۰
۷
از طرف نیروهای مازاد صنعت نفت!

ما سربازان جان بر کف این نظام هستیم

اما آن چیز که این روزها از همه نمایان‌تر است، افسردگی و دل‌مردگی نیروهای ساعی در عین تلاش و همت روز افزون آنهاست. اجرایی نشدن وعده‌های افزایش حقوق کارکنان نفت مصوب سال 1393 و همچنین محقق نشدن وعده‌های رفاهی و آموزشی و درمانی، تاثیر شدیداً منفی‌ در روحیه‌ی پولادین صنعتمردان نفت داشته است.
ما سربازان جان بر کف این نظام هستیم
به گزارش ميزنفت٬ تعداد کثیری از کارکنان شرکت های نفتی  در نامه ای به وزیر نفت نکات جالبی را مطرح کردند. این کارکنان که به دلیل اطلاق واژه مازاد از سوی وزیر نفت بشدت تحت تاثیر قرار گرفته اند در این نامه نوشته اند:


 شعله های پتروشیمی بوعلی ماهشهر، شاید تلنگری باشد برای کسانی که در هر پست و جایگاهی در بدنه‌ی صنعت کشور ، خصوصا صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مشغول به خدمت رسانی هستند و به نیروهای خدوم خط مقدم "عملیات و بهره برداری" ، توجه بیش از پیش به مسئله‌ی حیاتی ایمنی را گوشزد می کند و برای همکاران عزیزمان در پست های حساس مدیریتی و اجرایی نیز، لزوم اتخاذ تصمیمات صحیح و به هنگام در زمان آرامش و بزنگاه حادثه را یادآور می شود .

اما این زبانه های آتش سر به فلک کشیده ، پیام ها و درس های بزرگ دیگری را هم به همراه دارد . آنچه که جامعه‌ی ما در طی این سه روز شاهد آن بود ، گوشه‌ای کوچک از خطرات ناشی از کار و تلاش صنعتگران عرصه‌ی نفت، در جهت تامین نیازهای داخلی و بازارهای جهانی است .

چه بسیار نام همکاران متخصص و ارزنده‌مان را به خاطر داریم، که در راه استیلای آرمان‌هایشان که همانا دستیابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از چشم انداز علم و صنعت و پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان بود ، در حوادثی مشابه ، خون شریف و گرانبهایشان را تقدیم این خاک پاک کردند.

همکاران جان برکف ما هر روز ، چه برفراز سکوهای نفتی ، چه در دل بیابانهای خشک و بی آب و علف ، در عمق دریا یا بر بلندای برج های تقطیر ،در سرمای استخوان سوز دامنه های زاگرس و یا در گرمای تفتیده‌ی خوزستان و هرمزگان با آهن سرد و آتش زرد ، دست و پنجه می‌سایند تا شاید این حادثه‌ی آتش سوزی با همه‌ی عظمتش در حکم جرقه‌ی کوچکی باشد، در مقابل آتشفشان مسئولیت‌های خطیر و مشقت‌های روزمره همکاران عزیز و دلهره و اضطراب خانواده های ایشان.

اما آن چیز که این روزها از همه نمایان‌تر است، افسردگی و دل‌مردگی نیروهای ساعی در عین تلاش و همت روز افزون آنهاست. اجرایی نشدن وعده‌های افزایش حقوق کارکنان نفت مصوب سال 1393 و همچنین محقق نشدن وعده‌های رفاهی و آموزشی و درمانی، تاثیر شدیداً منفی‌ در روحیه‌ی پولادین صنعتمردان نفت داشته است.

هرچند این مسائل، باعث نشده که این عزیزان لحظه‌ای و ذره‌ای از وظایف محوله کوتاهی نمایند و همچون گذشته با جدیت تمام به فعالیت خود مشغولند. چه زیباست اگر مسئولین محترم و بالاخص، وزیر محترم نفت در مقام ارج نهادن بر همت والای این فرزندان خدوم ملت، بر خواسته‌های به حق و منطقیشان، جامه‌ی عمل  بپوشانند.

اما مهمتر از همه، شاید این شراره‌های دهشتناک می‌خواست و می‌بایست، عده‌ای را هم از شعله های خشم الهی و قهر خدا از تضییع "حق الناس" تنذیر کند که خداوند در این باره می‌فرمایند : "يا ايها الذين آمنوا لا تأكلوا اموالكم بينكم بالباطل" . ای کسانی که ایمان آوردید، همانا اموال یکدیگر را از طرق نامشروع و غلط و باطل نخورید.

در سالی که مفتخریم دولت تدبیر و امید توانست با همت و تلاش شبانه روزی دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی غول تورم ، این یادگار شوم و نامیمون برجای مانده از تحریمهای ناجوانمردانه علیه کشورمان را مهار نماید، چشم امید ما و خانواده های صبورمان، در ابتدا به رحمت لایزال الهی است و در ادامه ، ما تلاشگران عرصه‌ی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، با امید به تدابیر درست رییس جمهور محبوب کشورمان در خصوص مسائل اخیر و دریافت های نا متعارف که بسیار به جا فرمودند: "حساسیت افکار عمومی و رسانه ها به پرداخت های نامتعارف، قابل ستایش است و دولت از این فرصت برای ساماندهی در نظام شفافیت اطلاعات بهره خواهد برد" ، تقاضا داریم که با در نظر گرفتن تمامی مخاطرات و مشکلات صنعتگران شریف وزارت نفت ، ما را در جهت احقاق حقوق حقه‌مان یاری فرمایند تا درکنار حل معضل دریافت های بالاتر از حد عرف که این روزها حوزه‌ی اقتصاد کشور با آن درگیر گردیده، و هچنین در راستای رفع مشکل دستمزدهای پایین (در قیاس با حساسیت های کاری ، ساعت کار، خطرات احتمالی ناشی از کار ، عارضه‌های متعدد شغلی ، دوری از خانواده ، دوری از تسهیلات زندگی و ... ) به تعادل مطلوبی برسیم.

لذا در رابطه با این موضوع، کارمندان و کارگران زحمتکش وزارت نفت، آمادگی آن را دارند، تا با ارائه‌ی فیش‌های حقوقی خود، رییس جمهور عزیز را در امر شفاف سازی اطلاعات یاری دهند. تا سیه روی شود، هر که در او غش باشد!
 
 از طرف کارکنان خدوم و غیرمازاد صنعت نفت
 
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 13861
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در 2روز 32000مترمعكب نفتا كه معادل 32ميليارد تومان پول بود دود شد؟اين تازه بغير از نابودي بلندترين برج تقطير پتروشيمي در خاور ميانه و انهدام مخازن ذخيره آن مي باشد ؟كجايي گروهبان زنگنه..دقيقا كجاييد؟ تازه ما فهميديم در روش ها جديد ابداعي سر گروهبان براي اطفاي حريق مخازن ما صبر مي كنيم تا تمامي مخازن بسوزند؟ البته بايد بگويم اگر زحمات همكاران محترم پتروشيمي كه از نظر گروهبان مازاد مي باشند نبود كل منطقه صنعتي ماهشهر نابود مي شد. دورد به غيرت پرسنل شريف نفت كه با تمام نا مهرباني وزير حافظ منافع و خادم نظام جمهوري اسلامي مي باشند.
همكار شما
Iran, Islamic Republic of
در اين موضوع خطاي انساني پرسنل موثرتر از خطاي مديريتي آقاي وزير است.
Iran, Islamic Republic of
اگر هم خطای انسانی باشد ریشه آن را در بی انگیزگی کاری که مسبب آن مدیریت جناب زنگنه آنهم در دولت به اصطلاح تدبیر و امید باید جست.کارکنان زحمتکش پتروشیمی معترض به سیاستهای غلط زنگنه در نحوه خصوصی سازی،با پاسخ "شما زیر نظر مانیستید" مواجه شدند .حالا چی شد که زنگنه بلند شد اومد تو منطقه ویژه پتروشیمی؟
همكارشا
Iran, Islamic Republic of
60 ميليون يورو خسارت به منابع ملي كشور به دليل بي انگيزيگي! ما كارمندان وزارت نفت واقعا پر توقع شده ايم.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
زنگنه و تمام افرادی که پست های مدیریتی دریافت کردند همگی در قضیه کرسنت حضور داشتند و خسارتی معادل 18 میلیارد دلار به کشور و مردم خسارت زدند بعد من مدیریتی نمیبینم
Iran, Islamic Republic of
خسارت زنگنه به نفت را فاكتور كنيد
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه همکاران زحمت کش و سربازان خدوم این مرزوبوم بوم و همه مسئولان خاصه وزیر محترم نفت .جناب اقای زنگنه ما ز یاران چشم یاری داشتیم تجربیات پتروشیمی بوعلی سینا تنها قطره ای از زحمات بی دریغ و جان برکف این پرسنل بود که جنابعالی از نزدیک شاهد فقط قیمتی از آن بودید همه ما کمبودها و تحریم های ناجوانمردانه را درک و از آن مطلع هستیم ولی جناب آقای زنگنه جنابعالی در راس این سازمان قرار داشته و شرایط بسیار سخت کار در مناطق مختلف را دیده و بعضا تجربه کرده اید و همه ما انتظار داریم شما و مسئولان تصمیم گیرنده از حقوق به حق این پرسنل دفاع و دستور ات لازم را صادر نمایید ان شاءالله که با تدابیر لازم به این درخواست و با پشتوانه همین پرسنل که سرمایه اصلی سازمان و کشور هستند ما را به جایگاه اصلی خود که در شأن و منزلت پرسنل باشد برسانید و خود و اموات خود را زیر دین آنها قرار ندهید