۱
۱۲۱
نامه یک کارمند دلسوز نفت به زنگنه

ما با شماییم؛ شما چطور؟

از آنجاییکه ده ها هزار نفر "کارمند نفت" در سراسر کشور حرکت صنفی خود را در راستای صیانت از برنامه های رهبری و دولت و به منظور ارائه هشداری جدی در انحراف از آرمان های رهبری و دولت آغاز نموده اند ، امیدوارند که مسئولین متعهد و انقلابی و نمایندگان محترم مجلس و همچنین ریاست محترم جمهور ، با بررسی بازخورد فعالیت های انجام شده در سالهای پیشین و همچنین بازنگری در این امر، از ادامه انحراف از مسیر تعیین شده جلوگیری کنند.
ما با شماییم؛ شما چطور؟
به گزارش ميزنفت ، یکی از کارکنان با سابقه صنعت نفت طی نامه ای به  بیژن نامدار زنگنه نکاتی را در باره تعهد کارکنان نفت و وزیر نفت یادآور شده است. در این نامه می خوانیم:

جناب وزیر سلام؛
از آنجائی که سن و سال بنده نیز اگر بیشتر از شما نباشد کمتر نیست و به واسطه سال ها خدمت صادقانه در وزارت نفت در اقصی نقاط کشور و آشنائی نسبی با وضعیت این وزارت خانه و احساس نگرانی بسیار زیادی که در مورد آینده مبهم نیروی انسانی دارم این اجازه را به خودم دادم که نکاتی چند را به شما به عنوان بالاترین مسئول پاسخگو و مجری در وزارت نفت، عرض نمایم.

از شما تقاضا دارم که این سخنان را به عنوان تذکر یک دوست هم سن و سال که سعادت دیدار شما را بنا به دلایلی در حال حاضر ندارد پذیرا باشید و حتی اگر فعلاً نیز قادر به اجرای برخی از آن ها نیستید ، حداقل در مورد آن تفکر نموده و برای بررسی در مورد آن ها برنامه ریزی مناسب فرمائید.

 برای جلوگیر از اطاله کلام و راحتی کار ، در این نامه،  از این پس بنده خود را "کارمند نفت" و شما را "مسئول" می نامم و توجه شما را به این مطالب جلب می نمایم.


بخش اول - مشکلات:
از آنجائی که کارمند نفت همچون دیگر هم میهنان خود یک ایرانی غیور و وطن پرست است ، به خوبی از شرایط سخت و دشواری که به واسطه دلایل متعدد بر کشور حاکم است آگاه است و لذا هیچوقت به خود اجازه نمی دهد که در شرایطی که مرجع عالیقدر رهبری اشاره به شرایط دشوار اقتصادی نموده و با درایت ، اشاره به راه کار اقتصاد مقاومتی به عنوان یک روش استراتژیک برای مقابله با ابرقدرتها و همچنین راه کار برون رفت از مشکلات اقتصادی می نمایند با تقاضاهای نابهنگام و خارج از عرف ، سعی در نادیده گرفتن اوضاع نموده و از "مسئول" خود انتظارات بیش از اندازه داشته باشد.

یک کارمند وطن پرست زحمت کش نفت ، به خوبی از نقش خود در اقتصاد مقاومتی آگاه بوده و هست و همواره در طول سالهای خدمت خود سعی نموده تا با در نظر داشتن وجدان کاری و نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبری ، همچون دیگر اقشار مختلف مردم و در کنار ایشان ، با تلاش و کوشش و کار بدون وقفه ، در گرداندن چرخهای اقتصاد میهن اسلامیمان ایران نقشی ارزنده داشته باشد و با انجام وظایف محوله ، گوشه ای از مشکلات را برطرف نموده و باعث رونق و آبادی مملکت اسلامی خود گشته و با افتخار آفرینی ، برگ زرین دیگری بر کارنامه افتخارات مردم این مرز و بوم بیافزاید .

بخش دوم - سیاست گذاری:
با توجه به سیاست های کلان کشور که از سال 1379 و در قانون سوم برنامه توسعه اقتصادی شتاب بسیار سریعتری به خود گرفت،  از جمله مهم ترین تغییرات طبق فصل یک ، ماده یک ، دولت موظف شد تا بمنظور کاهش تصدی های خود و کوچک کردن آن ، به اقداماتی از جمله واگذاری سهام و مدیریت شرکتهای دولتی دست بزند.

طبق فصل سوم - ماده نهم این قانون ، به منظور ارتقای کارآئی و افزایش بهره وری منابع مادی و انسانی کشور و کارآمد کردن دولت ، سهام شرکتهای قابل واگذاری بخش دولتی فروخته خواهد شد . در فصل دهم همین قانون به صراحت در مورد رعایت مواردی به شرح ذیل اشاره شده است :
الف - امر واگذاری درجهت تحقق اهداف برنامه باشد و خود هدف قرار نگیرد.
....
د - به خدشه دار شدن حاکمیت نظام یا تضییع حق مردم و یا ایجاد انحصار نیانجامد.
ه - به استفاده از مدیریت سالم منجر شده و اداره امور را بهبود بخشد.
و ...

در خصوص وزارت نفت و شرکتهای زیرمجموعه آن وزارتخانه نیز ماده یازدهم این اجازه را برای واگذاری به دولت داده و ماده سیزدهم نیز تیمی را به عنوان (هیئت عالی واگذاری) متشکل از هفت مقام عالیرتبه به شرح ذیل به منظور هماهنگی، نظارت و کنترل فرآیند واگذاری و حسن اجرای مقررات و به ریاست وزیر اموراقتصادی و دارائی مشخص نموده است :
الف - وزیر امور اقتصادی و دارائی (رئیس هیأت)
ب - رئیس سازمان برنامه و بودجه
ج - رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
د - وزیر وزارتخانه ذیربط
ه - وزیر دادگستری
و - نمایندگان کمیسیونهای اموراقتصادی و دارائی و تعاون و برنامه و بودجه ( هرکدام یک نفر ) به عنوان ناظر با انتخاب مجلس .

بخش سوم - واگذاری:
با توجه به برنامه ریزی های کلان کشور که پیشتر اشاره شد ، از جمله وظایف و اختیارات هیأت عالی واگذاری طبق ماده چهاردهم بند ج ، قرار بود تا نظارت بر فرآیند واگذاری و ارائه گزارش های نظارتی شش ماهه به رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی، شامل تجزیه و تحلیلها، بررسی نقاط قوت و ضعف و بازخوردهای فرآیند و راهکارهای پیشبرنده انجام گیرد .

همانگونه که مشاهده می کنید ، دولت با بررسی همه جانبه و گسترده خود در برنامه سوم توسعه اقتصادی سعی داشته و دارد تا به بهترین وجه به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد و در این راستا و با توجه به در نظر گرفتن مسئولیت مدنی خود و حفظ حقوق مردم ، مبادرت به وضع قوانینی به منظور تضمین این حقوق برای ایشان نموده تا اطمینان لازم را به ایشان اعطا نماید ، از جمله :
ماده بیست و چهار - دولت مکلف است مسؤولیت مدنی، محکومیت جزائی مالی و قابل خرید، محکومیت به جبران ضرر و زیان ناشی از جرم و هرمحکومیت قابل خرید دیگر مسؤولان و مجریان امر واگذاری را درقبال خطاهای غیرعمدی آنان به مناسبت واگذاری، چه به عنوان مسؤولیت جمعی وچه به عنوان مسؤولیت انفرادی، به هزینه خود به گونه ای بیمه کند که بیمه گر کلیه هزینه ها و مخارجی را که هر یک از مسؤولان و مجریان امر واگذاری، تحت هر یک از عناوین موصوف فوق ملزم به پرداخت آن میشوند، بپردازد .

بخش چهارم - تعهدات و انتظارات:
از آنجائی که "کارمند نفت" از موقعیت شغلی خود بعنوان یک شاغل در وزارت خانه مهم و ارزشی و در یک کلام استراتژیک به خوبی آگاه می باشد و سالهای سال ، با رعایت قوانین و مقررات این وزارتخانه و تحت نظر "مسئول" و با تعهد کار و صداقت همچون دیگر هموطنان خود خدمت نموده است ، لذا با درایت و هوشیاری ، مسائل پس از واگذاری را دنبال می نماید تا در راستای تحقق اهداف و آرمان های رهبری ، همچون گذشته به بهترین نحو ، نقش خود را ایفاد نموده و با هوشمندی و دقت نظر ، از نفوذ دشمن و اجرای نقشه های پلیدش جلوگیری بعمل آورد .

از جمله مهم ترین وظایفی که یک "مسئول" از "کارمند نفت" انتظار دارد ، همکاری برای ادامه حرکت چرخ عظیم صنعت نفت و هوشیاری او در موقعیت جدید است . "کارمند نفت" بخوبی آگاه است که فرآیند واگذاری به بخش خصوصی ، ابعاد دیگری از وظیفه خطیرش را رقم می زند و ادامه فعالیت بدون وقفه در امر تولید پس از واگذاری ، بسیار مهم تر از زمانی است که تحت نظر "مسئول" در وزارت نفت انجام گرفته و لذا تمامی تلاش خود را در این راستا انجام می دهد.

بدیهی است که "کارمند نفت" با توجه به نحوه آموزش و پرورش سالهای گذشته در وزارت نفت، خود را سفیر "مسئول" دانسته و علاوه بر انجام وظایف محوله به نحو احسن برای کارفرمای جدید  ، تلاش می نماید تا رسالت خود را به عنوان یکی از حس گرهای این وزارت خانه عظیم همواره در نظر داشته و چنانچه انحرافی در مسیر حرکت تعیین شده احساس نمود و یا ردپایی از دشمن مشاهده شد، بلافاصله به "مسئول" اعلام نماید تا خدای ناکرده امکان هرگونه ورود به محدوده مقدس کار خود را گرفته و جلوی انجام هرگونه ضربه و یا خدشه ای در کار را که ممکن است باعث تعلل و یا توقف حرکت اجرای اوامر رهبری بشود سد می نماید.

بدیهی است در چارچوب اعتماد و انتظار متقابل ، "کارمند نفت" انتظار دارد که "مسئول" به هشدارهای او توجه نماید و در غیر اینصورت ، بدیهی است که "کارمند نفت" که همچون دیگر مردم این مرز و بوم جان بر کف، پیرو ولایت و رهبری بوده و هست ، وظیفه خود می داند که موضوع را از طرق مختلف به گوش مسئولین و رهبر معزز و معظم انقلاب برساند .

بخش پنجم - خلف وعده ، بی توجهی و عدم نظارت:
متاسفانه علیرغم تلاش های انجام شده که از ابتدای واگذاری ها در سال 82 در پتروشیمی های اراک ، اصفهان ، خارک و آبادان صورت گرفت و هشدارهای کارکنان این شرکت ها به انحاء مختلف ، دیده می شود که نظارت های که پیشتر به آن اشاره شده از نظر "مسئول" پنهان شده و یا مورد توجه و بررسی ایشان قرار نمی گیرد.

چنانچه مشاهده می شود ، "کارمند نفت" و همقطاران متعهدش، برای جلب توجه هیئت عالی واگذاری ، ناظرین محترم واگذاری، مسئولین و مقامات عالیقدر مملکتی از جمله نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و حتی ریاست محترم جمهور ، به طرق مختلف از جمله نوشتن تقاضا نامه ، اقدام به شکایت ، استفاده از فضای مجازی ، مراجعه حضوری به مسئولین در رده های مختلف کشور از جمله مدیران عامل شرکت های خود،استانداران،دفاتر نمایندگان محترم مجلس و حتی متاسفانه در قالب حضور گروهی به شکل اعتراض در جلوی وزارت نفت و مجلس شورای اسلامی اقدام نموده اند تا در راستای انجام رسالت ملی خود با اعلام حضور خود به کسانی که به هر نحو و در هر نقش قصد منحرف ساختن و ایجاد فاصله از تصمیمات برنامه ریزی شده و کلان کشور را دارند نشان دهند که همچون گذشته به عهد خود با رهبر معظم انقلاب در پاسداری از خون شهدا و این انقلاب وفادار بوده و هستند.

لذا از آنجاییکه ده ها هزار نفر "کارمند نفت" در سراسر کشور حرکت صنفی خود را در راستای صیانت از برنامه های رهبری و دولت و به منظور ارائه هشداری جدی در انحراف از آرمان های رهبری و دولت آغاز نموده اند ، امیدوارند که مسئولین متعهد و انقلابی و نمایندگان محترم مجلس و همچنین ریاست محترم جمهور ، با بررسی بازخورد فعالیت های انجام شده در سالهای پیشین و همچنین بازنگری در این امر، از ادامه انحراف از مسیر تعیین شده جلوگیری نموده و موجبات رضایت خاطر ده ها هزار پرسنل زحمت کش و انقلابی وزارت نفت را به عنوان یکی از چند وزارتخانه تاثیر گذار در کشور باعث شوند.

در پایان "کارمند نفت" امیدوار است این تذکر دوستانه که از سر دلسوزی و نگرانی و تعهد به "مسئول" بیان شد ، باعث شود تا ایشان همچون گذشته و با اتکاء به توان ، تعهد و تخصص "کارمند نفت" و دوستانش ، به بهترین نحو کمک به گرداندن چرخهای عظیم صنعت نفت و نهایتاً بالا رفتن اقتدار میهن عزیزمان ایران اسلامی در سراسر جهان گردد .

با تشکر و احترام ، دوست متعهد و دلسوز شما  "کارمند نفت" با 27 سال سابقه کار در یک شرکت واگذار شده
 
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 12947
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حبیب
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما می گویی . واقعاً دست شما درد نکنه . دم عصر نفت گرم که بالاخره صدای ما را به گوش مسولین و وزیر می رساند . ما که هرچقدر تلاش کردیم و به هرکجایی که می توانستیم برویم رفتیم و حتی التماس هم کردیم ولی کو گوش شنوا ؟ دریغ از یک نفر در سطح مسولین وزارت نفت که جواب بدهد .
امیدوارم خدا اجرتان بدهد که مرد و مردانه دردودل ما را که تمامی جوانی خود را به پای نفت ریختیم و اینگونه با ما معامله کردند را بیان کردید . خدا یارتان باشد .
ناصر یاراحمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما همکار گرامی
واگذاری کارکنان رسمی نفت به همراه شرکتهای واگذار شده نفتی به بخش خصوصی نشان از بی تدبیری و بی برنامگی و ظلمی آشکار است که بایستی هرچه سریعتر مشکلات بیان شده توسط مسیولین محترم واز مبادی قانونی حل و فصل گردد.
به امید تدبیر دولت تدبیر و امید
کارمند نفت
hamid
Iran, Islamic Republic of
باتشکروسپاس ازهمکارعزیز که درد مشترک همه همکاران در شرکتهای واگذارشده راباقلم شیوای خود بیان کرده شایدگوش شنوایی باشد
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام واگذاری شرکت ها برای بالا بردن بهره وری کار قانونی و پسندیده ای است ولی متاسفانه شرکت ها بدون برنامه از دولتی به خصولتی تبدیل شدند یعنی نه دولتی هستند که نهاد های نظارتی کنترل عای لازم را داشته باشند و نه خصوصی هستند که سهام داران انها تصمیم بگیرند و همچنان توسط مدیران دولتی با رانت و سیاسی کاری انتخاب می شوند حقوق و پاداش های بالای 30 میلیون را می گیرند و نیروهای وابسته به خود را بدون در نظر گرفتن سواد و توانایی ها بکارگیری می کنند برای مثال پتروشیمی اراک سهام شرکت ها ی اقماری زیادی تشکیل داده و مدیر عامل افرادی را که خود تشخیص داده منصوب کرده حقوق های زیادی را پرداخت می کند ولی هیچ کنترلی روی هزینه کرد و عملکردها وجود ندارد و نیروهای نفتی منتقل شده به این شرکت ها بار این شرکت ها را بر دوش دارند ولی کسان دیگری منتفع می شوند نمونه شرکت های بزرگ صندوق های بازنشستگی نفت و تامین اجتماعی و وزارت دفاع و غیره می باشد .
سید
Iran, Islamic Republic of
با سلام به تمامی اصحاب رسانه و خصوصاً مسئولین محترم سایت عصر نفت . ضمن تشکر از نگارنده مقاله ، بسیاری از شرکت های واگذار شده از نبود نظارت رنج برده و می برند . متاسفانه یک روی سکه واگذاری است و روی دیگر سکه سودی است که شرکت های خصوصی و سهامداران ایشان طالب هستند . در این میان شترمرغی بودن کارکنان که از یک سو صندوق نفت را یدک می کشند و از سوی دیگر قوانین حاکم بر ایشان قوانین کار است از همه چیز تمسخرآمیز تر است .
جنگ دو وزیر نفت و کار و سلایق شخصی ایشان در برخورد با کارکنان شرکتهای واگذار شده و صندوق نفت که آه در بساط ندارد تا مطالبات ایشان را به صندوق تامین اجتماعی انتقال دهد ، همه و همه چون کلاف سردرگمی باعث وخامت و پیچیدگی اوضاع این عزیزان شده و دعوا بر سر لحاف ملاست که همانا پول بی زبان است که با احتساب چندین هزار نفر ، ممکن است باعث ورشکستگی کامل صندوق بازنشستگی نفت شود .
صورت مسئله کاملاً شفاف و روشن است و روش حل آن نیز سامان دهی صندوق بازنشستگی نفت است به نحوی که بتواند به شرکت های واگذار شده در قالب قراردادهای اصلاح شده ، خدمات مناسب ارائه دهد .
ضمن آن که طرف حساب صندوق نفت نیز به جای این که افراد حقیقی و مدیران عامل شرکتهای واگذار شده باشند ، شخصیت حقوقی ایشان باشد تا در صورتی که به هر دلیل از پرداخت امتناع نمودند و یا ورشکست شدند ، صندوق بتواند از طریق دولت و تصرف مایملک شرکت مورد نظر ، بازهم به کارکنان خدماتش را ارائه کند .
ب -ز
Iran, Islamic Republic of
گوشمان از این حرفا پره .
رستمی
Iran, Islamic Republic of
سلام به مسوولین عصرنفت . امیدوارم خداوند به شما خیر و سلامتی عطاکند و در این دنیا و آن دنیا سربلند باشید .
من در حال حاضر بازنشسته هستم اما واقعا هر روز نگران اخبار جدیدی هستم که از این طرف و آن طرف به گوش می رسد . چند وقت قبل از دوستانم شنیدم که شرکت ما از نظر مالی دچار مشکل شده و ممکن است دیگر هزینه های ما بازنشستگان را نتواند پرداخت کند .
بنده بعد از سالها کار سخت و طاقت فرسا الان به جای این که در منزل با فراغ بال به استراحت بپردازم ، هر روز باید نگران بلایی باشم که ممکن است سرم بیاید و یا اخبار وحشتناکی که از خصوصی شدن شرکت های دیگر همکار از دیگران به گوش می رسد نیز تمامی ندارد .
نمی دانم که چه بر سر وزارت نفتی آمده که زمان جوانی من در آن کار کردن افتخار بود و اگر کسی در وزارت نفت استخدام می شد باعث قخر و نمونه یک کارمند خوب و با انضباط محسوب می شد .
انشاله که با پیگیری امثال شما و دیگر دلسوزان ، حق ما بازنشسته ها نیز که حداقل آرامش و آسایش در دوران سخت کهولت سن است ادا شود .
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شیر مردان صنعت نفت که گرچه با بی مهری از خانه رانده شده اند ولی با غیرت و تعصب و تحمل ناملایمات وفاداری خود را به وطن خود حفظ کرده و نقشه های خاعنان به وطن را نقش برآب کرده و می گویند چو ایران نباشد تن من مباد.
علي هاشمي
Iran, Islamic Republic of
باسلام و عرض ادب خدمت دست اندركاران سايت وزين عصرنفت
ازاينكه ازكاركنان خدوم صنعت نفت حمايت مي كنيد بسيارسپاسگزاريم وباور كنيد روزانه جهت دريافت خبرهاي دست اول منابع انساني در حوزه نفت چندين بار به اين سايت مراجعه مي كنيم.
خداقوت و تشكر
حمید رضا دولتشاه
Iran, Islamic Republic of
همکار خوبم ،من از کارکنان پتروشیمی اراک با ۲۸ سال سابقه هستم،تشکر میکنم از شما که با قلم شیوای خودتان مشکلات گریبانگیر هزاران پرسنل شرکتهای واگذار شده صنعت نفت را به بهترین شکل بیان نمودیدامیدوارم حسن نیت و تعهد کاری که بخوبی در نامه ی شما مشهود است مورد توجه مسئولین به خصوص وزیر محترم نفت قرار گیرد و چاره ای اساسی جهت رفع مشکلات بیان شده اندیشیده شود و نشاط و بالندگی بایسته در صنعت نفت بوجود آید...
تجویدی
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر غیرت عصر نفت ، ای کاش وزیر نفت این سایت را ببینه و حالش جا بیاید . اگر همینطوری پیش بره و وزیر هر کاری دلش بخواهد بکنه دیگر فقط یک اسمی از وزارت نفت باقی میمونه و تمام شرکتها پس از واگذاری مشکلات نیروی انسانیشان باعث بدتر شدن اوضاع میشه .
متاسفانه آدم گاهی وقت ها فکر میکنه آقای وزیر وظیفه از بین بردن وزارت نفت را داره چون اوضاع واقعاً داره شیر تو شیر میشه .
به قول این دوستمون که نویسنده این مقاله با هشدار است ، خودسری های وزیر باعث شده که وزارت نفت از اهداف اصلی خصوصی سازی کاملاً جدا بشه و تخم نارضایتی در دل پرسنل نفت بکاره که میوه اش را چندسال دیگه می بینیم .
ای کاش گوش شنوایی هم برای شنیدن صدای ما بیچاره ها وجود داشته باشه .
رضا صفری
Iran, Islamic Republic of
با سلام صفری هستم از پتروشیمی اراک. کارمند واگذارشده با توصیف زیبای این همکار عزیزی که نامه یا بهتر بگویم رنج نامه کارمندان واگذارشده را برای وزیر نفت مکتوب کردند . از عصر نفت بواسطه چاپ این مقاله وانجام دقیق رسالت روزنامه نگاری تشکر میکنم . امیدوارم جنلب وزیر ومسئولین خصوصی سازی نیز بطور دقیق این مقاله را مطالعه وچاره ای برای حل مشکل پیدا کنند .
Hamid
United States
بسیار عالی دست مریزاد خدا قوت ما هم باشما هستیم
کارمند نفت با ۲۰ سال سابقه
Romania
نامه زیبایی بود و حرف دل دوستان نفتی را به شیوایی بیان کرده بود. ای کاش هرچه سریعتر کارها به روال قانونی و درست خودش برگرده چون این ره به ترکستان رفته و نفت را به سراشیبی زوال کشانده.
پدرام
Germany
درود بر شما همکار گرامی
واگذاری کارکنان رسمی نفت به همراه شرکتهای واگذار شده نفتی به بخش خصوصی نشان از بی تدبیری و بی برنامگی و ظلمی آشکار است که بایستی هرچه سریعتر مشکلات بیان شده توسط مسیولین محترم واز مبادی قانونی حل و فصل گردد.
به امید تدبیر دولت تدبیر و امید
کارمند نفت
احمدی شازند
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر محترم
سال 1372که من استخدام پتروشیمی اراک شدم حقوقم نصف یک همکار تامینی و بود امید من و سایر همکاران نفتی این بود که بخشی از یک مجموعه بزرگ و با امکان جابجایی درطول خدمت بود فکر می کردیم اگر در طول سال هايي که با آلودگی های شیمیایی دست و پنجه نرم میکنیم بهداشت و داروی مجانی پشتیبان ما خواهد بود
حالا چه شد
همانهایی که به عنوان همکار تامین اجتماعی همکار ما بودند با بیست سال سن در حال بازنشستگی هستند و من باید تا شصت سالگی کار کنم
آقای وزیر ما رو که بيچاره کردی امیدوارم که خانه خودت آباد شده باشد
Iran, Islamic Republic of
با سلام متن بالا درد دل همه انهایی ست که در این صنعت کار کرده اند و تمام تجهیزات انرا مانند فرزندان خود دوست دارند امیدوارم مسوءل گوشه چشمی به آن بیاندازد
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
اکبر
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی،امیدوارم تصمیم سازی ها روزی با دقت و بررسی تمام جوانب کار اتخاذ شود و اولویت اول حرمت و قداست نیروی انسانی باشد.
علیرضا محفوظی
Iran, Islamic Republic of
بسیار جامع و کامل. واقعا بی توجهی مسول کاملا محسوس بوده امیدوارم که فرصتی که مردم و خداوند به ایشان و دولت داده در جهت احراز حق کارمندان خود کوشا باشند تا انشاءالله هم در این دنیا و هم در آخرت شرمنده نباشند
رضا پورخليلي
Iran, Islamic Republic of
عالي بود
كاملأ موافقم
علی اصغر مزیدآبادی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز وهمکارارجمند.ازشماممنون ومتشکریم بخاطررنج نامه بسیارشیواودلنشین تان که درددل تمامی همکاران شمادرشرکتهای واگذار شده زیر مجموعه عظیم صنعت نفت میباشد.باشدکه نکات سنجیده ومطالب مستند وبجایی که فرمودید تلنگری باشد به آقایان روسای نفت ودرراس آنها جناب وزیر نفت .گویاایشان خودشان راجداازبقیه این کارمندان زحمتکش وشرافتمند میدانند.همچنین باید این سوال راازایشان پرسیدکه آیااگرخودتان هم درجایگاه ماقرار میگرفتیددرموردمنفک شدن ازنفت به همین راحتی فکر میکردیدونظر میدادید؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما همکار گرامی
واگذاری کارکنان رسمی نفت به همراه شرکتهای واگذار شده نفتی به بخش خصوصی نشان از بی تدبیری و بی برنامگی و ظلمی آشکار است که بایستی هرچه سریعتر مشکلات بیان شده توسط مسیولین محترم واز مبادی قانونی حل و فصل گردد.
به امید تدبیر دولت تدبیر و امید
کارمند نفت
جلیل خلخالی تبریزی
Iran, Islamic Republic of
سلام،همکار گرامی،وارجمند،باتشکر فراوان
امیداست که با تکیه به فرمایشات مقام معظم رهبری،حقی از این کارکنان،ضایع نشود ،ووزیر محترم با توسل به خون شهیدان نفت وتندگویان ها،اندکی تامل وبرنامه ریزی نماید
S.H
Iran, Islamic Republic of
کارمند رسمی نفت با۲۵سال سابقه که۵ سال پیش به جرگه واگذاری ها پیوستیم . البته متاسفانه.
ضمن تشکر از جناب نگارنده که واقعا زحمت کشیده و
جانا سخن از زبان ما گویی.
اما یه نکته ذهن آدمی را با خود درگیر میکنه که بیانش خالی از لطف نیست.
جناب نگارنده و همکاران محترم ، واقعا تصور میکنید که : مسولین یا بهتر بگم مسول ، از شرایط و وضعیتی که برای هزاران نفر پرسنل زحمتکش نفت که تحت سخترین شرایط ، جان بر کف در راستای شکوفایی اقتصاد میهن عزیزمان ایران خدمت نموده اند ، بی اطلاع هستند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
بهر حال آرزوی موفقیت برای همکاران ، هموطنان ، و کشور عزیزمان ،ایران ، را دارم.
بهرنگ
Romania
جناب مهندس بلاتکلیفی و دغدغه های مختلف ، بی قانونی ، نداشتن امید به آینده شغلی و بازنشستگی و کرامت شغلی حاصل تفکرات و نظرات امثال شماست . این موضعات باعث شده همه فکر کنن تواین شغل گیر افتادند. عشق و علاقه به کار رو صفر کردید.
کامران
با تشکر از همکار محترمی که حرف دل بسیاری از ما کارکنان شرکت های واگذار شده را به قلم شیوای خود بیان نمودند. و تشکر از سایت عصر نفت بابت انعکاس مشکلات کارکنان نفت .
Ali-l
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر محترم نفت!
درد دل این کارمند زحمت کش صنعت نفت درد دل همه کارکنان رسمی شرکت های واگذار شده است،که پس از سالها تلاش و کوشش در عرصه تولید همچون بیگانگان با آنان رفتار شده است،،امید است چشم بینا و گوش شنوا داشته باشید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدایا خود شاهد باش بعد از ربع قرن کار وتلاش صادقانه برای خودکفایی واعتلای میهنم.
حال چه به روزمان آمده، از این جا رانده از آنجا مانده
Nasrin
Iran, Islamic Republic of
گاهی وقت ها برای سال هایی که در این وزارت خانه تلاش کردم و عمر و جوانی ام را به پای وزیری ریختم که نیروهای انسانی اش برایش پشیزی ارزش ندارند خیلی افسوس می خورم .
امیدوارم این وزیر بی تدبیر که برخلاف تمامی وزرا و مسئولین رده بالای کشوری پرسنلش برایش اصلاً مهم نیستند به سزای اعمالش برسد و این را یادش باشد که خدایی هم هست .
از رهبر معظم انقلاب و مسئولین رده بالای کشور می خواهم که نگذارند با رفتارهای ظالمانه ایشان خون شهدا پایمال شود . کارهایی که ایشان در این چند ساله انجام داده اند باعث شده تا نارضایتی پرسنل رسمی نفت حتی به صورت اعتراض نیز مطرح شود و منتظریم و امیدواریم که هرچه زودتر به مشکلاتمان رسیدگی شود .
نافع
Germany
سلام
سپاس فراوان از عصر نفت به خاطر انعکاس خبرها و مشکلات پرسنل صنعت نفت که مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته‌اند.
وبه امید اینکه گوش شنوا و وجدانی بیدار پیدا شود و به دغدغه ها پایان دهد .
ستاره
Iran, Islamic Republic of
Like👍
پریسوز
Iran, Islamic Republic of
باسلام بنده کارمند پتروشیمی بوعلی سینا با ۱۵ سال سابقه هستم ،از شرکت های واگزار شده به بخش خصوصی .که به ناحق خلف وعده کردند و یک طرفه قرارداد فسخ گردید.از سایت وزین شما کمال تشکر و سپاس گذاری جهت رسانه ای کردن حرف دل همه کارکنان نفتی .امیدوارم د ردولت تدبیر و امید تصمیمی با تدبیر تر اتخاذ گردد.باتشکر
مجید ذلقی
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر فکرمیکنند ما دستمال کلینکس هستیم که بعد از استفاده دور انداخته شویم، این راهش نیست ،بیست وچند سال تجربه کاری ومعلق بودن چند هزار نیروی متخصص و توانمند بین وزارت نفت و وزارت کار چه معنی میدهد ؟ آیا این است توجه به منابع انسانی ؟
حیدری
Iran, Islamic Republic of
واقعا گل گفتی برادر بزرگوار بنده نمیدونم تا حالا شده یک بار مسؤلین محترم یک بررسی انجام بدهند آیا واگذاری ها به اهداف مورد نظر دست پیدا کرده است؟.آیا حق وحقوق پرسنلی که درقالب این واگذاریها مدیریتشان تغییر پیداکرده رعایت می شود ؟.آیا روشی برای دنبال کردن خواسته های بحق این همکاران برای آنها پیش بینی شده است.؟ آیا ماها همه سربار وزارت نفت بودیم؟.بنده از مقام محترم عالی وزارت نفت تقاضا دارم به خواسته های ما ها هم رسیدگی فرمایند.آیا درشأن یک کارمند وزارت نفت است که با بیش از بیست سال سابقه کار مشکل اعتبار دفترچه داشته باشد ویا اینکه بیمه وبازنشستگی وبعضی از مزایای دیگر که ازحقوق اولیه یک نفراستخدامی می باشد به عنوان دغدغه اول آن باشد ودائم نگران ومضطرب باشد .آیا اینقدر این همکاران ناکارآمد هستند که حق جابجایی وانتقال را نداشته باشند؟.آیا مسؤلین محترم متوجه این موضوع که شرکت های خصوصی شده به این شرکت ها به عنوان یک گاوشیرده نگاه می کنند وتا حالا سرمایه گذاری درآنها انجام نداده اند.؟
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام ضمن عرض تشکر قدردانی از سایت عصر نفت و تشکر از همکار غیورمان پیشنهاد میگردد رنج نامه همکارمان رسانه ای تر شده تا صدای آن بگوش مسؤلین اجرایی کشور برسد
سعید آهنگر زاده
Iran, Islamic Republic of
از همکار محترم بخاطر بیان شیوا ،مودبانه،فراگیر، مختصر و مفید ودلسوزانه برای کشور و شرکت نفت تشکر میکنم.
به حق که جانا سخن از زبات ما میگویی.
عباس
همه مطالب را همکاران گرامی فرمودند
امیدوارم مسولین در وزارت به فکر نیروهای شرکت های واگذارشده باشند و از دغدغه شان بکاهند
از همکار گرامی که حق مطلب را ادا کردند نیز بسیار سپاسگزارم
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت وزیر محترم نفت دولت تدبیر و امید
امیدوارم مطالب عنوان شده را با جان و دل گوش کنید و تدبیر امیدوار کننده ای در کالبد این تنهای خسته از بی تدبیری بدمید . ما به رای خود که به دولت داده ایم امیدواریم وحامی لیست امیدهستیم حال نوبت اجابت شماست
یا علی مدد
مهرداد
Romania
من از این خرسندم که کارکنان بسیاری در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی قدم می گذارند و قلم می زنند . با سپاس فراوان از همه همکاران کوشا و آینده نگر یادآوری می نمایم که آفت هر ارتباط دو طرفه ابهام و تردید و مخفی کاری و مسکوت گذاشتن تغییرات این رابطه است چون تا زیانی در بر نداشته باشد چیزی را نه تنها مخفی نمی سازند بلکه بانگ هم می زنند که برای رفاه حال شما فلان تغییر را دادیم . پس ما حق داریم نگران باشیم که این ماجرای منفک شدن از وزارت نفت را حتی با گذشت بیش از ده سال به طور رسمی اعلام نمی کنندجون ناراستی های فراوانی در خودش دارد . ما خواهان آنیم که بدون تضییع حقوق کارکنان تلاشگر نفت این برنامه اجرا شود
علی
Germany
نتیجه کار غیر کارشناسی وصرفا سیاسی همین میشه دیگه.کسی مخالف خصوصی سازی نیست بلکه مخالف تضییع حقوق بقیه هستیم. همین آقای زنگنه زمانی که خصوصی سازی شروع شد وزیر نفت بود. ولی حالا میگه دست ما نیست.
نظری
Romania
سلام. از همکار عزیزم بخاطر بیان درد دل با قلم شیوا تشکر میکنم.امیدوارم شنونده ای باشد وعزمی برای حل مشکل در بین مسولین. از سایت عصر نفت هم کمال تشکر را دارم واميدوارم همچنان ما مظلومین واگذارشده صنعت نفت را حمایت کند....
ناصر آقایی
Germany
عرض ادب و احترام
از دوست و همکار عزیزی که زحمت نگارش این نامه را کشیده بسیار سپاسگزارم و همچنین از عصر نفت که با درج آن باعث شد که نور امید در دل پرسنل واگذار شده روشن بماند نیز قدر دانی کرده و سلامت و سعادت ایشان را از خداوند بزرگ خواهانم , امیدوارم که درد دل پرسنل شرکتهای واگذار شده به گوش مسولین برسد من هم مانند تمامی همکاران با بیش از ۲۸ سال سابقه کار در شرکت نفت انتظار رسیدگی به مشکلات بوجود آمده از خصوصی سازی را از وزیر محترم نفت و نمایندگان مجلس داشته و امید دارم که ایشان با درایت از اتفاقات ناگواری که ممکن است شیرازه وزارت نفت و خانواده نفت را دچار تزلزل کند جلوگیری به عمل آورند . به امید موفقیت روز افزون تمامی همکاران عزیز
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست است انشاا.. مسیولان کمی به خواسته پرسنل خدوم گوش بدهند
شاهرخی
Iran, Islamic Republic of
با نظر همکاران در پتروشیمی اراک کاملا موافقم امید که وزیر محترم کمی گوش شنوا برای این زحمتکشان با سابقه داشته باشند
خسروحبي
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشكر از عصر نفت كه درد دل هزاران زحمتكش و متخصص اين صنعت را چاپ كرده و انشاالله به رويت آقاي وزير و ديگر مقامهاي مربوطه برسد تا ايشان صداي انهدام صنعت ملي نفت را از دل سازندگان اين صنعت مهم ، استراژيك و حياتي براي كشور بشنوند و با بي اعتنايي از كنار ان نگذرند. اين صنعت و سازندگانش با سرمايه اين اين كشور و خون دلها به اينجا رسيده و شايسته نيست از هم بپاشد. باميد ايران آباد و سرفراز
بهمن پروردی
Germany
خدا کنه جناب وزیر هم خواننده این مطلب منطقی و به روز باشد
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
انچه البته به جایی نرسد فریاد است
حسين
Iran, Islamic Republic of
الان كارمندان نفتي شركت هاي واگذار بلاتكليف هستند و آينده نامعلومي براي بازنشستگي داريم ولي كارمندانهاي كنار ما با بيمه تامين اجتماعي تكليفشان معلوم است و با توجه به كار سخت و زيان آور مي تونند با بيست سال كار بازنشسته شوند.
جناب وزير ظاهرا يادشون رفته انسانهايي به نام كارمند هم در وزارت نفت وجود دارند!!!
علیرضا
جناب آقای زنگنه
ما در طول سالها خدمت و آموزش آموخته ایم که هنگام کار اول مراقب سلامتی خودمان باشیم بطور مثال شدیدا مراقب دستهای خود باشیم که در بین چرخ دنده های بیرحم دستگاه در حین کار گیر نکند."آقای مسول" مراقب دستها و بازوهای توانمند خود یعنی نیروی انسانی نفت باشید که در بین چرخدنده های بیرحم بازیهای سیاسی ، خودمانی سازی،و ندانم کاری ها گیر نکند.
صادقی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود. دست مریزاد.
كاظمي
Iran, Islamic Republic of
با تشكر از عصرنفت.
جناب مسوول چشمهايتان را باز كنيد و سرمايه سوزي نكنيد.كارمند نفت سرمايه اين كشور تك محصولي است.
عباس لطفی
Iran, Islamic Republic of
این گفتار و نظر همکار عژیزمان را که نطر اکثریت کارمندان شرکت های واگذارشده است تائید می کنیم. و امیدواریم که مسئولین محترم ترتیب اثر دهند.
رضا
Germany
باسلام
امیدوارم به درد دل سنگربانان اقتصاد مهین عزیزمان که سالهای جوانی خود را در بدترین شرایط کاری ودر معرض انواع الودگیهای شیمیایی سپری میکنن وچه بسا بسیاری از همکاران عزیزمان حتی به بازنشستگی نیز عمرشان کفاف نمیدهد گوش شنوایی باشد.یادمان نرود که چرخ صنعت کشور توسط امثال ایندسته از عزیزان هماره میچرخد و بحق نیست که در واقع تا ابد با توضیحاتی که در فوق از شرایط کاری مان شده است حتی از حداقل امتیاز ها محروم بوده وبدور از خانواده در مناطق عملیاتی تبعیدگونه کار وزندگی کنیم ونتوانیم انتقال بگیریم و تازه درمورد بیمه پس از بازنشستگی مان نیز بلاتکلیف.
مهدي
Iran, Islamic Republic of
بسيار عالي است اميدوارم مفيد واقع شود وهمه همكاران حمايت كنند
شکرالله
Iran, Islamic Republic of
صمن عرض سلام وخسته نباشید به کلیه دست اندرکاران عصر نفت وباتششکراز زحماتتان از حمایت از پرسنل رانده شده ومانده از شرایط نابسامان وقدردان نگارنده متن وزین فوق امید که چشم وگوش مسیولین به پرسنل باغیرت وخادم مملکت ومشکلات بوجود آمده باشد واقدامی درجهت رفع ان انجام دهند تادردرگاه حق تعالی سر بلند وخدمتگذار بودن خودراثابت کنند درانتها مجددا اززحمات مدیر مسیول عصرنفت وهمهدست اندرکاران تشکر میکنیم جمیع پرسنل
افضلی
United States
جناب زنگنه
متاسفانه شما عملا در خصوص رسیدگی به مشکلات کارکنان نفتی هیچ قدم موثری بر نداشته اید
شرکت نفت از لحاظ دریافتی در رتبه هفدهم سازمان ها قرار گرفته بود ، الان شاید رتبه بسیار پایینتری
داشته باشد.
مبحث انتقالی را محددا فعال نمایید تا رشد و شکوفایی منابع انسانی تاثیر بگذارد
افضلی
United States
جناب زنگنه
متاسفانه شما عملا در خصوص رسیدگی به مشکلات کارکنان نفتی هیچ قدم موثری بر نداشته اید
شرکت نفت از لحاظ دریافتی در رتبه هفدهم سازمان ها قرار گرفته بود ، الان شاید رتبه بسیار پایینتری
داشته باشد.
مبحث انتقالی را محددا فعال نمایید تا رشد و شکوفایی منابع انسانی تاثیر بگذارد
حمید
Iran, Islamic Republic of
متن بسیار پر معنی هست. متاسفانه وزیر محترم نفت تنها چیزی که هیچ ارزشی براشون نداره نیروی انسانیه. از دید ایشون دستگاهها خودشون کار میکنن. ایشون فقط سیاهی نفت و پارس جنوبی رو میبینن.
علی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود حرف دل ده ها هزار کارمند را زدید که نفت از درون خودشونه سوخته و از بیرون اون اموزش و پروشی های خیال باف را
mehdi
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و تشکر بابت چاپ مطلب فوق بگمانم اساسا وزارت معظم نفت اهمیت چندانی به نیروی انسانی و تخصص کارشناسان با سابقه آن قایل نیست و در هیچکدام از مصاحبه های وزیر محترم احترام وشان کارمندان جایگاهی نداشته و نخواهد داشت کارمندان شرکتهای واگذاری نگران آینده کاری و استخدامی خود هستند و وزارت محترم بدون توجه به توانایی کارکنان سعی در محدود سازی فعالیت آنان است دستور به عدم بکارگیری کارمندان نفت در طرح های جدید و نبود چارت کارمندان نفت برای شرکتهای تازه تاسیس صرفا درراستا این هدف میباشد.
پورسعیدی
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
وزیر محترم نفت
جناب آقای زنگنه
اگر به دنیا و آخرت اعتقادی دارید لطفا این نامه ارسال شده همکارمان را با دقت بخوانید لطفا قبل از اینکه دوره وزارتتان تمام شود و فرصت برگرداندن حقوق از دست رفته کارکنان شرکتهای واگذار شده نفتی را از بین برود و عذاب وجدان تا آخر عمر گریبان گیرتان شود. جناب آقای وزیر پرداخت حق الناس در روز حساب و کتاب واقعا خیلی سخت هست هم اکنون اقدام عاجل بفرمایید
ali
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام وادب ودرود فراوان به این همکار عزیز که حرف دل همگی ما رازد
حسین
Germany
با سلام
درسته که مشکلی که از روی بی تدبیری مسئولین بوجود اومده ، در حال حاضر به نظر میاد که فقط گریبان شرکتهای واگذار شده اعم از اراک ، اصفهان ، شرکتهای مستقر در عسلوی و . . . رو گرفته ، ولی اگه بطور اصولی حل نشه کل پرسنل وزارت نفت رو با مشکل مواجه خواهد کرد .
عبداله
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و ادب خدمت همه همکاران زحمت کش تلاشگر صنعت نفت
ازهمکارارزشمندخودم که با قلمی شیوای خود مطالبی که در ذهن و روح ما بود به روی برگه آورد کمال سپاسگزاری رادارم.و از مسئولینی که به این زحمتکشان بی مهری میکنندگله دارم. وتقاضادارم که با دقت به مطالبات بحق ما که مطالبات به حق و البته کمترین خواسته قشرزحمتکش و زجرکشیده صنعت نفت است توجه ویژه نمایند.امیدوارم با اتحادتمامی همکاران و پافشاری روی خواسته بحقشان ،باعث شودکه مسئولین امر با اتخادتصمیمی درست باعث برگشت آرامش ونشاط براین خانواده بزرگ شوند.
علي
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشكر بسيار بابت نامه بسيار خوب همكار عزيزمان ، رفع مشكلات پرسنلي اصلا در برنامه كاري هيچكدام از مسيولين نيست به اين دليل كه با بيان مشكلات به مسيولين مختلف اظهار داشته اند كه مملكت بيكار زياد دارد و اگر كسي راضي نيست به سلامت . مشكلات متعددي در شركت هاي واگذار شده براي كاركنان بوجود آمده كه نه تنها غير قانوني بوده اند بلكه در برخي موارد جاي پيگرد قانوني دارد ولي متاسفانه طي مكاتبات مختلف با مسيولين نهادهاي مختلف هيچگونه بازخورد مناسبي دريافت نشد به قول معروف آش خاله است بخوري پاته نخوري پاته . دوستان التماس و انتظار حل قانوني مشكل منطقي ولي زماني دارد ، راهكار در دست همكاران است نه مسيولين . اتحاد و جلوگيري از بي تفاوتي قدم اول اين راهكار است و جلوگيري از تك رايي برخي آقايان نياز به اقدام هاي عملي دارد
علیرضاحاجی هاشمی
Iran, Islamic Republic of
باسلام امیدوارم که وزیر محترم به حرف دل ماکه درمتن بالا بیان شدگوش کنندوتدبیری بیاندیشندتاماپرسنل رسمی شرکت نفت در شرکتهای واگذارشده ازاسترس ونگرانی خارج شده وبه حقوق از دست رفته خودبرسیم ودر صورت به نتیجه رسیدن عمری دعا گوی ایشان خواهیم بود.
اصغری
Iran, Islamic Republic of
من بارها از اکثر مسئولان و خود آقای زنگنه شنیده ام که نیروی متخصص و متعهد انسانی بالاترین سرمایه ماست در حالی که در عمل چنین نیست و در جریان واگذاری ها و پی از آن هیچ توجهی به پرسنل نشده و الان همه ما سر درگم هستیم و با دید تردید به حال و آینده خود می نگریم در حالی که جوانی خود را صرف شرکت نفت کرد ه ایم و انتظار داریم وزیر نفت مشکلات پرسنل نیروهای واگذار شده را ببیند و در ،استای حل آن چاره ای بیندیشد.
ali
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و ادب به این همکار عزیز که حرف دل مارا زده است
امیر
Iran, Islamic Republic of
قانون‌مدار معرفی نموده است. اگر وزارت نفت طبق قانون و اصل ۴۴ اقدام به واگذاری نموده است پس لازم است طبق قانون خدمات کشوری، نسبت به تعیین وضعیت کارمندان خود، اقدام کند، ولی این یک بام و دو هوای وزارت بلای جان کارمندان این صنعت شده است.
راضی
Iran, Islamic Republic of
ما نگران دسیسه هایی هستیم که با ناراضی نگه داشتن کارکنان نفت ،وضعیت وخیمی برای کشور بوجود اید که دیگر کنترل ان میسر نشود

میترسم سکوت چند ساله انها بشکند و طوفان برپا شود
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا موافق این مطلب هستم
به امید روزی که همه چیز در این سرزمین مقدس درست شود و روز به روز شاهد رشد و پیشرفت باشیم
رضت
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود امیدوارم به گوش مسئولین برسه تمام پرسنل نفتی باید از همکاران خود در شرکت های مشمول واگذاری دفاع نمایند
عباس
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از همکار نویسنده شکواییه و خبرگزاری عصر نفت امیدواریم وزیر نفت دولت تدبیر و امید امیدمان را نا امید نکند. فکر کند فرزندان خودش همچین مشکلی دارند آیا به امید خدا رها می کند یا ....؟!
HamidNoroozi
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما همکار گرامی
واگذاری کارکنان رسمی نفت به همراه شرکتهای واگذار شده نفتی به بخش خصوصی نشان از بی تدبیری و بی برنامگی و ظلمی آشکار است که بایستی هرچه سریعتر مشکلات بیان شده حل شود.
به امید تدبیر دولت تدبیر و امید
کارمند نفت با ١٥ سال سابقه
محمد
United States
متاسفانه وجود شخصی در مسند که حداقل متهم به بیکفایتی در مدیریت بخصوص موضوع نخ نما شدهٔ کرسنت در تاریخ مدیریت جنابشان است،چه انتظاری میتوان داشت،همه شعار اقتصاد مقاومتی میدهند ولی آیا با پای آبله دویدن که هیچ گام لنگ برداشتن در این مسیر ممکن نیست و بلکه مضحک است.
ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﻧﻔﺖ ﺑﺎ 28 ﺳﺎﻝ ﺳﺎﺑﻘﻪ
Iran, Islamic Republic of
ﺑﺎﺳﻼﻡ ﺩﺭﺩﻭﺩﻝ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻋﺎﻟﻲ ﻭﺩﻏﺪﻏﻪ ﻫﻤﻪ ﻋﺰﻳﺰاﻥ ﺯﺣﻤﺖ ﻛﺶ اﻳﻦ ﺻﻨﻌﺖ : اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮاﻥ و ﻣﺴﻮﻟﻴﻦ ﺑﺎﺩﻗﺖ و ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺟﻮاﻧﺐ ﻛﺎﺭ ﻭﺣﻔﻆ ﺣﺮﻣﺖ ﻧﻴﺮﻭﻱ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﺩﺭﺭﻓﻊ اﻳﻦ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻛﻪ ﻗﻂﻌﺎ اﺯ ﻛﻢ و ﻛﻴﻒ اﻧﻬﺎ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﻂﻠﻊ ﻣﻴﺒﺎﺷﻨﺪ ﻗﺪﻡ ﺑﺮﺩاﺭﻧﺪ ;ﺗﺸﻜﺮ اﺯ ﺳﺎﻳﺖ ﻋﺼﺮ ﻧﻔﺖ ﻫﻢ ﺑﺠﻬﺖ اﻧﻌﻜﺎﺱ ﺷﺮاﻳﻄ ﺑﻮﺟﻮﺩ اﻣﺪﻩ ﺗﻮﺳﻄ ---------------
علي
Iran, Islamic Republic of
باسلام
درود برغيورمردان نفت همراه وهمسوي شماييم وخود نيز از واگزار شدگان هستيم بنده نيز كاملا موافق نظرات كارمند هم سن و سابقه خودم هستم و معتقدم اينگونه واگزاري به شدت به ضرر صنعت بوده و تمركز وهم سويي صنعت نفت را ازهم پاشانده و موجب شده صنايع خورده پا توليد شوند ودرعرصه اقتصاد جهاني نتوانند قد علم كنند ودرنهايت بازار جهاني به نفعع رقباي ايران رقم بخورد وصنعت موجود ما نه تنها يار يكديگر نباشند بلكه به رقييب هم نير تبديل شوند ودرنهايت منافع ان به جيب رقباي گردن كلفت دربازار جهاني برود وملت عزيز ايران از منفعت صنعت محروم گردد ورشد وتوصعه دراقتصاد ما حاصل نگردد ازطرفي حقوق كاركنان صنعت نفت نيز كه همگي از پايه گزاران و شالوده اساسي اين صنعت هستند تضييع شود
با درود وتوفيق از خداوند يكتا علي .ح از پتروشيمي
keyvan
Germany
با سلام و ادب خدمت تمامی همکاران عزیز
امیدوارم حضراتی که خودشونو به خواب زدن با خوندن این متن به خودشون بیان.
چون نخوابیدن که ما بیدارشون کنیم. تنها چیزی که ما تو این دولت ندیدیم تدبیر بود و امید.
ستاره
Iran, Islamic Republic of
با تشكر از مسئولين عصر نفت و همكار گرامي بابت نامه ي بسيار عالي.اي كاش جناب وزير به وضعيت معيشتي كارمندان توجهي ميكرد.در شان اين وزارت نيست كه كارمندانش بعد از ٢ هفته كار و تلاش در منطقه عملياتي در هفته رست كه بايد در اختيار خانواده باشند براي تامين معاش در آژانس كار كنند.هيچ انگيزه اي براي پرسنل باقي نمانده و اين يك اخطار خيلي بزرگ است براي خانواده نفت.
فرخ
Iran, Islamic Republic of
با سپاس از همکار گرامی بابت نامه
آقای وزیر ظاهرن سرشان شلوغ تر از این است که به حرف دل همکارانش گوش کند.ایشان قراردادهای آنچنانی نفتی را ترجیح می دهند
حسین رحیمی
Iran, Islamic Republic of
درود برشما همکار ارجمند که به واقع حق مطلب را ادا کردید
امید است گوش شنوایی باشد
همکار شما از پتروشیمی اراک
مهدی
با سلام و تشکر فراوان از سایت عصر نفت امیدوارم نامه منتشر شده و نظرات هکاران به گوش مسولین وزارت نفت بالخص شخص وزیر برسه.
جناب اقای زنگنه
همکاران شما در شرکت های خصوصی شده به خصوص پتروشیمی های جنوب در بدترین شرایط اب و هوایی مشغول خدمت میباشند جناب عالی به راحتی اعلام میکنید اینها دیگر نیروی وزارت نفت نیستند؟ چگونه وجدان شما اجازه میدهد کسی که بیش از 15 سال استخدام وزارت نفت شده ان هم در دوران وزارت خودتان ، الان با یک بخشنامه انها را از وزارت نفت می خواهید جدا کنید؟
بهتر است اگر به نیروی انسانی اعتقادی دارید هر چه زودتر جواب پرسنل را که بهترین سالهای عمر خود را در بدترین شرایط اب و هوایی گذرانده اند اعلام نمایید.
ع.ق
Iran, Islamic Republic of
باسلام امیدوارم که وزیر محترم به حرف دل ماکه درمتن بالا بیان شدگوش کنندوتدبیری بیاندیشندتاماپرسنل رسمی شرکت نفت در شرکتهای واگذارشده ازاسترس ونگرانی خارج شده وبه حقوق از دست رفته خودبرسیم
شمسی
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم
قاسمی
Romania
ممنون از. قلم شیوا و سخنان بحق شما همکار گرامی. ای کاش گوش شنوایی بود و مسؤل دلسوزی.
جواد نصيرخاني
Iran, Islamic Republic of
بسيار عالي و جامع بود حرف دلمون را گفتي انشالله گوش شنوا و منصف باشد
Iran, Islamic Republic of
اون بنده خداها کارمندان پتروشیمی که رفتند اعتراض کردند روبروی ساختمان وزارت نفت حتی بشون اجازه ندادند تو نمازخونه وزارت نماز بخونند چه برسه به دیدار مسئولین نفت.آقای زنگنه خدا انشاا... پاسخت رو بده
خطایی پور
Iran, Islamic Republic of
تشکر از همکار عزیز و مسئولین محترم عصر نفت امیدوارم وزیر محترم نفت رنجنامه کارمند نفت را مشاهده کرده و برای حل مشکلات کارمندان نفت فکری اساسی کند
جلیل
Iran, Islamic Republic of
روزی
علی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از سایت وزین عصر نفت ونویسنده این شکواییه به امید موفقیت
صفر
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از همکار گرامی
دقیقا حرف دل ما کارکنان نفت در شرکتهای واگذار شده هست.درود بر همکار محترم
كامران
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشكر از اين برادر ارجمند مان با ارسال پيام زيبايشان و عصر نفت كه پيام ايشان را نشر دادند بايد به استحضار عزيزان و مسئولين محترم برسانم خصوصي سازي جهت توسعه اقتصادي و كاهش تصدي گري دولت سياست خوبي است اما متاسفانه بايد گفت در اين ميان سر دولت و ملت را كلاه گذاشتند شركت هاي خوب و پر بازده دولتي را با قيمت ارزان و رانت نصيب بخشهاي خصوصي نمودند و شركتهايي كه سرشان به تنشان نمي ارزيد بيخ ريش دولت گذاشتند. ضمنا" هيچ شرايطي را به جزئ پول براي واگذاري اين شركتها به بخش خصوصي قائل نشدند. بخشهاي خصوصي بي لياقت كه تجربه نگهداري اين شركتها را نداشتند و چون مفت بدست آورده بودن سرمايه هاي ملي را جهت رسيدن به اميال هاي خود به نابودي كشناندند. خداوند از باعث باني آنها نگذرد انشاءالله.
رضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام
لطفا"فكري هم به حال شاغلين در عسلويه بكنيد.بازنشستگي 60سال اونهم توي هواي آلوده عسلويه واقعا نوبرش هست.
تورا خدا در مورد كاهش سن بازنشستگي هم فكري فكنيد.50 يا 55 سال بهترين پيشنهاد ميتونه باشه .
ممنون
احمدی
Iran, Islamic Republic of
درود و سپاس بر همکار عزیر که حرف دل ما را زدی ، هرچند که با وجود آلودگی ها و سختی های محیط کار عمری برایمان باقی نخواهد ماند تا از بازنشستکی استفاده کنیم ، کاش گوش شنوایی باشد تا این سخنان رابشنود.
احمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام
ضمن تشكر از همكار محترم كه بخوبي مسائل شركت هاي واگذار شده و مشكلات ناشي از واگذاري و خطرات آنرا به باستحضار مسئولين نفت رسانديد . پس از واگذاري از وزارت خانه اي به وزارت خانه ديگر و انتخاب مديران نالايق و گزينشي و تحمل هزينه سنگين و جبران ناپذير يكي از مشكلات شركت هاي پتروشيمي واگذار شده است .
داریوش آقایی
Russian Federation
سلام با کلیت نامه موافقم. واقعیت به نظر بدترین نوع خصوصی سازی در پتروشیمی اتفاق افتاده است بدون در نظر گرفتن وضعیت پرسنل و نیروی انسانی. تمامی زحمات نفرات در طول سالها خدمت صادقانه به هدر و فنا رفته است و مهمترین مساله شغلی که همانا وضعیت پرسنلی کارمند است زیر سوال رفته است و بدون خبر او به ضرر او تصمیم گیری شده است. تنها خدا می‌تواند جلوی این ظلم و بی عدالتی را بگیرد. به امید حق.
حسین
Iran, Islamic Republic of
با تشکر که دردل همه را بیان نمودی بسیار عالی
علی غریبی
سلام؛
جانا سخن از دل ما میگویی خیلی ممنون که حرف دل ما رو عنوان کردی تا شاید شاید شاید به گوش مسئول برسد انشالله و قدمی مثبت بردارد.
يوسف
Iran, Islamic Republic of
كاملا منطقي است . مو گوش شنوا
سید
Iran, Islamic Republic of
با تشکر وسپاس از همکار عزیزودلسوز ومسئولین عصر نفت که درد مشترک همه همکاران در شرکتهای واگذار شده را با زبان شیوای خود بیان کرده شاید گوش شنوایی باشد.
صدرایی
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از دوست عزیز برای نگارش نامه.
جناب زنگنه، موقعی که جنابعالی در مجلس حاضر نشدید ، چند دقیقه ای را به درد دل نفتی های واگذار شده گوش بدهید ، و فقط به یک جمله اکتفا کردید، که بایستی به سازمان خصوصی سازی مراجعه کنید.بدان و آگاه باش که درست است که خصوصی سازی طبق قانون میباشد ،ولی پرسنل زحمت کش نفت را که در حال حاضر بلاتکلیف و هیچ امنیت شغلی را ندارند ، جنابعالی مسؤل ان هستید، این کلاهی است که با بی تدبیری جنابعالی و تیم شما بر سر بیش از یکصد هزار خانواده گذاشتید.
بیژن هادیان
درود بر شما همکار گرامی
واگذاری کارکنان رسمی نفت به همراه شرکتهای واگذار شده نفتی به بخش خصوصی نشان از بی تدبیری و بی برنامگی و ظلمی آشکار است که بایستی هرچه سریعتر مشکلات بیان شده حل شود.
به امید تدبیر دولت تدبیر و امید
کارمند نفت با 30 سال سابقه
حميد باقري
Germany
دورود وسپاس فراوان ازكاركنان عصرنفت به خاطر انعكاس خبرهاومشكلات پرسنل نفت كه مورد بي مهري وبي توجهي قرار گرفته اندوبه اميد اينكه گوش شنواووجداني بيدارپيدا شودوبه اين دغددغه هاونگرانيها پايان دهد
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما همکار بادرایت و فهیم که با قلم شیوای خویش مشکلات همه ما را به مسئولین ذیربط گوشزد نمودید. امید که با خواندن محتوای این نامه وجدانهای خاموششان بیدار شود.
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود برشما همکار گرامی. من هم با نظر شما کاملا موافق هستم
قریب رضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت همکاران شرکت نفت و تشکر از نامه پر محتوای کارمند محترم نفت به وزیر نفت آقای زنگنه که درد دل ما را با قلمی شیوا و رسا بیان کردند من بعنوان کارشناس 24 سال سابقه شاغل در پتروشیمی اراک از وزیر میپرسم:مگر رسیدگی به امور کارکنان جزء وظایف شما بعنوان وزیر دولت اسلامی نیست؟مگر رفع مشکلات و دغدغه های کارمندان و ایجاد انگیزه و امید در دل این سرمایه های انسانی جزء وظایف شما بعنوان یک مسلمان و رعایت حق الناس در اولویت نظام اسلامی نیست؟ مگر ما و خانواده هامون در کشور چه در انقلاب و چه در اداره جنگ و سازندگی پس از جنگ سهیم نبودیم و نیستیم؟ آیا ما سزاوار این همه بی عدالتی و بی توجهی از طرف شما و مسولین زیربط هستیم؟ آیا با سکوت شما و گاها نامه هاتون آب به آسیاب بخش خصوصی و نظام سرمایه نمیریزید؟ بامید روزی که اقدام موثر انجام دهید و مشکلات این بخش از نیروهای نفت را برطرف نمایید. بهرامی
خداكرم اسفندياري
Iran, Islamic Republic of
سلام
واقعا مايه تاسف است كه بسان ابزار واشياء
كارمندان زحمت كش نفت را به شركتهاي خصوصي واگذار كردند
نادر جعفری
سپاس و درود بر شما براستی بیان نمودید که هرجا دست یاری خواستند ما کارمندان نفت با انچه در توان داشتیم به عرصه امدیم حال ایا دستی هست که دست ما را در جهت رفع نگرانی و احقاق حق خانواده هایمان بگیرد؟
Belgium
انگار سناریوی مشابه پتروشیمی برای پژوهشگاه نفت در حال پیاده سازی است تا این سازمان پرسابقه هم به صورت بی سروصدا تکه تکه و سپس واگذار شود
فقط کافی است اقدامات دو سال و نیم اخیر و تزلزل و عدم ثبات مدیریتی را در این مرکز ببینید تا متوجه روند قهقرایی آن شوید
خاشعی
Iran, Islamic Republic of
سلام
دست نویسنده درد نکند حرف دل تمامی کارکنان شرکت نفت را زده است
با این روش در آینده نه چندان دوری شاهد حوادث و اتفاقات ناگواری خواهیم بود که بر اثر بی توجهی به خواسته های به حق "کارمند نفت" شده است . اگر نسل"کارمند نفت" منقرض گردد و کار دست نیروهای بدون انگیزه جدید بیفتد دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد
مصطفی اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
همکار محترم واقعا حرف شما متین است ولی گوش شنوایی وجود ندارد امیدوارم جناب وزیر توجهی به سخنان این پرسنل بنمایند.
همکار شما از پتروشیمی اراک
باقری
Germany
دورد بر شما "کارمند نفت" و به امید تاثیر در "مسئول" و مسئولین، اگر گوش شنوایی باشد!
فرهاد طلیعه
Romania
با سلام و درود بر همکار محترم
انشاالله وزیر محترم وقت خواندن درد دل کارکنان نفتراداداشته‌باشد.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر و سایر مسؤلینی که در بخش حاکمیتی مشغول فعالیت هستید پرسنل همه به این نحوه پیاده سازی بخش خصوصی رضایت میدهند مشروط بر اینکه ابتدا از دفاتر تهران شروع کنید و آینده تاریک را ابتدا برای خود بخواهید لحظه ای تصور کنید که بعد از 30 سال خدمت صادقانه هیچ پشتوانه ای ندارید در حساسترین بخش زندگی تنها و بدون پشتوانه رها شده اید نه راه پس دارید و نه را پیش ...... بله اگر شما و دوستان دفاتر عریض و طویل تهران به این شرایط راضی میشوید ما نیز هستیم بی درایتی نیز حدی دارد
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود به نویسنده متن،
ما کارمندان نفتی شرکت های واگذارشده، از نزدیک با این مسایل و مشکلات درگیر و مبتلاییم. لذا از وزیر، هیات دولت و نمایندگان مجلس توقع و انتظار داریم که به وضعیت ما رسیدگی کرده و راهکار مناسبی ارایه نمایند.
کاضم نجفی پتوشیمی اراک
Iran, Islamic Republic of
درود و سپاس بر همکار عزیر که حرف دل ما را زدی ، هرچند که با وجود آلودگی ها و سختی های محیط کار عمری برایمان باقی نخواهد ماند تا از بازنشستکی استفاده کنیم ، کاش گوش شنوایی باشد تا این سخنان رابشنود.
رضا مقتدایی
Iran, Islamic Republic of
سلام .دقیقا حرف دل همه ما کارمندان شرکتهای واگذار شده زده شده و امیدوارم وزارت نفت هرچه سریعتر نیروی انسانی خود که سرمایه های واقعی این وزارتخانه هستند تکریم نموده و مشکل را برطرف نماید.
بيرنج
Iran, Islamic Republic of
با تشكر از همكار محترم نگارنده كه همه نكات را بخوبي توضيح دادند اميدوارم ايت تلاشها به نتايجي خوبي منجر شوند منهم به نوبه خودم بعد از ٢٧ سال و اندي سابقه كار در پتروشيمي شازند از شرايط موجود ناراضي هستم و نمي دانم بعد از بازنشستگي چه اتفاقي خواهد افتاد
Iran, Islamic Republic of
چند کلمه حرف حساب
اگه گوش شنوا باشه
نظیری
Iran, Islamic Republic of
سلام بر عصر نفت قهرمان ، درود بی کران بر رسانه ای که صدای بر حق ما کارکنان شرکت های واگذار شده جنوب منجمله بندر امام را به گوش مسئولین محترم کشور و وزیر نفت و رئیس محترم جمهور و رهبر معظم انقلاب رسانید . باشد که در روز جزا گواهی باشد بر بی عدالتی محرز و آشکاری که در حق ما شد و حق الناسی بر گردن مسئولین جای مانده باشد که مسئول مستقیم آن بی برنامگی و بی کفایتی مدیران وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی و نمایندگانی بودند که در جریان امر بودند و دم بر نیاوردند .
بنده و سایر همکاران در پتروشیمی امیرکبیر هم از وضعیت بلاتکلیف خود خسته شده ایم ، ای کاش حداقل وزیر و مسئولین شرکتهای واگذار شده کارگروهی برای رسیدگی به حال و روز ما راه اندازی می نمودند و وضع ما را روشن می کردند .
آخر مگر شما اگر ماشینی را با خانواده به بنگاه ببرید و آن را بفروشید ، خریدار افراد خانواده شما را هم خریداری می کند ؟
چطور آقایان مسئول وزارت نفت به خودشان اجازه داده و می دهند که همچنین کاری با پرسنل خود انجام دهند ؟ حق الناس است اگر هیچ چیز هم سرتان نمی شود و خداوند فرموده که حتی شهید را جلوی درب بهشت نگه می دارند اگر حق الناس بر گردنش باشد ، انشاء الله به خودتان بیایید و بداد ما برسید .
عباس
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما انشاءالله که مسولین گوش شنوا داشته باشند و سایر رسانا ها هم به مسولیت اجتماعی خود عمل کنند.