۰
۶

وزارت نفت به مرگ گرفت تا...

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به عدم استخدام فارغ التحصيلان دانشگاه صنعت نفت و زمزمه رفتن دانشگاه زیر نظر وزارت علوم گفت: نمایندگان خوزستان در مقابل تصمیم وزارت نفت عکس العمل نشان دهند.
وزارت نفت به مرگ گرفت تا...
به گزارش ميزنفت ٬ حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اعتراض به عدم استخدام فارغ التحصيلان دانشگاه صنعت نفت و زمزمه رفتن دانشگاه زیر نظر وزارت علوم گفت: اتفاقاتی که در دانشگاه صنعت نفت رخ داد، بعد از ابلاغیه وزارت نفت در خصوص حذف اولویت استخدام دانشجویان صورت گرفت، که این امر با اعتراض جریان دانشجویی همراه بود. 

وی افزود: ریاست دانشگاه صنعت نفت در یک تریبون رسمی این مصوبه را مربوط به دانشگاه ندانست و اعلام کرد که اگر این مصوبه مربوط به دانشگاه باشد باید در دانشگاه را گل گرفت و در جواب یکی از فارغ التحصیلان گفت، سعی نکنید دانشگاه را به آشوب بکشید.

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی ۹۵-۹۴  زمانی که مشخص شد اولویت استخدام دانشجویان صنعت نفت عملا حذف شده است، رئیس دانشگاه که چند ماهی از ریاستش بر دانشگاه نمی گذشت، دانشجویان معترض را به برهم زدن نظم دانشگاه متهم و آنها را فتنه گر خواند.

حسینی ادامه داد: متاسفانه پیگیری ها راه به جایی نبرد و اعتصابات دانشجویان در دی ماه 94، منجر به نامه و ابلاغیه وزارت نفت شد که به برگشت استخدام تا ورودی منتهی به سال تحصیلی ۹۴، یعنی دانشجویانی که تا آن سال در این دانشگاه پذیرفته شده بودند، منتهی شد که البته آن هم بنا بر اخبار رسیده عملا محقق نشده و معلوم نیست که تکلیف هزینه، عمر و جوانی این دانشجویان و وعده استخدامی آنها با چه کسی است. 

وی تصریح کرد: متاسفانه در این چند ماه وزارت نفت به مرگ گرفت تا دانشگاه به تب راضی شود، اکنون هم وزارت نفت تصمیم بر بردن دانشگاه زیر نظر وزارت علوم گرفته که نتیجه حذف اولویت استخدام است.

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت ادامه داد: دانشگاه صنعت نفت، اولین دانشگاه تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز صنعت نفت است و از برترین دانشگاه های تخصصی صنعتی در استان به شمار می آید، آنچه که مسلم است تحقق اقتصاد دانش بنیان در سایه اقتصاد مقاومتی است و لازمه این امر نیروی انسانی متخصص است که این دانشگاه با سابقه و پتانسیل بالقوه و بالفعلی که دارد توان رقم زدن آن را در سطح استان دارا می باشد. 

 حسینی گفت: به نظر من باید چابک سازی های در سیستم دانشگاه صورت بگیرد؛ اما نه حذف دانشگاه، با این اوصاف گویا مسئولین دانشگاه صنعت نفت در دفاع از هویت دانشگاه لکنت زبان گرفته و یا شاید به دنبال منافع شخصی خود در این برهه حساس دانشگاه هستند. 

 وی تصریح کرد: انفعال و سکوت مسئولین دانشگاه در برابر صحبت های مغرضانه یا ناآگاهانه (که البته بعید است! ) وزیر محترم به چه معناست؟

 مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت ادامه داد: وزیر نفت عنوان کردند که معدل ۱۲ دانشگاه صنعت نفت چه اولویتی بر معدل ۱۸ دانشگاه شریف دارد، این کنایه آقای وزیر از اساس غلط است؛ چراکه معدل ۱۲ دانشگاه صنعت نفت در گروه بندی رده C قرار می گیرد و اصلا جزو اولویت استخدامی نیست.

 حسینی بیان داشت: سوال ما از مسئولین دانشگاه، اعضای هیات علمی و نهاد رهبری این است که چرا مقابل زیر سوال بردن هویت دانشگاه سکوت می کنند و انفعال نشان می دهند؛ چرا پای آن قسمی که در دی ماه سال گذشته مقابل دانشجویان خوردند که اولویت استخدام برخواهد گشت و دانشجویان استخدام خواهند شد، نمی ایستند، و سکوت پیشه کرده اند.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک تشکل دانشجویی انقلابی در حال رایزنی با نمایندگان استان خوزستان هستیم و واقعا انتظار می رود در مقابل زیر سوال بردن هویت دانشگاه، به یاری دانشگاه بیایند و زمانی که مسئولین دانشگاه نمی توانند کاری از پیش ببرند، مسئولین استان اقدامی صورت دهند. 

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت بیان داشت: پالایشگاه اراک در سال ۹۴ استخدامی را در دستور قرار داد بدون اولویت استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، بنابراین این موضوعی که دانشگاه ادعا می کند این است که ما زیر مجموعه شرکت ملی نفت قرار می گیریم و این چیزی که مسئولین وزارت باب کردند به یک نامه نگاری شرکت ملی نفت و شرکت پالایش نیاز دارد و مسئولین دانشگاه حاضر نیستند نامه نگاری را انجام دهند. 

حسینی خاطرنشان کرد: بسیار جای تاسف دارد دانشجویانی که عمر و جوانی خود را در این دانشگاه صرف کرده اند و فارغ التحصیل هستند این گونه بیکار باشند و مسئولین دانشگاه بدانند این نقطه سیاهی در عملکرد آنها خواهد بود. 

وی در پایان گفت: ما از نمایندگان استان خوزستان انتظار داریم که در مقابل این تصمیم وزارت نفت عکس العمل نشان داده و اجازه ندهند این اتفاق رخ دهد.    
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 14229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


وحید
Iran, Islamic Republic of
امام علی (ع) فرمودند: تمام مردم روی کره ی زمین مشمول رحمت و فیض الهی هستند مادامی که به این سه اصل اساسی عمل کنند: بشر دوست باشند، در امانتها خیانت نکنند، عملا پیرو حق و عدالت باشند.
فارغ التحصیل
Iran, Islamic Republic of
تعهد گرفتن که دو برابر مدت زمان تحصیل باید خدمت کنی و بعد مدرک را آزاد میکنیم، از سوی سیاستمداران مملکت انگیزه میشود برای اتخاذ تصمیماتی و صرف عمر در راستای احراز شرایط منطبق با آن وعده ها، حال اگر تصمیمات ان سیاستگذار شبانه تغییر کند، و تلاش سالیان سال جوانی من تباه شده. باید دوباره 18 سالگی را از سر بگیرم تا خسارت وارده جبران شود.
کارمند نفت
Iran, Islamic Republic of
اولین اقدام اصلاحی دانشگاه صنعت نفت، برکناری رییس ناکارامد دانشگاه و انتخاب رییس جدید و متعاقب ان هیات رییسه قوی و بروز کردن دانشگاه است...
عمرا کسی بتواند به دانشگاه نقت با ان قدمت، تعرضی کند
Iran, Islamic Republic of
پر مدعا ها. دانشگاه زير ظنر وزارت علوم بره بهتره. نه اساتيد حقوق چند ده ميليوني مي گيرند و نه دانشجويان اين قدر پر توقع مي شوند.
کارمند منلطق نفتخیز جنوب
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه درصد بالایی از همکارانی که سواد کافی ندارند از دانشگاه صنعت نفت می باشند. فقط تنها چیزی که دارند ادعا است. وضعیت صنعت نفت ما بع علت کارمندان و مدیرانی است که از این دانشگاه بی کیفیت فارغ التحصیل شده اند. در ضمن مدارک دانشگاه آزاد بیشتر مدیران را نیز نباید فراموش کرد
احمد
Iran, Islamic Republic of
ایشالا تجمع 17 مرداد اقای وزیر به خودشون بیان و قانون رو اجرا کنند.
یا علی بگیم....که حق گرفتنی است