۰
رویترز گزارش داد:

بار دوحه روی دوش آمریکای لاتین

با توجه به این که مازاد تولید جهانی نفت سال گذشته به حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسید، پیش بینی می شود که تولید نفت آمریکا نسبت به سال گذشته 700 هزار بشکه در روز کاهش یابد.باید به این رقم، کاهش تولید نفت ونزوئلا به میزان 150 هزار بشکه در روز و کاهش تولید مکزیک به میزان 100 هزار بشکه در روز و سقوط شدید تولید کلمبیا را افزود.
سکوی نفتی در خلیج مکزیک - عصر نفت
سکوی نفتی در خلیج مکزیک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، رویترز نوشت:

احتمالا تولید کنندگان نفت در آمریکای لاتین زیر فشارهای مالی، در ایجاد ساز و کاری برای احیای توازن در بازار نفت سهیم خواهند بود، توازنی که تولید کنندگان بزرگ نفت عضو اوپک و خارج اوپک در نشست روز یکشنبه خود در دوحه پایتخت قطر در دستیابی به آن ناکام ماندند.

مخالفت ایران با بررسی تعیین سقفی برای تولید فزاینده نفت این کشور در نشست دوحه موجب شد عربستان سعودی توافقی را به شکست بکشاند که افراد خوش بین، به آن برای پایان دادن به بدترین موج سقوط قیمت نفت در حدود 30 سال اخیر، دل بسته بودند.

گری راس کارشناس امور نفت و مدیرعامل شرکت «پیرا» که متخصص در مشاوره انرژی است گفت: «بدون شک تولید نفت کشورهای مکزیک، ونزوئلا، و کلمبیا کاهش خواهد یافت. روشن است که حوزه آتلانتیک در روند کاهش تولید و بازگرداندن توازن به بازار، متضرر خواهد شد».

راس افزود‌: با توجه به این که مازاد تولید جهانی نفت سال گذشته به حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسید، پیش بینی می شود که تولید نفت آمریکا نسبت به سال گذشته 700 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

باید به این رقم، کاهش تولید نفت ونزوئلا به میزان 150 هزار بشکه در روز و کاهش تولید مکزیک به میزان 100 هزار بشکه در روز و سقوط شدید تولید کلمبیا را افزود. در مجموع، این کاهش تولید به حدود یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید. در کوتاه مدت باید به این رقم، کاهش عرضه نفت از یکی از خطوط لوله انتقال نفت در نیجریه و اعتصاب کارگران بخش نفت در کویت را افزود که موجب می شود بازار نفت تا حدی به سوی برقرار شدن توازن در آن نزدیک شود.

احتمال دارد تولید نفت در آمریکای لاتین بیش از پیش بینی‌ها باشد زیرا در حالی که شرکت پتروبراس برزیل برای افزایش تولید خود به میزانی اندک در سال کنونی تلاش می کند، به علت بزرگترین رسوایی فساد در این کشور با بحران و کاهش سرمایه گذاری مواجه شده است.

مایکل کوین رئیس بخش تحقیقات درباره کالاهای اولیه در بانک بارکلیز نیویورک می گوید با توجه به وجود گزینه های اندک برای کسب درآمد ارزی از محلی غیر از صادرات نفت خام، تولید کنندگان نفت عضو اوپک در آمریکای لاتین پول کمتری برای سرمایه گذاری در بخش تاسیسات زیربنایی خواهند داشت و احتمالا این مسئله موجب کاهش بیشتر میزان تولید خواهد شد.

بارکلیز پیش بینی کرده بود هزینه های سرمایه ای در آمریکای لاتین که سال گذشته حدود 19.1 درصد کاهش یافته بود امسال 18.2 درصد کاهش یابد که چند برابر کاهش هزینه های سرمایه ای در سایر مناطق جهان است.

تولید نفت خام ونزوئلا در سه ماهه نخست سال 2016 در مقایسه با مدت مشابه سال 2014 حدود 11.9 درصد کاهش یافت و به دو میلیون و 530 هزار بشکه در روز رسید. این رقم بالاتر از کاهش تولید نفت نیجریه طی این مدت بود که 8.8 درصد گزارش شده است.
وکاس دویویدی کارشناس راهبردی در بخش نفت و گاز جهانی در شرکت «مکورای» هشدار داد اگر اوضاع مالی ونزوئلا بدتر شود، احتمالا تولید نفت این کشور به میزان بیشتری کاهش خواهد یافت.

پاتریک گیبسون مدیر بخش نفت در موسسه «وود ماک» در لندن گفت تولید نفت کلمبیا نیز که عضو اوپک نیست، کاهش یافته است. وی افزود تولید نفت در کلمبیا پرهزینه است که همین مسئله توانایی این کشور را برای حفظ قدرت رقابت در بازار نفت کاهش می دهد.
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 12942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *