۰
براساس طرحی آمریکایی

ایران به دلار نخواهد رسید

نمایندگان آمریکا طرحی را در مجلس این کشور ارائه کردند که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را از ایجاد شرایطی برای دسترسی مستقیم یا غیرمستقیم ایران به نظام مالی این کشور منع می کند.
دلار - عصر نفت
دلار - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ،  اسرائیل نشنال نیوز گزارش داد این طرح به ابتکار پیتر روسکام نماینده جمهوری خواه از ایالت ایلینوی، مایک پومپئو نماینده جمهوری خواه از ایالت کانزاس و لی زلدین نماینده جمهوری خواه از ایالت نیویورک و در پی انتشار گزارش های خبری مبنی بر تلاش دولت اوباما برای تسهیل برخی تحریم ها علیه ایران ارائه شد که نقل و انتقالات مالی ایران را به دلار ممکن می سازد.

نمایندگان آمریکا در بیانیه ای اعلام کردند: مقامات بلندپایه دولت در گذشته قول داده بودند ایران به دلار آمریکا دسترسی نخواهد داشت و آدام ژوبین معاون وزیر خزانه داری آمریکا نیز علنا گفته بود این توافق به ایران اجازه استفاده از دلار را در پرداخت های مالی خارجی نمی دهد.

این نمایندگان همچنین خاطر نشان کردند مارک دوبوویتز و جاناتان شانزر از موسسه دفاع از دموکراسی ها در مقاله ای در وال استریت ژورنال به خطر اجازه دسترسی ایران به دلار اشاره کرده اند.

روسکام در بیانیه ای ادعا کرد:حامیان و مخالفان توافق هسته ای ایران براین عقیده اند که نباید به ایران اجازه دسترسی به نظام مالی آمریکا داده شود و دلیل خوبی برای این مخالفت دارند. ایران به عنوان بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان از بیروت گرفته تا بوینس آیرس است. جدا از دلائل اخلاقی واضحی که نشان می دهد نباید این ملاها را که صدها هزار غیرنظامی را در سوریه، یمن و جاهای دیگر می کشند ، تقویت کرد، اقدام ایران در تامین هزینه های مالی تروریسم تهدیدی جدی برای ثبات نظام مالی آمریکاست. در شرایطی که دولت یکی دیگر از وعده هایش را به مردم آمریکا نادیده می گیرد، کنگره بیکار نخواهد ماند.

طرح مشابهی توسط سناتور مارکو روبیو و مارک کرک نیز در سنای آمریکا مطرح شده است.
 
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 12997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *