۰
۵۱
نامه کارکنان صنعت نفت به روحانی

در انتصابات نفتی بازنگری کنید

خواسته این کارکنان خدوم ، اجرای قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، مصوب مجلس محترم شورای اسلامی است که در راستای افزایش انگیزه کارکنان و حفظ و نگهداشت نیروی انسانی در حدود دو سال قبل ابلاغ گردید اما متاسفانه اجرای آن تا به امروز ، معوق مانده است.
در انتصابات نفتی بازنگری کنید
در انتصابات نفتی بازنگری کنید
ميزنفت/ تعدادی از کارکنان صنعت نفت پس از گفت و گوی تلویزیون رئیس جمهور با انتشار نامه ای به حسن روحانی خواستار رسیدگی شخص وی به مشکلات و دغدغه های خود شدند. در این نامه آمده است:


رییس جمهور محترم
جناب آقای حجه الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی
با سلام و احترام
از دوره‌ی مسئولیت شما در بالاترین جایگاه اجرایی کشور، بیش از سه سال می گذرد. در این مدت که به حق آن را می‌توان یکی از سخت‌ترین دوران از حیطه مدیریت کلان کشور به حساب آورد، جنابعالی به همراه تیم اجرایی همراهتان، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر نهاده‌اید. البته ما کارکنان نفت نیز همانطور که جنابعالی نیز مستحضرید و در سخنرانی خود نیز بدان اشاره فرمودید، در طول این مدت تمامی مسائل را با دقت و گاهاً همراه با نگرانی دنبال می‌کردیم. از انتخاب وزرای کابینه گرفته تا حل مسئله‌ی برجام و ... اخیراً نیز در اهتمامتان برای رسانیدن تولید نفت به سقف 4 میلیون و 200 هزار بشکه و حتی فراتر از آن، نه تنها کنارتان بودیم ، که برای رسیدن به این هدف همراهیتان نیز کردیم.

آری! همه‌ی ما با شما هم قسم شدیم و مردانه ایستادیم تا سایه‌ی شوم تحریم های ظالمانه را از پهنه‌ی بیشه‌ی شیران بزداییم.
 
ما جهادگران جبهه‌ی نفت ، از جان خود مایه گذاشتیم و با قبول مشقات فراوان، تلاش خود را صدچندان کردیم تا شد آنچه که امروز به آن میبالیم و مفتخریم که توانسته ایم درکنار یکدیگر و با تحمل مشکلات، برگ زرین دیگری در دفتر صنعت نفت ایران رقم بزنیم .

اما این روزها ، یک سوال بزرگ در ذهن تمامی تلاشگران زحمتکش و تلاشگر عرصه‌ی آب و آتش و دود نقش بسته است!
پاسخ این جانفشانی ها چیست؟

جناب آقای رییس جمهور، ما بسیار تلاش کردیم که صدایمان را به گوش شما برسانیم و امیدواریم درخواست ما را به عرض جنابعالی رسانیده باشند! تا بدانید که روحیه‌ی پولادین کارکنان غیور و شریف صنعت نفت، این روزها شدیداً تضعیف شده است.

بروز حوادث ناگواری از جمله آتش سوزی های رخ داده در مجتمع‌های پتروشیمی از یک سو ، و عدم توجه مسئولین صنعت نفت به درخواست‌های مکرر این زحمتکشان بی منت مبنی بر اجرای کامل قانون متاسفانه باعث ایجاد یاس و دل‌مرده‌گی در بدنه‌ی نیروی انسانی صنعت وزین نفت شده و این مسئله ، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

تاریخ شکوهمند ایران اسلامیمان ، گواه این مدعا هست و خواهد بود که ما کارکنان صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، همواره دلسوزان این نظام و انقلاب و این کشور شهیدپرور هستیم و خواهیم بود و آب‌های نیلگون خلیج فارس و جای جای این خاک پاک پرگهر ، گواهی دیگر بر ایثار و جانفشانی های غیورمردان عرصه تولید صنعت نفت است و یقیناٌ حضرتعالی استحضار کافی داشته و دارید.

اما رییس جمهور عزیز، ما که دولت شما را بر اعتبار عقل و انصاف، قانون مدارترین دولت در سالیان گذشته می‌دانیم، آیا حق نداریم که "تخلف" رخ داده در یکی از ارگان های تحت هدایت شما را به اطلاع حضرتعالی برسانیم؟!؟!

خواسته این کارکنان خدوم ، اجرای قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، مصوب مجلس محترم شورای اسلامی است که در راستای افزایش انگیزه کارکنان و حفظ و نگهداشت نیروی انسانی در حدود دو سال قبل ابلاغ گردید اما متاسفانه اجرای آن تا به امروز ، معوق مانده است ، هرچند که دو بند پر از مصائب آن از جمله  1- افزایش سن بازنشستگی از 60 سال به 65 سال و 2- افزایش سنوات مدت استخدام پیمانی تا 5 سال،برای کارکنان زحمت کش صنعت نفت اجرایی شده.
 
جناب آقای دکتر روحانی
با توجه به اینکه امسال سال پایانی دوره‌ی ریاست شما بر قوه‌ی مجریه می‌باشد و در سال آتی مجدداً انتخابات ریاست جمهوری در پیش روست، ضمن ارائه پیشنهاد بازنگری در انتصابات صورت گرفته در وزارتخانه حساس نفت ، از شما استدعا داریم ترتیبی اتخاذ فرمایید تا در این فرصت باقی مانده این تخلف آشکار در کارنامه‌ی صنعت نفت، از دولت متبوع شما رفع گردد تا ان شاء الله در سال آینده سالگرد اجرای این قانون را در کنار "جنابعالی" مجدداً جشن بگیریم!
 
والسلام علیکم
 کارکنان خدوم و غیرمازاد صنعت نفت
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 14212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مهران
United States
یعنی الان که یه کارمند رسمی با ده سال سابقه 5 میلیون دریافتی داره خیلی کمه؟؟؟
باید بیشتر بشه....؟؟؟؟به وزارت خانه ها دیگه سر زدید تا ببینید چقدر میگیرند؟؟؟؟
بابا یه سر سوزن سرتون رو از برف بیرون بیارید ؟؟؟؟چقدر طلبکاری ؟؟؟؟
رستم
Iran, Islamic Republic of
معلومه آقای مهران خوب شیخ الوزرا بهت رسیده که خبر از حال ما بد بخت بیچاره ها نداری
آیا تا بحال دمای 53 درجه ورطوبت 80 در صد را لمس کردی
معلوم که نه!!!!! همش زیر کولر بودی آقای به اصطلاح محترم اگه اشل حقوق نفتی ها رو نگاه کنی در ردیفهای یازدهم دوازدهمه کجای کاری آقا؟؟؟
آقا تو وزارتخونه دیکتاتوری راه انداخته و به تمام مشاورانش که از وزارت نیرو اومده تفویض اختیار داده که هر کاری دلشون بخواهند انجام بدن و حقوق آنچنانی بگیرن؟؟؟
متین
Iran, Islamic Republic of
کاملا با رستم موافقم آقا مهران عزیز شمل تا الان دمای 55 درجه با رطوبت بالای هفتاد کار کردید
علي
Iran, Islamic Republic of
كسايي كه كارمند رسميشركت نفت هستند كار انچناني انجام نميدن بيشتر پيمانكارها كارهارو اتجام ميدن پيمان كار بدبخت كه از ١/٥ ميليون حقوقش شروع ميشه
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
خدا شاهده با دقیقا 10 شال سابقه که اکثرا درمناطق فوق سردسیر و فوق محروم حتی از کوچکترین امکانات, تا این لحظه حتی 1/4 این مبلغ را دریافت نکرده ام.
لطفا واقع بین باشید.
کارمند رسمی نفت
بیژن
Germany
بنده با مدرک لیسانس فنی و 20 سال و یکماه سابقه کار در جنوب با شرایط آب و هوایی افتضاح هنوز دریافتیم به 3 میلیون نرسیده
علی
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل اگه رنکینگ حقوق و دستمزد رو که منتشر شده ملاحظه کرده باشید میبینید وزارت نفت در رده 26 ام قرار داره پس وزارت خونه های دیگه دارن از پول عرق جبین کارکنان نفت حقوق های چندبرابر دریافت میکنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
اره دیدم کارکنان بانک و قوه قضاییه و وزارت بهداشت و ....اینجا خبری نیست دارن خر داغ میکنن تهمت زدن اسونه منم همه کارمندای وزازت خونه های بالااز ۵ میلیون بیشر میگیرن
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما سرستون کردید تو برف یا چند ده هزار کارمند خدوم و عملیاتی شرکت نفت؟ شما که هیچ اطلاعی از شرایط کاری و حقوق دریافتی کارکنان خدوم نفت ندارید اظهار نظر نفرمایید.
علی
Iran, Islamic Republic of
کجا پنج میلیون میگیره با ده سال سابقه؟؟
میخوای فیش حقوقیمو نشونت بدم؟؟
وقتی چیزی نمیدونی الکی حرف نزن
بیابانگرداقماری
Iran, Islamic Republic of
برادرمهران پس از ۲۵ سال کارکرد اقماری که من رو به چهارگوشه بیابان و دریاو خلیج فرستادن به زحمت دریافتی ام به این مقدار که گفتی برسه.
بماند دوری از خانواده تا آن جا که کودک نوزادم پس ازبازگشت از ۱۵ شبانه روز ماموریت درآغوشم بغض می کرده بماند همسرگربانم از وحشت صدایی پشت درب خانه نیمه شب ها بارها تماس می گرفته بماند که پس از به خاک سپاری پدر مرحومم سرخاکش رسیدم بماند موقع زایمان فرزند دومم دربیمارستان بالای یرهمسرم حاضرنبوده ام و ده ها بماند دبگر که ثابت می کند این کار درحقیقت زار است نه کار.

پس شماکه کمترین اطلاعی ازماهیت کار عملیاتی نفت ندارید واصلا مشخص نیست کارداشته باشید به راحتی راجع به موضوعی که کمترین اطلاعی درباره اش ندارید لطفا اظهرنظرنفرمایید
برادرمهران حرمت قلم رانگاه داشته و ژست صاحب نظری به خود نگیرید .می بایدآن دنیا جوابگوباشید
خداوند همه مارابه راه راست هدایت کناد.

ومن الله التوفیق وعلیه التکلان
عزت زیاد
حمید
Romania
کجا شما سراغ دارید یه کارمند رسمی نفت با ده سال سابقه کار 5تومن میگیره,در صورتیکه تمام ارگانها طبق مصوبه سال 93 افزایش حقوق داشتنددو یا سه بار در سال,شاید منظورتون مناطق عملیاتی است که حتما نیست چرا که هرچه بگیرن حقشونه,سختی کار اونجا رو شما لمس کردید؟آیا شرایط کار اقماری رو میدونی چیه؟گرمای هوا,طوفان شن,کار بر روی مخازن گل روغنی با دمای هوای 60 درجه رو میدونی؟وقتی موقع خارج کردن لوله از چاه، گل به سرو صورتت میپاشه رو درک نمیکنید؟سرمای منفی 30 درجه کار کردی؟قندیل های یخ رو دیدی که از دکل اویزون میشن,کار در مناطق مین گذاری شده غرب رو چشیدی؟
Iran, Islamic Republic of
تو تهران با همین سابقه شاید نصف این مبلغ رو بدن. اطلاعات شما صحیح نیست.
م ب
اقای مهران حداقل حقوق یک نظافتچی در شرایط برابر در کشورهای مجاور حداقل ماهیانه 5000 دلار معادل پانزده میلیون تومان هست... شرایط جذب در صنعت نفت برای اونهایی که لایق باشن خیلی سخت و نفس گیره...
چون این افراد باید متعهدانه از سرمایه های این مملکت حفاظت کنن
در میادین مشترک نقش پرسنل بی ادعای نفت پر رنگ تر هست چراکه به گفته مقام معظم رهبری باید جهاد فی سبیل الله کنن و حقِ این مردم مظلوم را با جانفشانی بگیرن
تو چه میدانی 15 روز از خانه و کاشانه دور بودن یعنی چی
تو چه می دانی 15 روز زندگی روی سازه فلزی به مساحت 20 در 20 متر و دور از اجتماع یعنی چه
تو چه میدانی سه تا چهار روز بی اب و نان وسط دریا یعنی چه
تو چه می دانی شب کاری و شیفت شب چیست
تو چه می دانی گاز ترش با غلظت 4000 پی پی ام چیست
تو چه میدانی تنفس ترکیبات اروماتیک چیست
و تو چه میدانی روی بمبی به نام سکوی گازی با فشار کاری 250 بار چیست
ما پرسنل خدوم با این حقوقی که میگیریم پولِ خونِ خودمون هم نمی گیریم
شرایط دوری از خانواده بکنار
mahdi
Satellite Provider
دوست عزیز ما حتما نفتی نیست و اگر هم هست جز خاینین به نفته..
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
جناب مهران دوست گرامی شاید جایی که شما هستید برفی باشه و باید اشخاصی که فکر میکنن کارکنان نفت حقوقهای آنچنانی میگیرند سرشون از برف بیرون کنند،و به واقیت کار در نفت به دیده دیگری نگاه کنند.نمیدانم شما کجا هستید یا شغلتون جی هست ولی به نظرم بد نیست سری به مراکز تولید. اکتشاف و انتقال نفت سری بزنید،بخدا اینگونه رفتارها و اظهار نظرها ی بدون کارشناسی رنجی که در سینه های پر از گاز سولفید هیدروژنمون هست بیشتر میکنه
امید
Germany
جناب مستطاب مهران . معلومه فقط یک چیزی از حقوق نفت و نفتی ها شنیدی . با مدرک فوق لیسانس شیمی امیر کبیر سالهاست دور از خانواده در بیابان های سوزان و کویر خدمت میکنم با اضافه کار به زور یک میلیون هشتصد حقوق میگیرم و ماهانه پونصد تومان اجاره خانه میدهم یک داغی در دلم هست که تا زنده ام عذاب وجدان خواهم داشت و با میلیون ها میلیون پول هم قابل علاج نیست. مادرم در آی سی یو بستری بود بخاطر شرایط مزخرف کاری و دوری راه نتوانستم به موقع به شهرستان برسم زمانی که رسیدم سراسیمه خودم را به بیمارستان رساندم و دیدم ملافه سفید رویش کشیدن . حسرت دیدن روی ماه مادرم و بوسیدنش برای آخرین بار برای همیشه در دلم ماند . هیچ اثری از نشاط و شادابی جوانی در خودم و همکارانم نمیبنم بخاطر شرایط سخت کاری اکثر همکارام دچار افسردگی های شدید و بیماری های روحی عجیب غریب هستیم و فقط و فقط از سر ناچاری و اینکه دست جلوی نامردی دراز نکنیم و بتوانیم شکم زن و بچه را سیر کنیم مجبوریم کار خود را تحمل کنیم بمانیم و بسوزیم و بسازیم و عذاب بکشیم . شما هیچی نمیدونی هیچی . نفست از جای گرم در میاد که اینطوری در باره کارمندان بخت برگشته نفت قضاوت میکنی
نفتی
Iran, Islamic Republic of
از همکاران گرامی خواهش دارم به چنین کامنت هایی اصلا اهمیت ندهند
من می دونم کجای این بیچاره ها می سوزه
آب رو بریزن همونجا
Iran, Islamic Republic of
تا حالا شده سال تحویل کنار خانوادت نباشی. شده. بگن دو هفته استراحت داری. و بعد دریا طوفانی بشه و سه یا چهار روز از استراحتت انتظار بکشی هوا مساعد بشه که بتونی شیفت عوض کنی. اگه اشتباه کنی جان کارکنان در خطر باشه و برا صنعت هم فاجعه به بار میاد به همین خاطر شبها که تو اتاق کمپ در حال استراحتی باید همش فکر راه فرار از فاجعه باشی. که چطور اگه حادثه ایی پیش اومد جمعش کنی. ولی اگه تو اداره ای دیگه به راحتی اشتباهت رو با لاک غلط گیر اصلاح میکنی. یا کار کاغذ بازی رو فردا انجام میدی.گرد و غبار هیچ .سرما و گرما هیچ. پول خوونه. خون ادمها.اگه ستاد اداری باشی که 2 بیشتر نمیگیری. تو مرز بودی خطر داعش رو احساس کنی تو منطقه نظامی کار کردی لب مرز اون ته ته خط مرز.پس شعار ندید لطفا
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز من فوق لیسانس مهندسی از دانشگاه معتبر دولتی دارم و هجده سال سابقه...دریافتیم بدون کسورات سه و نیم هست... اگه باور نمیکنی ایمیل بده برات فیشمو بفرستم...
حسینی
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم رئیس دولت امید، ما کارکنان صنعت نفت را با اجرائی نمودن مصوبات مجلس به کارمان امیدوارتر کند.
نفتیه خسته
Iran, Islamic Republic of
سلام.کاش گوش شنوایی برای شنیدن مصائب زندگی نفتی ها داشته باشن.
کاش برای این صبر و تحمل نفتی ها و کار مشقت بارشون در شرایط سخت ارزش قائل بشن.
کاش میفهمیدن اینکه نفتی ها مثل بقیه ارگان ها به هر بهانه ای جلو مجلس تجمع نمیکنن و با امید ذره ای از کار و تلاش در جهت پیشبرد اهداف انقلاب دست بر نمیدارن چقدر ستودنیه.
کاش درک میکردن که شنیدن صفت مازاد از وزیری که باید پشتیبان مجموعه نفت باشه نه مایه دلگیری چقدر برای نفتی ها دردآوره.
کاش برای یک روز هم که شده گرمای 55 درجه و رطوبت 99 درصدی رو تجربه میکردن بعد لب به تشکر و تمجید میگشودن...چرا که با درک شرایط متوجه خواهند شد که به عمل کار برآید...
کاش...
دکتر پیمان معروف
United States
نتیجه ی بیش از 3 سال مدیریت جناب شیخ الوزرا و ژنرال های پیر و فرتوت اطرافش بر صنعت نفت این مرز پر گهر شد یاس . ناامیدی . بی برنامگی . آتش سوزی پالایشگاه ها . کوتاه شدن حد و اندازه ی مدیران . اخراج مدیران بنام از این صنعت و شاید دهها و صدها نتایج دیگر که هر کدام از این نتایج برای به گل نشستن کشتی صنعت یک کشور کافیست ...
مدیریت ناکارآمد و رفتار دیکتاتورمابانه و عقده های 8 سال خانه نشینی و حس خودبرتربینی شخص شیخ الوزرا نسبت به کارشناسان فن و مدیران شاخص در این دوره از وزارت ایشان باعث گردید که عملا وزارتخانه از داشتن مدیران قوی و کاربلد تهی گردد و با کشتن حس امید به آینده و رغبت در بین کارگران و کارمندان عملا باعث گردید که امروز وضعیت صنعت نفت ما به جایی برسد که برخی آقایان با کمال وقاحت آی پی سی را تنها راه نجات صنعت نفت این مملکت از برون رفت توسعه نایافتگی عنوان کنند ....!!!!
همانگونه که ما امروز بر روان مصداق های این صنعت درود می فرستیم بی شک آیندگانی نیز در این خاک زندگی خواهند کرد که بر روان آشفته و بیمار بانیان کرسنت و استات اویل و فاجعه ی توتال لعن و نفرین ها خواهند فرستاد ...

بی شک آینده از آن صالحان و پرهیزگاران است چرا که این وعده و بشارت خداوند است ...
سید
Netherlands
ایولله به عصر نفت با این خبرش ، دمت گرم که کمک شرکت نفتی ها می کنی هرچند که خود رییس جمهور هم دیشب کلی از شرکت نفتی ها در مورد افزایش تولیدو درآمد و فروش تشکر کرد . خداوکیلی با این همه شرایط سخت کاری شرکت نفتی ها جونشون را کف دستشون گرفتند و از طرف دیگر هم به خاطر رئیس های نفتی که مثل همه رییس ها تفاته جدا بافته هستند و پولهای آنچنانی می گیرند ، مورد هجمه مردم هستند ، صدها و شاید هزاران شهرام محمدی در صنعت نفت جان خودشون را از دست می دهند تا خدمات این صنعت در اختیار همه قرار بگیره و خوب در ازایش هم حقوقی را که در قراردادشون بوده می گیرند و خداوکیلی هم زیاد نیست .
اگر هر موقع رییس جمهور اراده کنند من و همکارانم فیش های حقوقی مون را در معرض دید مردم می گذاریم تا همه ببینند و قضاوت عجولانه نکنند.
ببینند بعد از 30 سال حاصل دسترنج ما چیست و بعد از بازنشستگی هم چقدر به ما می دهند ، تازه ما بیمه بیکاری و امثالهم هم نداریم .
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی باید به فکر دادن پروژه به شرکت های حفاری خصوصی باشند. پروژه ها تمام شده و آقای زنگنه در خواب اینکه توتال بیاد کار کنه تو ایران. فردا ترامپ میشه رییس جمهور هیچ شرکتی نمیاد ایران.بجای اینکه پروژه بدید به شرکت های تازه تاسیس و دولتی فکری به حال شرکت های خصوصی کنید
امید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه امیدی به این نامه نگاریها هم نیست. آقای روحانی ظاهرا دستشان برای برخورد با برخی حوزه ها از جمله وزارت نفت بسته است. گزارشهای نادرستی که وزارتخانه به ایشان درباره وضعیت نفت و گاز کشور میدهد دلیل روشنی بر این موضوع است. نگاهی به انتصابات بخصوص در حوزه هایی که قرار است در آینده نزدیک مجریان IPC باشند اگر بیاندازید مشخص می شود که همه این انتصابات از یکی از معاونتهای جدید شرکت نفت هماهنگ می شود. حتی شرکتهای به ظاهر خصوصی برای اینکه در آینده از اینشان کار بگیرند، مدیریت های خود را با نظر ایشان هماهنگ می کنند. اقای زنگنه به دلایل امنیتی و اقتصادی نتوانستند ایشان را به سمت مدیریت عامل شرکت نفت منصوب کنند ولی طبق معمول با دور زدن مسئولین، در شرکت نفت وضعیتی بوجود آورده اند که عملا مدیریت شرکت در اختیار این دوست قدیمی و گوش به فرمان از زمان وزارت نیرو باشد. خدا عاقبت همه ما را بخیر کند
افضلی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان

کمی هم به درد دل این خدومان خسته گوش کن
Romania
درخصوص این شخص بنام مهران
باید گفت که شمایی که از نفت فقط پولش میبینی حاضری واسه وطنت از خونه زندگی وخانواده ات بگذری ودر گرمای 50درجه ورطوبت بالا کار کنی ؟
چقدر تو زندگیت حس مردن بهت دست داده تا حالا ترس انفجار سقوط و.... تجربه کردی ؟ما نفتی ها که اکثرا عملیاتی هستن روزی هزار بار با این خطرات روبرو میشیم.
درضمن این یه خواسته قانونی هست وتاییدیه های مختلف گرفته حالا اگه کسی اجراش نمیکنه یعنی ما گناهکاریم که دنبال خواسته هامون هستیم.
این مملکت تو بخش اقتصادش مدیون دلاورمردیهای همین خط مقدم نفت هست که توی هشت سال جنگ ودر زمان تحریم با چنگ دندون توانستن مملکت تامین بودجه کنند اونم با دست خالی.
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام.اون دوستانی که از رقم 5 میلیون برای 10 سال سابقه کار در نفت صحبت میکنن مطلع باشن بنده به عنوان کارمند نفت که در جنوبی ترین نقطه کشور خدمت میکنم بعد از 18 سال سابقه هنوز عمرا این حقوق رو به خواب دیده باشم قدری منصفانه بنویسید لطفا.یه روزی باید در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشیم.
حاج نفتی
Romania
واقعا این قشر زحمت کش نفت خیلی جفاها دیدند چه قبل از انقلا چه بعدازانقلاب.همیشه اینها مردانه ایستادند.یاعلی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای دکتر.من یک کارمند متاهل نفتم تو شرایط سخت جنوب با شش سال سابقه.دو هفته از خانوادم دورم.تو دو هفته ای که پیش خانوادم نیستم همسرم خیلی سختی میکشه و الان دچار مشکلات روحی شده.از طرفی برادرم کارمند دادگستریه با پنج سال سابقه.با افزایشاتی که تو چند سال اخیر داشتن تقریبا حقوقمون اندازه هم شده .اما افزایش حقوق ما نفتی ها علی رقم تصویب متاسفانه بعد دو سال هنوز اجرایی نشده.آیا این انصافه؟
کارمند نفتی اهواز
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور لطفا به داد ما برس
آقای وزیر محترم برای نیروی انسانی نفت هیچ اهمیتی نمی دهد
م ب
رئیس جمهور محترم دولت تدبیر و امید....واقعا جای تاسف داره که برای پرسنل بی ادعای نهادی که نقش کلیدی و درآمدزا برای کل ایران بازی می کنه اینقدر بی توجه باشید
ای کاش ما هم مثل نخبگانی که حالا هر کدوم واسه خودشون کسی شدن از این مملکت رفته بودیم تا اینطور تحقیر نشیم و اینطور با بی مهری مواجه نشیم.
امید از جامعه نفتی رخت بسته
فکری کنید
رضا
من تو شهرداری کار میکنم و برادرم در شرکت نفت ، عسلویه .
دوستان راست میگن همین چند روز پیش داشتیم با هم حساب کتاب میکردیم دیدم دریافتی من از اون بیشتره
بهش داشتم میگفتم تو اشتباه میکنی که گرماه 14 روز میری اونجا و میای اگه بمونی خونه و سیگار بفروشی بیشتر درامد داری.
باور کنید وقتی میاد تا چند روز اول درگیر مشکل الرژی که اونجا براش به وجود اومده میشه ، همش تو دکتره
دلم برا بچش میسوزه که با همه مهربونه الا خودش ...
خدا که به خیر بگذره
احمد
Iran, Islamic Republic of
انصافا از مثلث ژنرال کاردر و ژنرال پاکنژاد و ژنرال منوچهری چه انتظاری دارید؟!!!!
Amir
Iran, Islamic Republic of
جناب رییس جمهور تا دیر نشده به فکر چاره برای وزارت نفت باشید. وزیر نفت باید از مجموعه نفت باشد تا با تمام وجود مسایل و مشکلات و معضلات نفت و پرسنل آن رو درک کنه. آقای زنگنه همه مشاوران خودش رو از وزارت نیرو آورده و هیچ آگاهی نسبت به نفت ندارند. تا دیر نشده به داد نفت و نفتیها برسید.
حسین
Romania
خدا یی اگه قضاوت کنیم بابت هر دقیقه در صنعت حفاری خارج ستاد یک میلیون هم نمی صرفه
ی شیخان
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام به همه عزیزانی که در این زمانه سخت، سخت کوشانه بر حفظ و توسعه صنعت استراتژیک نفت و گاز و پتروشیمی کوشیده اند، پایمردی کرده اند و خواهند ایستاد. مایه افتخارمان بوده که در کنار محرومترین مردمانمان و در سخت ترین شرایط کاری دور از عزیزان خود، شانه از مسیولیت خالی نکردیم. فرصتی شد تا به مهمترین سرمایه های این صنعت یعنی نیروی انسانی آن اشاره ای کنیم. بدور از تعارفات مدیریتی که در دنیای دانش محور مهمترین اندوخته دانشی هر سازمان را نیروی انسانی آن می دانند، امروز نیازمند پویشی خردمندانه از سوی مدیران عالی می باشیم که فرصت ها را نسوزانیم و نگرش های مثبت را دگرگون ننماییم. امید است که راستمردان با بهره مندی از خرد جمعی و تاریخی، بهترین را گزینش نمایند و به مطالبات قانونی و متناسب عزیزان غیور در صحنه جهاد اقتصادی پاسخی درخور ارایه نمایند.
در پناه خداوند بخشاینده مهربان
نفت و گاز پارس
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اجراي ماده 10 حداقل اقدام ممكن در حق كاركنان خادم و زحمتكش وزارت نفت است.
سعید
Iran, Islamic Republic of
این هجمه را بر علیه وزیر نفت کارمندانی راه انداخته اند که بیش از دو سال سابقه کار ندارند چرا که آن بند از بخشنامه فوق برای افزایش سن بازنشستگی شامل استخدامی های سال 93 به بعد میشود
دوستان عزیز چرا اینهمه هیاهو را انداخته اید شما و این سایتهایی که شما را ساپورت می کنند اگر بگذارند وزیر کارش را انجام دهد و پروژه های نفتی راه بیفتند آنقد کسب و کار متخصصین صنعت نفت رونق خواهد گرفت که همه از دولت جدا شدهو به بخش خصوصی ملحق خواهند شد و البته هدف هم باید همین باشد کاهش تصدی گری و واگذاری کارها به بخش خصوصی واقعی
اما چه کنیم که دوستان جوان ما فقط تا نوک بینی و منافع خود را می بینند
جلال
Iran, Islamic Republic of
دوست محترم ، ممکن است که برخی از همکارانی که به قول شما بیش از دو سال سابقه کار ندارند که البته اینطور نیست ، مطالبی نوشته باشند که به مزاج شما سازگار نیامده باشد .
اما بنده به عنوان کسی که 30 سال و اندی از عمرم را در صنعت نفت بوده ام و سال های سال در اورهال های شرکت های مختلفی در سراسر کشور به عنوان همکار و میهمان حضور داشته ام خدمت شما مطالبی هرچند کوتاه عرض مینمایم :
- آیا شما مزه خصوصی سازی را چشیده اید ؟ آیا میدانید که شرکتهایی که به انحاء مختلف به بخش خصوصی واگذار می شوند دچار چه مشکلاتی میگردند ؟
- آیا سیل همراهان مدیران عامل جدید و مشاورین و آشنایان را که در بدو ورود به شرکت شما با حقوقهای چند ده میلیونی از نفت بویی نبرده اند دیده ای ؟
- آیا تابحال کسی را که 5 سال است در شرکت خصوصی شده همکار شماست بالای سر شما با گرید 17B گذاشته اند ؟ کسی که فرق پرمیت سرد و گرم را از هم تمیز نمی دهد و نمیداند Hazard Area چیست ؟
- آیا وقتی پاداش 2.2 که سالهای سال و برای جبران زحمات کارکنان اعلام میشود و آن مسئول 5 سال سابقه کار به دلخواه آن را بین همکاران دیگر تقسیم میکند حال خوبی داری ؟
- آیا اگر نیاز به بهداشت و درمان در سنین بالا داشتی و به جهت تمدید نشدن دفترچه ات تو را نمی پذیرند و کسی از تو حمایت نمیکند ، باز هم از خصوصی سازی دم میزنی ؟
- تو میدانی که ممکن است هر روز مدیر عاملی غیرنفتی بر سر کار بیاید و تو را به جرم نفتی بودن و با استفاده از قدرت خویش به خانه بفرستد و تو را تهدید به جایگزینی با نیروی کار ارزان قیمت نماید و تو دستت به هیچ کجا نرسد تا مگر با جمع آوری پول گزاف چند صد میلیونی به دیوان عدالت اداری برای احقاق حق نفتی بودنت شکایت کنی یعنی چه ؟

بعید می دانم که معنی این جملات و این مشکلات را بدانی ، زیرا هیچوقت طعم خصوصی شدن را نچشیده ای ؟

کارمند رسمی یک شرکت خصوصی با 30 سال سابقه خدمت
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
صحبت از زنبور بی حاصل بود - با یکی در عمر خود ناخورده نیش
امیدوارم رئیس جمهور محبوبمان این ظلم را که چند سال است به بدنه کارکنان شرکت نفت وارد شده نادیده نگیرند و سریعا وزیر خود را برای پاسخگویی به این تخلف آشکار مورد بازخواست قرار دهند.
Iran, Islamic Republic of
ما كاركنان نفت در صورت عدم تصحيح عملكرد جناب رئيس جمهور محترم در خصوص صنعت نفت اعلام مي داريم در ارديبهشت سال 96 جبران محبت هاي زنگنه را خواهيم كرد.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
آقای مهران از رو کدوم مدرک حرف میزنی که یه نفتی 5 میلیون حقوق میگیره.حاضری با ماهی یک میلیون و هشتصد تا دو میلیون تومان با مدرک لیسانس برق توی گرمای 50 درجه و رطوبت بالای 90 درصد اونم در حالی که روی تابلو برق 33 کیلو ولت با لباس و بدن خیس از عرق و رطوبت کار کنی.اگه خواستی میتونم فیش حقوقیمو رو کنم البته با جرات.ما نمیگیم هیچ نهادی حقوق بالا نباید بگیره بلکه تمام مردم ایران باید به بهترین شکل زندگی کنند اما هیچ کجای دنیا با این حقوقی که ما میگیریم کار نمیکنند.پرسنل نفت جزء با سواد ترین با تجربه ترین و نخبه ترین افراد جامعه هستن و شغلی دارن که کوچکترین خطر و استرس روزانه ای که باش سر و کار دارن انفجار و سوختگی و برق گرفتگیه.راحت توی خونه هاتون نشستید و نمیدونید انرژی که مصرف میکنید با چه زحمت و خون دلی به دستتون میرسه .تو چمیدونی یه نفتی وقتی بازنشست شد تازه باید بیفته دنبال درمان تو چمیدونی پول خونی که موقع بازنشستگی میگیره خرج عمل و دیالیز و پیوند کلیه میشه تو چمیدونی وقتی بعد از بیست روز برمیگردی خونه بچه کوچیکت ازت فرار میکنه چون نمیشناسد.اصلا شما چی میدونید بخدا هیچی هیچی که اگه مییدونستین انقدر درد به دل این زحمت کشای از جون گذشته نمیگذاشتین
ایمان
Iran, Islamic Republic of
عصر نفت محترم چرا نوشتید تعدادی از کارکنان نفت.این حرف تعدادی از ماها نیست این حرف همه بچه های نفت هستش
اقماری
Iran, Islamic Republic of
پر پروانه شکستن نه نشان از هنر است .... گر پر شکنیه پر عقاب را بشکن
امین
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی ضربه ای که زنگنه به نفت زده را هیچ کسی نزد ! حتی تحریم ها هم چنین تاثیر منفی ای بر صنعت نفت نگذاشتند . دروغ بزرگ این است که زنگنه تولید را به دو برابر رساند ! این طور نیست ! ایران اجازه صادرات بیش از یک ملیون بشکه نداشت وگرنه ظرفیت تولید کمابیش همین مقدار بود که با تلاش مهندسان و پرسنل نفت این ظرفیت حفظ شد . اما امروز روحیه پرسنل نفت بسیار تضعیف شده است . شرایط کاری سخت، تجهیزات فرسوده و حقوق بسیار ناچیز و کم . انفجار ها و حوادثی که دیگر هفتگی شده اند دو علت دارد : فرسودگی تجهیزات و کاهش انگیزه کارکنان . و مقصر اصلی در کاهش انگیزه و امید کارکنان صنعت نفت شخص زنگنه است. روحانی یکی از بدترین وزرای نفت را مجددا به سمت وزارت گمارد. کارنامه زنگنه نه تنها در حوزه نیروی انسانی بد نیست . قرارداد هایی که منافع ملی را نادیده انگاشت . مانند کرنست، همین فرمت جدید قرار داد های نفتی که صد رحمت به قرارداد های ناصرالدین شاه قاجار ! عدم توجه به ظرفیت و توان داخلی و اشتیاق فوق العاده برای بخشیدن هر آن چه بتوان به خارجی ها ! تجزیه شرکت ملی نفت به چندین شرکت کوچک ، عدم توجه به صنایع تبدیلی و .... پوشه ای از ناکارامدی ها (اگر نخواهیم از واژه بدتری استفاده کنیم ) این آقا است . جناب روحانی شک نکنید که با ادامه این روند در دور دوم ریاست جمهوریتان حتی یک نفر از پرسنل نفت به شما رای نخواهند داد .
Germany
اگر اقاي روحاني دلش به حال صنتت نقت و كاركنان ان مي سوخت اجازه نمي داد يك فرد بيسواد و نالايق مدير عامل سركت ملي صنايع پتروشيمي شود و صنعت پتروشيمي را نابود كند
علی
Russian Federation
من با 17 سال سابقه کار عملیات تو بهره برداری جنوب و مدرک لیسانس 3 میلیون دریافتی دارم. انصافا این نامردی نیست که امسال ارزشیابی رو قطع کردن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اين خواسته همه كاركنان زير مجموعه وزارت نفت هست و نه تعدادي.ظاهرا"آقاي وزير از تاريخ مصرف گذشته قصد داره تيشه به ريشه نفت و كاركنان نفت بزنه كه در اين صورت كل ملت از اين اتفاق زيان مي بينن و نه فقط كاركنان نفت .چرا كه صبر كاركنان نفت هم حدي دارد....
نفتی
Germany
[۸/۶،‏ ۲۲:۳۹] M_N@rg£$i: امين بيرامي بچه اقلیدفارس ازپرسنل رسمی ایستگاه پازنان که بعنوان نیروی جایگزین به ایستگاه لخته گیر1200خط 42 اینچ آغارودالان اعزام شده بوددرانفجاراین ایستگاه دچارسوختگی شدید بالای 90درصد شد و فوت شد برای گروهها و اونایی که میگن شرکت نفتی ها پول مفت میگیرند. آیا خود این افراد حاضرن لحظه ای باد خنک کولر و صندلی های نرم خود رو رها کنن و بجای این نیروهای از جان گذشته باشن و برای لحظه ای جان خود را در این راه بخطر اندازند؟ کمی وجدان و انصاف هم لازم است. آیا مسئولین چنین صحنه ای رو نمیبینن؟