن حقيقت ممنوع . بنده هم به مشكلات ساختاري و وجود غده سرطاني همچون شركت منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس اشكال وارد ميكنم چرا كه اين تحفه بيكارو فلج نياز به بازنگري نياز دارد مدير عامل اين شركت بودجه شركت ملي نفت را مي بلعد و با نمايش مدام خود در تلوزيون بوشهر و با سوء استفاده از امكانات بناحق در اختيار گرفته .كاركنان درجه 10 خود را در كلاس بيزنس هواپيما قرار ميدهد مديرانش پرادو سواري ميكنند و در زير كولر حقوق هاي بسيار كلان و با دادن رانت ناشي از امكاناتي كه در اختيا به مسئولان رده 10 استاني ( بليط مجاني هواپيما وساير خدمات رايگان ) قرار ميدهند براي خودمنافع مادي و سياسي جمع ميكنند. حضور مدير عامل ... كه تا ديروز ميانداري اصول گرايان را ميكرد وگريبان پاره ميكرد و امروز سينه چاك اصلاح طلبان شده واز موقعيت بدست آورده نهايت ... استفاده را ميكند را بررسي كنيد اين نفاق است كه انقلاب را به اضمحلال كشانده است نه كلاس زبان
از نفت وگاز پارس
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای بیژن نامدار زنگنه
وزیر محترم نفت
با سلام
با احترام به استحضار می رساند عملکرد ضعیف و عجیب و غریب آقای علی اکبر شعبان پور در عسلویه زبان زد عام و خاص شده است .از جنابعالی انتظار می رفت تا با آشنایی و اشرافی که در طرح ها عسلویه و شناختی که نسبت به مدیران صنعت نفت داشتید یکی از قویترین و توانمند ترین مدیران حوزه بالادستی صنعت نفت را در شرکت نفت و گاز پارس منصوب می کردید. ایرادی که به دولت قبل گرفته می شد این بود که در انتصابات ارشدیت و تخصص و تجربه کاری را رعایت نمی کردند اما جنابعالی دیگر چرا این اشتباه بزرگ و استرتزیک را مرتکب شدید؟!
اگر باور ندارید سوابق کاری و تحصیلات و تجربه آقای علی اکبرشعبان پور را یک بار خودتان ملاحظه فرمایید او حتی یک روز در حوزه مدیریت مخازن و اجرای پروژه های بزرگ کار نکرده است . او یک بهره بردار بوده که برای آموزش و یادگیری و کسب تجربه هم دیگر فرصتی ندارد. او بازنشسته است و سالهاست که بازنشسته شده است .گذشته از روحیات خاص او اعتقادی به بعضی از اصول و مبانی ندارد و در اینجا مناسب نیست تا موارد ایشان را فعلا" افشاء کنیم براستی چگونه میتوان از جنابعالی پذیرفت که توسعه و مدیریت مخازن هیدروکربوری را به یک کارکند بازنشسته بهره بردار سپرده اید؟!!! خودتان قضاوت کنید.
در هر صورت وظیقه داشتیم در جهت کمک به جنابعالی که اعتقاد داریم هنوز میتوانید صنعت نفت را از رکود خارج کنید این موارد را تذکر دهیم.
انشاالله این مطالب را ملاحظه فرمایید.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا عصر ما گزينشي عمل ميكنه نظر حاميان رو انعكاس نميده من نظرمو دادم انعكاس نداد
منطقه ویژه
Iran, Islamic Republic of
امروز روز تولد امام علی (ع) است. همان امامی که در زمان حکومت شام خودش را به فقرا و گرسنه ها می داد.واقعا چقدر مدیران پرادو سوار از اخلاق امام علی (ع) فاصله گرفته اند !!!
از شرکت نفت و گاز پارس
Iran, Islamic Republic of
بعد از حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز رفتار اشرافی گری و تبعیض آمیز مدیران در عسلویه باعث سرافکندگی است . آقای وزیر چرا رسیدگی نمی کنند ؟!!!
عسلویه - شرکت نفت و گاز پارس
Iran, Islamic Republic of
از موقعی که آقای شعبان پور مدیرعامل شد جو صمیمی کارکنان به هم خورد و فضای کاری نا مناسبی در شرکت حاکم شده است . راستش را بخواهید ما کارکنان در عسلویه انگیزه ای برای تلاش و کار نذاریم. در سیستم مدیریتی ایشان باید تز نورچشمی ها باشی .
همکار
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همکاران محترم
نمیدونم اطلاع دارید که بمنظور تعمیر تعدادی از چاههای پارس جنوبی دکلی بنام شهید رجایی از طریق ترک تشریفات مدت 7 ماه است که بر روی سکوی spd11 مستقر شده و در طول این مدت حتی یک چاه را نیز work over نکرده و بیش از هزینه حفاری یک حاقه چاه را نیز به سیستم تحمیل کرده است؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
فقط یک سوال از آقای مهندس شعبانپور

تا حالا شد یکبار از خودتون سوال کنید عملکرد مدیریت مهندسی نفت و گاز در این مدت 3 سال چه بوده؟ تا حالا سوال کردین چرا فاز 12 به این روز افتاده است؟ تا حالا نگران نشدید مشکل فار 12 برای سایر پروژه ها نیز تکرار نشود؟ تا حالا به این فکر کردید که رسالت مدیریت مهندسی نفت و گاز چیست؟ آیا مدیریت توسعه و تولید از مخزن است یا سفرهای نمایشی به خرمشهر و بندر عباس جهت بازدید از سکوها؟ مگر سکوهای دریایی متولی ندارند؟ چرا اجازه می دهید ترفندهای نمایشی شما را گمراه کند؟ آیا تا بحال این مویر خود را از نظر سطح سواد سنجیده اید؟ یا حتی قائم مقام ایشان را که تنها نقش کاتالیزور را در اهداف این مدیر محترم ایفا می کند؟
جناب آقای مهندس شعبانپور، شما مسئول هستید چون از مسائل مدیریت مهندسی نفت و گاز شرکت تحت مدیریت خود اطلاع دارید و اقدام که نمی کنید هیچ، مهر تایید هم به آن می زنید. ورود افراد مختلف از سایر سازمانها بصورت مهره چینی بطوریکه این مدیریت را بیشتر شبیه پایگاه نظامی کرده است، تردد همیشگی از عسلویه به تهران و اسکان در هتل اسپیناس و دریافت حقوق اقماری عسلویه، نشستن بر روی پستهای C وD با گرید شخصی 14 و 17 قطعا مسائلی نیستند که جنابعالی به آنها اشراف نداشته باشید.
Russian Federation
جناب زنگنه خدا وکیلی بد کردید در ژنرال آوردن!!!
دولت قبلی تکلیفش معلوم است از انها انتظار ...
ولی شما امید نفتی ها را به دولت تدبیر تبدیل به ناامیدی کردید در عسلویه مدیر ( دولتی) کارآمد - دلسوز نداریم همه بدنبال ...