۰
دبیر کل سابق اوپک در گذشت

در باره ریلوانو لقمان

دبیر کل سابق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، لقمان از نیجریه در سن ۷۵ سالگی در وین اتریش درگذشت
در باره ریلوانو لقمان
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  شبکه خبری بلومبرگ، ریلوانو لقمان در سالهای ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ همزمان با بحران مالی آسیا، زمانی که قیمت نفت خام به ۱۰ دلار برای هر بشکه کاهش یافته بود، سکان هدایت اوپک را در اختیار کرد.

وی همچنین ریاست برخی از کنفرانسهای اوپک را در اختیار داشت و برای ۶ سال تا سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان دبیر کل اوپک انجام وظیفه می کرد.
لقمان از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰ میلادی وزیر نفت نیجریه بود و دوباره از سال ۲۰۰۸ میلادی نیز به مدت دو سال وزیر نفت این کشور شد.

وی ۲۶ اوت سال ۱۹۳۸ میلادی در شهر زاریا در شمال نیجریه به دنیا آمد؛ لقمان نخستین تجربه کاری خود را به عنوان یک مهندس در معادن قلع نیجریه آغاز کرد و پس از چند ترفیع رتبه، تا سال ۱۹۷۹ مدیر عامل شرکت معادن نیجریه شد.
لقمان سالهای دوران تحصیل خود را در دانشکده هنر، علوم و فناوری دانشگاه احمد بلو نیجریه، مدرسه سلطنتی معادن لندن، دانشگاه معادن و متالوژی لئوبن اتریش و دانشگاه مک گیل مونترال کانادا گذراند.

این مقام نیجریایی پستهایی از جمله دستیار مهندس معدن شرکت سوئدی ای.بی استاتسگراور (١٩٦٤-١٩٦٢)، بازرس و بازرس ارشد معادن در بخش معدن وزارت معادن و برق نیجریه (١٩٦٧-١٩٦٤)، سرپرست دستیار مدیر ارشد بخش معادن وزارت معادن و برق نیجریه (١٩٧٠-١٩٦٨)، مدیر کل شرکت سیمان شمال نیجریه سوکوتو (١٩٧٤-١٩٧٠)، رئیس و مدیر اجرایی شرکت معادن نیجریه (١٩٨٤-١٩٧٤)، وزیر معادن، برق و استیل نیجریه (١٩٨٥-١٩٨٤)، وزیر نفت نیجریه (١٩٨٩-١٩٨٦) را در کارنامه کاری خود دارد.
بیانیه اوپک دلیل مرگ لقمان را اعلام نکرد.
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 1391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *