۵
۱۰۰
خروجی تیم 12 نفره از شاگردان زنگنه

3 دستیار٬ 3 مدیر!

همه چیز از یک طرح دانشگاهی کلید خورد؛ دانشجوی 30 ساله زنگنه در دانشگاه خواجه نصیر طرحی را به زنگنه ارائه می کند که بر اساس آن بخش اعظمی از میعانات گازی کشور در پالایشگاه هایی در سیراف پالایش شده تا از خام فروشی جلوگیری کند.
مصطفوی٬ ختلان و صادق آبادی - عصر نفت
مصطفوی٬ ختلان و صادق آبادی - عصر نفت
ميزنفت / در همان روزهایی که زنگنه با لابی و تعامل سنگین به دانشگاه می رود تا به تدریس بپردازد ایده تشکیل گروه جدیدی برای چینش در وزارت نفت شکل گرفت اما هیچ یک از آنها  فکر نمی کردند چنین ایده ای عملی شود؛ حتی خوشبین ترین عضو گروه نیز نمی توانست روزی را تجسم کند که بیژن نامدار زنگنه به وزارت نفت برگزیده شود و آنها در طبقه 15 ساختمان طالقانی صاحب منزلتی شوند آن هم با عنوان گروه مشاوران.

از خوب یا بد روزگار٬ زنگنه به شکل غیرقابل باوری به نفت رسید و گروه 12 نفره از شاگردان وی راهی نفت شدند. در میان این 12 نفر نام 3 نفر برجسته تر از سایرین است که در دانشگاه های خواجه نصیر و شریف فارغ التحصیل رشته هایی غیرمرتبط با نفت شدند.
 
*دستیار ویژه
پرواز به عسلویه؛ زنگنه در کمترین زمان پس از اخذ رای اعتماد از مجلس راهی شهری شد که به گفته خودش یک تمدن بزرگ است. او علاقه عجیبی به عسلویه داشت و مدیران نفت را با خود همراه کرد تا از آخرین وضعیت پروژه ها آگاهی یابد. تمام مدیران و حاضرانی که زنگنه را همراهی می کردند پسر جوانی که دائم در کنار زنگنه بود را به دقت پایش می کردند. آیدین ختلان دانشجوی وزیر نفت که شاید برای نخستین بار بود هوای عسلویه را استنشاق می کرد. او فارغ التحصیل رشته معدن است.

او با لپ تاپی که  همیشه نزد خود دارد همه کاره وزیر نفت و شخص مورد اعتماد او بود و برای پیدا کردن وزیر نفت فقط کافی بود ختلان را بیابید. ختلان به آرامی همه چیز را در دست گرفت و در محرمانه ترین جلسات وزیر نفت حضور پیدا می کرد و با لپ تاپ معروفش کمک کننده حافظه وزیر باشد. زمان که به جلو رفت او با نفت بیشتر آشنا شد و فیلتری شد برای دسترسی به وزیر نفت.

او در مدت کوتاهی در نفت برای خود جا باز کرد و حالا بهترین زمان برای کادرسازی بود؛ باشگاه نفت و نیرو با شدت بیشتری دنبال شد و ختلان به مرد نخست این نهاد غیر دولتی و خصوصی تبدیل شد. او با سفارش زنگنه همه چیز را در دست گرفت و با یک سال سابقه نفتی همه مدیران را به خط کرد. همه چیز در ید او بود و است هرچند حاشیه های فراوانی بر آن چیره شد ولی باشگاه نفت و نیرو شکل ارتقا یافته ایده ای بود که زنگنه به آن اعتقاد داشت و حتی در نشست های خبری از ضرورت آن می گفت. ختلان خوشبخت ترین چهره از 12 فردی بود که با زنگنه به نفت آمدند.
 
 
*سیراف و صادق آبادی
همه چیز از یک طرح دانشگاهی کلید خورد؛ دانشجوی 30 ساله زنگنه در دانشگاه خواجه نصیر طرحی را به زنگنه ارائه می کند که بر اساس آن بخش اعظمی از میعانات گازی کشور در پالایشگاه هایی در سیراف پالایش شده تا از خام فروشی جلوگیری کند. محل این پالایشگاه ها نیز سیراف در نظر گرفته شده و وقتی زنگنه وزیر شد دستور اجرایی شدن این طرح را داد. متاجی یکی ازچهره های پالایشی نیز کنار دست علیرضا صادق آبادی قرار گرفت تا تجربه خود را در این پروژه بکار بگیرد.

زمان که به جلوتر رفت خامی این طرح بیشتر خود را نشان داد و شکست را بیشتر از گذشته خبر می داد. از در دسترس نبودن خوراک 8 پالایشگاه تا محصولاتی که بازاری برای آنها نبود شرایط را برای ادامه کار سخت می کرد. پروژه ای که جهانگیری را به سیراف کشاند تا کلنگ آنرا بزند تا چندی پیش زمین نداشت ولی صادق آبادی مصمم است تا آنرا عملی کند. صادق آبادی برخلاف ختلان در دفتر نماند و به دنبال کار اجرایی بود ولی بعی به نظر می رسد بتواند با موفقیت به ادامه راه مشغول باشد.
 
*ظهور یک مالی
کسانی که بدنبال مذاکره با وزارت نفت برای جذب سرمایه گذاری بودند بطور حتم نام محمد مصطفوی را شنیده اند که در دفتر وزیر نفت یکی از حاضران در جلسات بود. او با مدرکی غیرمرتبط با نفت و از دانشجویان دانشگاه شریف به نفت آمد و در عنفوان جوانی جای علی کاردر را در مدیریت سرمایه گذاری و کسب و کار گرفت.

او هفته پیش با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت به این سمت منصوب شد تا سومین عضو گروه 12 نفره نیز بر سر زبان ها بیفتد. وی تا چند سال پیش دستیار استاد دانشگاه شریف بود و امروز اما سمتی مهم در نفت دارد که حتی اساتید وی نیز آنرا برای خود تصور نمی کردند چه رسد به شاگرد. یکی از اساتید وی در شریف بیژن نامدار زنگنه بود که دستیاری مصطفوی برای او پربرکت بود.

کسانی که جلسه آبان 93 در اتاق بازرگانی را بخاطر دارند بخوبی این واقعیت را لمس کردند که وی ماجرای گازهای همراه را درکنار کاردر مدیریت می کرد اما در سایه حرکت می کرد. مصطفوی در میان مدیران نفت رابطه ویژه ای امیر حسین زمانی نیا دارد و در جلسات مختلف کنار دست او می نشیند.

وی تا پیش از وزارت زنگنه در خانه شهریاران جوان رفت و آمد داشت و امروز در وزارت نفت.دوستانی که روزی وظایف مبصر کلاس های زنگنه را برعهده داشتند حالا وظیفه مدیریت بخش های مهمی از صنعت نفت را در دستان خود می بینند. این هم نوعی دیگر از جوان گرایی...!
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 14283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يك زماني هم شايد خيلي ها به پست سازماني و رتبه علمي شهرام اميري غبطه ميخوردند و فكر ميكردند خوشبخته. اينها همه بازي دنيا است. يك روز سر كار، روز ديگه سر دار.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه افرادی در هیات مدیره نفت نظیر منوچهری و پاکنژاد دارند تئوری های توطئه تعطیلی ملی شدن نفت رو تکمیل می کنند........
Czech Republic
الان هم سپردن دست ختلان که کلا ریشه ی پتروشیمی رو خشک کنه
Iran, Islamic Republic of
حکمرانی زنگنه و یاران او به زودی تموم میشه و سریال .... اونها آغاز میشود............
Iran, Islamic Republic of
اقای ایدین ختلان را دانشگاه بعنوان معکوس در رتبه علمی در دانشکده فنی می شناسند البته یک نسبت کوچکی با گروهبان دارند که اشکال نداره؟؟؟؟؟..
Iran, Islamic Republic of
زنگنه پير شده ....
Iran, Islamic Republic of
چند وقتی هست که ما داریم فکر میکنیم انگیزه "بیژن زنگنه" وزیر نفت که یه پیرمرد حدود 70 ساله هست از قبول وزارت نفت چی میتونه باشه !!!!؟؟؟

شما اگه میدونید راهنمایی کنید.....
بي نام
Canada
زنگنه هيچوقت درك مديريت نفت رو نداشت چون نه مدير واقعي و نه نفتي بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره . اینهمه افراد متخصص و خوش فکر در تمام جاهای نفت با سن حدود 40 سال و با حداقل 15 سال تجربه وجود دارند که می توانند مدیران خوبی باشند ولی اینطوری آقای زنگه از واژه جوانگرایی سوء‌ استفاده می کند. چونکه حلقه اعتماد زنگنه بسیار محدود است و تاسف آور.
یه طرح آبکی هم به اسم تربیت مدیران با مدیریت یک فرد بازنشسته شروع کرده که با در نظر گرفتن شاخصهای مد نظر همین آقایان منجر به انتخاب افراد بی ربط گردیده است. زنگنه اصلا به درون نفت نگاه نمیکنه و اصولا اعتقادی نداره. یعنی از اینهمه کارشناس ، 20 درصد آدم متخصص و کاردان پیدا نمیشه!!
آقای زنگنه! افراد متخصص نفت یک ذره امیدی هم که در ابتدا به شما داشتند با اینکارها از شما کاملا نا امید شدند. شما را به خدا واگذار می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عده ای که چند روز زودتر در وزارت نفت استخدام شده اند به سمتها و شغل کارمندی به دید پادگان نظامی نگاه می کنند تو گویی که هر کسی که سابقه بیشتری دارد حتما باید دارای پست بالاتری داشته باشد و داشتن مدرک تحصیلی یا دانشگاهی از دانشگاه با کلاسی مثل شریف یا خواجه نصیر را با مدرک دانشگاه آزاد بوشهر مقایسه می کنند! مثلا بنده عده ای را می شناسم که بدلیل بخل و حسادت یک فارغ التحصیل دکترای دانشگاه شریف را زیر دست یک دانشگاه آزادی بیسواد که دست چپ و راست خود را بلد نیست قرار داده اند! اخیرا طرح جالبی از طرف وزارت نفت برای استعدادیابی و پرورش مدیران آینده ارایه شده است که واقعا این اقدام زیبای جناب زنگنه علیرغم انتقاداتی که به ایشان وارد است مورد تقدیر است.
علی
Romania
من دانشجوی ارشد مکانیک دانشگاه شریف مصاحبه کردم برای استخدام در سمت مشاور طرح که بلد نبوده هات تپ چیست، همزمان یک فوق دیپلم مکانیک دانشگاه آزاد کاملا با این واژه آشنا بود...
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز برگزیدگان طرح های استعدادیابی فقط باید کار کنند و خلاء دفاتر مدیران ارشد را پر نمایند . دفاتری که در قبضه کارکنان قدیمی ، بیسواد ولی مورد اعتماد مدیران است. یک فرد مستعد در انتهای این طرح فقط یک قربانی است.
Iran, Islamic Republic of
بعنوان تجربه بگم الزاما هرکه از دانشگاه شریف و... می آید الزاما باسواد نیست وسواد هم علاوه از حیث تئوری باید عملی باشد.
اونی که از شریف وغیره می آید از طریق کنکور می آید پس کلمه نخبه خیلی ارتباطی با موضوع ندارد.
مشکل دوم هرکاری بخواهی انجام دهی باید مدتی کار عملی انجام بدهی.
یکی از بزرگترین مشکل این عزیزان این است که حاضر نیستند در منطقه باشند ما خیلی مسائل را سپردیم به این قشر ولی یا پاسخی دریافت نشد یا نیمه نصفه به زور یک روز می توانستیم تو منطقه نگرش داریم.
دوست عزیز کار کردن زیر دست یک نفر بی سواد یعنی چه؟ اون بی سواد نیست توکلی تجربه دارد که امثال تو برای بدست آوردن آن باید کلی بدوید و هیچ کتابی برای پاسخگویی شما وجود ندارد
United States
من یکی از اونها هستم که در سال 80 استخدام شدم. از پایین شروع کردم بدون ادعا و بین دوستانم که شبیه من بودند. نه نخبه بودن نه رج زدن واقعا انسانهای قابلی برای مدیر شدن حداقل در شرکت گاز است. ولی ظاهرا دایره مدیریت یا مال بالای 60 ساله یا زیر 30 سال
امین
Iran, Islamic Republic of
دانشجوهای دانشگاه نفت که از لحاظ علمی و فنی کاملا از صنعت نفت آگاهی دارند برخلاف آنچه تعهد شده باید بیکار باشند تا یک عده با لابی گری با سواد غیر مرتبط با نفت سرکار روند آن هم در پست های مهم فنی!!!!!کجای این کار انصاف است....
سيدغلامحسين حسنتاش
Iran, Islamic Republic of
مساله پيري و جواني و جوانگرايي نيست ، مساله اين است كه ژنرال! با كساني كه نفت را بلد باشند نميتواند كار كند ، آقاي جوادي وقتي قدري بالادستي را شناخت رفتني شد و آقاي كاردر آمدند كه مالي چي هستند و مسوول سابق حراست وزارت نيرو بايد بشود معاون توليد ايشان با كساني كه از ژنرال كمتر ميدانند مي توان كار كرد چه جوان و چه پير
Iran, Islamic Republic of
احسنت
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با وجود انتقاداتي كه هست ذكر يك نكته ضروري بنظر ميرسد و آن اين است كه پروژه سيراف خصوصي است و خود صاحبان طرح حتما دليلي براي ساخت پالايشگاه دارند. در ضمن ساختار شركت سيراف و بالطبع مدير عامل آن توسط هييت مديره متشكل از سهامداران كه بخش خصوصي هستند تعيين ميشود. حال بنظر شما مشكل كجاست؟!
اگر مديرعامل بد باشد براحتي عوض ميشود
ناشناس
Romania
چقدر جالب که مدیرعامل منتخب نیز از حلقه شاگردان است
Iran, Islamic Republic of
معلوم هست اصلا از جزئیات سیراف بی خبرید
امید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
طرف سیراف از نظر کسانی که کمترین آشنایی بار الفبای مدیریت پروژه های نفتی و مسائل فنی و لجستیکی داشته باشند از همان ابتدا مشخص بود که غیر عملیاتی و فاجعه است. یعنی شما اعتقاد دارید وزیر این را نمی دانست؟ یا از تیم مدیرانش هیچکس این نکات را در مورد طرح سیراف ندید؟ این تیم مشاوران یا تیم مشاوران جوان نفت در دوره احمدی نژاد چه تفاوتی دارند؟ آقای زنگنه با حمایت و لابی قوی تیمی توانمند و بار ریشه در سیاست و بدنه نفت توانست رای اعتماد از مجلس بگیرد ولی بعد به همان تیم هم پشت پا زد و با بکارگیری یک تیم بازنشسته گوش به فرمان و یک تیم جوان و بی تجربه ولی دارای انگیزه های شدید مالی بدترین دوره وزارت نفت را متاسفانه رقم زد.
دانشجوی امید
Iran, Islamic Republic of
استاد امید میشه در مورد مسائل لجستیکی این طرح مطالبی را ایراد بفرمایید تا استفاده ببریم.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دوستان عزیز خواستم بگم که طرح سیراف اقتصادی نمی باشد همانطور که میدانید در دنیا برای کاهش هزینه در واحد های جانبی واحد های کوچک را با هم ادغام و تجمیع می کنند با یک حساب ساده یک پالایشگاه کوچک شرکتی است مستقل که تمامی ارکان یک شرکت و پالایشگاه بزرگ را دارا می باشد پس بنابراین هزینه ها را وقتی سر شکن می کنند طبیعی است که هزینه تمام شده بالاتر خواهد رفت که در طرح امتیازاتی داده اند تا توجیه پذیر شود که با توجه به قوانبن متغیر در ایران نمی شود روی ان حساب کرد و سوال بنده این است که وقتی که پالایشگاه ستاره خلیج میتواند بخش اعظمی از کاندنسیت را جمع کند ولی بدلیل مشکلات بکندی پیش میرود چرا حضرات همین سرمایه گذاران سیراف را وارد این موضوع نمی کند با واگذاری سهام مگر نه اینکه انتقاد از گذشته شروع تعداد زیاد پروژه های مشابه و زخمی بود پس بیشتر شبیه این مثل است که دکمه ای دارند می خواهد برایش کت بدوزند
دانشجوی کارشناس
Germany
جناب کارشناس در دنیا بحث خوشه های صنعتی چرا مطرح شد؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان قرار است به زودی داماد آقای .... بشوند ان شا الله
پيمان
Iran, Islamic Republic of
بنام دستیار آمده اند اما عملا مدیر شده اند. مجوز استخدام ؟؟؟؟؟
امید
Iran, Islamic Republic of
شما این ختلان را اگر در جلسه ببینید می گویید رییس زنگنه هم هست!!!!!!!
شهرام
Iran, Islamic Republic of
چرا در جلسات ختلان جسورانه بالا می نشیند و خود را در مرتبه و سطح بالایی می بیند.زنگنه و سیستم باید با او بفهمانند که تو باید در سطح یک کارمند یک سال سابقه کار بنشینی!!!!!!!!! چون توهین به دیگران است.
Iran, Islamic Republic of
آقا جان سربازخانه که نیست که هر کس یک سال سابقه باشد پایینتر بنشیند... حسودی نکنید لابد شایستگیشو دارن ایشون
غفور
United Kingdom
حتما دارند، لابد سوابق عملیاتیشون تو یک سال اندازه 30 ساله بقیس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احمد
Romania
در حال حاضر ميعانات گازي با درجه API ٥٧ به قيمت كمتر از نفت خام فروخته ميشود! حال طرحي ارايه شده كه در ان علاوه بر جلوگيري از خام فروشي و ايجاد اشتغال، محصول با ارزش افزوده توليد ميشود.
حال سوال ما اينجاست كه اگر جلوي طرح هاي اينچنيني گرفته شود راه حل عصر نفت براي جلوگيري از خام فروشي چيست؟
Iran, Islamic Republic of
بدنیست مسائل .... این جوانان به اصطلاح دانشمندومورداعتمادژنرال زنگنه بررسی شود
Iran, Islamic Republic of
بنده هم همچين سوالي دارم.
عصر نفت بد نيست پاسخ دهد و روشن كند چرا با منويات اقتصاد مقاومتي و بيانات رهبري زاويه دارد.
پ
Germany
افترا زدن كار اساني است و عموما كار كساني است كه بي زحمت به دنبال كسب منفعت بوده اند و منتفع نشده اند ، عصر نفت اگر جز اين افراد نيست شجاعت چاپ نظر من رو داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت گفته. نشد جلوی این گونه طرح ها گرفته بشه
باید کاملا مسائل فنی در این گونه طرح ها رهایت بشه
Iran, Islamic Republic of
مشاوران ژنرال
ali
Iran, Islamic Republic of
آقاي مصطفوي از نوادگان امام ره هستند
همت
Iran, Islamic Republic of
از كي به سلامتي؟؟
حقگو
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر واقعاً ازنوادگان امام ره هستن بايد شيوه زندگيشان هم مثل امام باشد كه اجازه ندادن احمداقا نخست وزيربشوند پ من باور نميكنم هيچ سنخيتى باامام داشته باشند نوادگان امام شهداى مدافع حرم هستن نه عده اي رانتخوار
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای مصطفوی به گفته خودشان هیچ نسبتی با امام ندارند. شایعه درست نکنید لطفا.
Sadeghi
Germany
عصر نفت نتونسته دو خط گزارش رو بدون غلط املايي بنويسه چرا بخودش اجازه ميده اين كارهاي تخصصي رو اينقدر ساده و بدون دليل زير سوال ببره ؟
چاپ نكنيد يعني خيلي بي عدالتيد
مجتبی
United States
همگان موافقیم که موفقیت ربطی به سن و سال ندارد و کارنامه افراد بهترین معیار قضاوت است•از رسانه پر مخاطبی مانند عصر نفت انتظار میرود عملکرد افراد را فاقد از سن و سال و گرایشات جناحی در ترازوی قضاوت
قراردهد.بهترین معیار برای بررسی عملکرد جناب اقای مهندس صادق ابادی تا امروز،اینکه ایشان و تیم جوان همراهشان در اوج تحریمهای ظالمانه در لبیک به منویات مقام معظم رهبری درراستای اقتصاد مقاومتی و پیشبرد اهداف عالیه نظام قرارداد طراحی پایه و خرید لیسانس پالایشگاههای سیراف را از معتبرترین شرکتهای تراز اول دنیا تهیه و به به اتمام رسانید و در اوج دوران رکود و بیکاری عملیات خاکی پروژه را که بیش از ۲۰ ملیون متر مکعب بوده است را با حداقل قیمت و با تلاش شبانه روزی خود و کلیه همکارا جوان و تلاش همه زحمتکشان شاغل در شرکتهای پیمانکار به پایان رسانید•
ضمنا ایشان از سال ۸۳ دارای سابقه اجرایی پروژه های نفتی میباشند
محسن
Iran, Islamic Republic of
ممنون که اینقدر با دلایل علمی دفاع نمودید ولی متاسفانه کسانی که اینقدر غیر تخصصی و غیر علمی طرحی را زیر سوال میبرند گوشش شنوایی برای توضیحات اینچنین ندارند ، فقط به دنبال کسب منافع شخصی شان هستند که به تاخیر افتاده.
محسن
Iran, Islamic Republic of
اشما که نظرات رو چاپ نمیکنید لطفا این ارسال نظر را هم حذف کنید .
ali
Iran, Islamic Republic of
در اين خصوص لطفا از مسولين و كارشناسان شركت او يك سوال بفرمائيد كه به چه شكلي تصميم گيري و كار ميكنند
Iran, Islamic Republic of
سوال اینجاست این فرصت برای بروز توانمندی ها چرا به بعضی می رسد ولی به شایستگان دیگر نه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز، عملیات خاکی که دیگه ربطی به تحریم و غیر تحریم نداره!
در ضمن شما کار اشتباه رو با کیفیت عالی هم که انجام بدهید باز هم کار اشتباه است.
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود براقي حسن تاش كه پيردير هستند واصل مطلب رادرچند كلمه به اندازه يك دريا توضيح دادند مطلب همين است كه ژنرال بايد يك سروگردن بالا باشند والاكاردر وموچهرى وپاك نژاد ازصتعت عظيم نفت كه مزيت اقتصادى كشور است چقدر اطلاعات دارند كاركنان مظلوم نفت درانقلاب ودرجنگ ودرسازندگى بعداز جنگ نقش اساسى داشتند ولي بدست وزراي محترم حال وگذشته تحقير شده وازگردونه خارج شدند الان ختلان وامثالهم حتا نميدانند ميادين نفتي كجا هستند
صدقي
Iran, Islamic Republic of
عصر نفت در اين گزارش تنها عكسها را از منابعي معتبر چون شانا استخراج كرده ، ايكاش قبل از چاپ اين توضيحات مغرضانه حداقل چند دليل علمي و مستند نيز همراه اين توضيحات ميكرد.
متاسفانه بعضي رسانه ها بنا به تحريكات جناحي به راحتي اتهامات بي محتوا را به مخالفان خود وارد كرده و از بابت عدم صحت نوشته هايشان نيز باكي ندارند .
كيوان
Iran, Islamic Republic of
دشمنان زنگنه چقدر ناشيانه تلاش براي تخريب ايشان ميكنند ، از گزارشات بي محتواي اين چنيني گرفته تا صحنه سازيهايي چون نشاندن كارگر در حاشيه عكس و امثالهم .
ولي شيخ الوزرا هميشه سربلند بوده و هست .
Iran, Islamic Republic of
برای ... بله همیشه سربلنده
فرهاد فرید
Iran, Islamic Republic of
ما از بکارگیری بازنشستگان انتقاد می کنیم، همین الان خبر اول شما هم در مورد دانشجویان هست. حال از جوانان هم انتقاد می کنیم. پیشنهاد عصر نفت برای اینکه هم از تجربه بازنشستگان و هم از قدرت جوانی جوانان استفاده شود، چیست؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
عصر نفت نباید به این سادگی و بدون هیچ دلیل علمی ، در خصوص مطالب تخصصی اظهار نظر نماید ، این بزرگترین توهین به شعور خوانندگان است فقط به منظور کسب اهداف جناحی خودش
Iran, Islamic Republic of
طرح باصطلاح مینی ریفاینری های سیراف از ابتدا شکست خورده است و هرگز عملی نخواهد شد .
United States
از کی تا حالا به پالتیشگاه ۶۰ هزار بشکه میگن مینی ریفاینری؟
United States
ضمنا این طرح در حقیقت ۴۸۰ هزار بشکه ای میباشد اما در جهت پیش برد اهداف اقتصاد مقاومتی مد نظر حضرت اقا در قالب ۸ پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه ای تعریف شده است
Iran, Islamic Republic of
ای پالایشگاه ها با شرایط موجودشان امکان اجرا و سود دهی ندارند
Iran, Islamic Republic of
شما وی پی ان رو خاموش کن.
اصغری
Iran, Islamic Republic of
بابا جان این گزارش میخاد بگه این ها کی بودن و چطوری اومدن تو نفت.. مگه انتقادی کرده از این آقایون. منصف باشیم و از دفتر این مدیران نظر نگذاریم. البته درود به شرف عصر نفت که همه کامنت ها رو منتشر میکنه
نفتی
Iran, Islamic Republic of
دو نفر دیگر را شناختی ندارم ولی آقای صادق آبادی سواد علمی و دانش تجربی بسیار خوبی در زمینه های اقتصاد مهندسی و مطالعات طرح ها و پروه ها دارند.
غفور
United Kingdom
چه ربطی به این پست ایشون داره حالا؟؟؟؟؟؟
India
سلام
شما خودت را ناراحت نکن . . .
بالاخره اینها از مشاوران جوان دولت قبل که بهتر.
در ضمن بد بده، شما برو ببین دولت قبل با نفت چی کار کرد . . .
در آخر جوان گرایی اگر با شایسته سالاری و جانشین پروری باشه بد است؟
Ali
Germany
من مستقیم ایشون رو نمیشناسم اما ایا با وجود مدیران بسیار با تجربه که تجربه اجرای حداقل چند پروژه بزرگ رو دارند استفاده از این جوان منطقی به نظر نمیرسه
Germany
واقعن که ، رزومه ایشون توی لینکدین هست ، دوستان میتونن برن و با توانمدیهای به اصطلاح مدیریتی ایشون بیشتر اشنا بشن
محمد
Romania
گزارش مفيدي بود از رسانه وزين عصر نفت و نكات بسيار جالبي در خصوص سيراف داشت حتي نگارنده متن هم بنظر مردد بود در خصوص عدم موفقيت سيراف كه به نوع خود جالب بود چون در گزارشات قبلي به قطعيت از شكست سخن گفته مي شد اين خود سندي بر بيطرفي اين رسانه است اما دوستان بدانند با شناخت اندكي كه از صادق آبادي و نفرات مديريتي ايشان دارم و حجم كار خيره كننده اي كه صورت گرفته هم به شكل ستادي و عملياتي با ديدگاه منصفانه ميگويم از تمام ظرفيت ها براي كسب نيل به اهداف طرح استفاده شده و اميد به حق كه نتيجه برسد.
دبیر
Germany
عشرت لطفی:
عجب حرفی زده نماینده خرمشهر در مجلس!!

موقع جنگ ، جوان پانزده ، شانزده ساله را می فرستادید خط مقدم و می گفتید شجاع است...
او میشد فرمانده نخبه عملیات ، میشد حسن باقری‌ها...

اما الان...!
الان حاضر نیستید از یک شغل از چندین شغل خود بگذرید و جایتان را به جوانی بدهید تا خودش را ثابت کند و می گویید بی‌تجربه است...!!!

چطور آنوقت که می خواست دم تیر برود شجاع بود و با ‌تجربه؟ اما الان که میخواهد روی صندلی بنشیند ترسو هست و کم ‌تجربه؟؟؟!
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف داره... چندین سال با شرکت های خارجی کار کردم... همیشه مدیرانی در راس اون شرکت ها بودن که سال ها تجربه عملیات و پروژه های سنگین نفتی داشتن... ابن آقای ختلان که مستقیما از دانشگاه تشریف آوردن کوچکترین تجربه نفتی و عملیاتی نداره... زنگنه واقعا چه بلایی سرش اومده ؟؟!!!!
بهروز
Romania
افراط و تفریط بد است .جوانگرایی با برنامه ریزی منطقی خوب است و تمدید بازنشستگان بدون منطق و صرفا رفاقتی و احساسی بسیار بد است.
Iran, Islamic Republic of
سلام این کشور طی سالهای گذشته همواره برای دسته بازی و لابی گری گروه ها بوده وازاین بابت است که کشور متحمل هزینه های سنگین و فساد شده صنعت عظیم نفت جایی برای ازمون و خطا نیست بعبارت ساده وزارتخانه تخصصی چون نفت که بخش قابل توجه از بودجه مملکت براساس رفتارو عملکرد ان اداره میشود مکانی برای افراد فاقد شرایط احراز نیست این صنعت نیاز به وجود نفرات منعطف ،دلسوز، دست پاک و متخصص در سمتهای کلیدی دارد بجاست که اقای زنگنه که دردوران هشت ساله دولت اصلاحات در مجموع با اقداماتش صنعت نفت دچار صدمات زیادی گردید خود قدم جلو گذاشته از ادامه حضور در نفت منصرف شوند و جای خود را به شخص مناسب که از سوی جناب اقای روحانی انتخاب خواهند گردید واگذار نمایند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
لطفا فراموش نفرمایید آقای پرفسور آیدین ختلان قبل از ورود به نفت , یک دوره آموزشی حفاری تونل گذرانده بودند. البته تفاوتش با حفاری نفت در این بود که ایشان دوره 3 ماهه حفاری تونل راه سازی را با نمره خوب پاس کردند. اکنون هم جز مدیران مقبول ماسون ها نفت و نیرو هستند. 4 روز دیگر هم این سیرک باز که اصلا انتشارتی است مدعی است که در کارنامه خود 4 سال ..... ویژه وزیر نفت ( خشایار مستوفی) بوده است.
محمود
United States
شخصا مدتی با یکی از این حضرات همکار بودم. خیلی باهوش و بااستعداد بود. اما به موازات اون .... هر وقت فکر میکنم اسناد و اطلاعات یکی از مهمترین بخش های کشور به راحتی در دسترس ایشونه واقعا یکه میخورم. واقعا وزارت اطلاعات که ریگی را در آسمان شکار کرد، اطلاعی از این دست افراد نداره؟
استاد_ترنجی
Iran, Islamic Republic of
آقا این سومی که از قیافش مشخصه باید داماد یک شخصیت باشه... الله اعلم
حسین
Iran, Islamic Republic of
به نظرم به دلیل اغراض سیاسی یا جناحی یا باندی داخل نفت که بیشترین آن در حوزه منابع انسانی هست نباید زحمات و تلاش های زنگنه را نادیده گرفت ، زنگنه واقعا و تاکید میکنم واقعا قوی ترین وزیر دوران معاصر ایران هست
هر چند ضعف ایشان در حوزه توجه به منابع انسانی قابل دفاع نیست ، عمده تیم ایشان در منابع انسانی مربوط به مدیران دوره احمدی نژاد هست و این سوال قابل تاملی هست
Iran, Islamic Republic of
زمانی این آقایان منتقد احمدی نژاد بودند که چرا افرادی مثل بذرپاش و محرابیان بدون داشتن تجربه به سمت های مهم منصوب می شوند ، الحق که زنگنه از شعار ژنرال و گروهبان نهایت سواستفاده رو کرد، این رفتار مایه ننگ دولت تدبیر و امید است
محسن
Iran, Islamic Republic of
آقاى زنگنه هيچ زمانى در دوره هاى وزارتش در وزارت نفت به درد اين وزرتخانه و كارمندانش نخورده و هيچ دردى رو درمان نكرده كه هيچ هزاران درد ديگر را اضافه كرده اميدوارم در اين چند ماهى كه تا پايان وزارت ننگينش باقى مانده است با مافيا گرايى هايش ريشه وزارت نفت را بيش از اين نسوزاند
مهندس نفت
Romania
البته جالب بدونید که همین اقای ختلان پیشنهاد هیئت علمی شدن جناب زنگنه در دانشگاه تهران را دادند و حتی خود آیدین با دانشگاه تهران مذاکره کرد.. خب متاسفانه کار جالبی نیست.. ما همگی موافق حضور نخبگان جوان در حتی سطح مدیریت کلان کشور هستیم ولی ..ولی ..ولی دارد..نه بشکل گزینشی و پارتی بازی ..اینکه شد همان قبلی ..چه فرقی کرد... رتبه یک کنکور کارشناسی کجاست؟؟ این سه جوان میگوییم خوش شانس بودن ..پس اون بدبختای دیگه چی ؟؟؟؟اقا روش درست نیست و اصلا انسانی نیست یه شبه یکی برسه این حد که با وزیر بشینه و بلند شه یکیم در ب در کشورهای دیگه... در ضمن واقعا زنگنه برای وزارت شخص مناسبی نیست شاید قبلا بود!!!
Iran, Islamic Republic of
زمانى كه جناب آقاى احمدى نژاد گفتند كه براى تصدى وزارت نياز به تخصص ندارد، همين آقاى زنگنه منتقد ايشان بودند.جالب است ايشان عملا با اين انتصابات ضمن توهين به تمام متخصصان صنعت نفت كه داراى تحصيلات مرتبط و با تجربه مفيد حداقل دو دهه در صنعت نفت هستند و ضمن ناديده گرفتن شرايط احراز و شايسته سالارى، عدم نياز به تخصص در تخصصى ترين سمتها را
Iran, Islamic Republic of
زمانى كه جناب آقاى احمدى نژاد گفتند كه براى تصدى وزارت نياز به تخصص ندارد، همين آقاى زنگنه منتقد ايشان بودند.جالب است ايشان عملا با اين انتصابات ضمن توهين به تمام متخصصان صنعت نفت كه داراى تحصيلات مرتبط و با تجربه مفيد حداقل دو دهه در صنعت نفت هستند و ضمن ناديده گرفتن شرايط احراز و شايسته سالارى، عدم نياز به تخصص در تخصصى ترين سمتها را
همکار نفتی
Romania
آقای غلامرضا منوچهری:
یک پیمانکار که هر چه توان داشت در پروژه هایش در تاسیسات دریایی به کار گرفت، اما خب توان او بیش از این نبود و پروژه هایش آن چیزی است که امروز میبینیم، ایشان خیلی علاقه داشتند یک شرکت بزرگ نفتی تاسیس کنند، اما حالا یکی از بزرگترین شرکت نفتی جهان به راحتی آب خوردن در اختیار ایشان است و هر آنچه میخواهند با گنگش دارند اجرا می کنند.
آقای محسن پاک نژاد:
بنده خدا فکر کنم خودش هم فکر نمی کرد یک روز به این جا برسد، فعلا که مضحکه خاص و عام نفت است، قیافه اش در برخورد با تجهیزات نفتی یک از خنده های عالم است
دانشجو خوبها:
بیان یک بار بشینن با جوانان نفتی یک گپ بزنن، جوانانی که در همین اوان جوانی پله های رشد در نفت را به خوبی پیموده اند، اما شانس بدشان از اقوام زنگنه نیستن
حمید
Iran, Islamic Republic of
مسخره ست که ما فارغ التحصیلای نفت باید به خاطر تصمیمات آقای وزیر بیکار باشیم و بقیه برن سر کار
جای تاسف داره
Iran, Islamic Republic of
.... من فارغ التحصیل فرآیند شریف(لیسانس و ارشد) با ۱۷ سال سابقه باید به خاطر دوزار پروژه گردن خم کنم بعد اینها میرن با رابطه مدیر میشند .... و گردن خودشون و اطرافیانشون رو کلفت تر میکنند.
Yousef
Iran, Islamic Republic of
آقای زنگنه پس چی شداین استخدامی شرکت نفت؟؟؟؟؟؟؟
اقماری
Iran, Islamic Republic of
نفتی ها کجایند!
استخوان خورد شده های نفت! دور از خانه و کاشانه های اقماری کار! دانشگاه نفتی ها کجایند! گرماخورده های مارون و عسلویه و اهواز و خارک! تجربه کجاست! دریا و خشکی کجاست! دانشمندان مخزن و میدان کجایند!
البته که با بله قربان گوها بهتر کار می کند چون توان تحمل فنی و عملیاتی نفتی ها را ندارد!
فاتحه صنعت نفت کشور خوانده شده است.
به داد برسید!
آغاجاری
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهری که منوچهری و پاکنژاد باشن آخرو عاقبتش همینه که مسئول کیف زنگنه میشه مدیر عامل یک شرکت و مسئول تیم مذاکره کننده با سرررررررمایه گذاران خارجی
وای برما
ولی نهایتش سه سال دیگه هم کار زنگنه و دوستانش تمومه بذا جیبا رو پر کنن
محسن فلات قاره
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تیشه های که امروز اقای زنگنه به بدنه نفت می زند.کم ا زمان قاجار نیست.گذاشتن افراد بی تجربه و غیر نفتی در پست های حساس بدون اینکه آنها استخدام و کا رند رسمی نفت باشند.نشان از بی قانونی و پیر مغز شدن این آدم دارد.متاسفم به روحانی و متاسفم به سرباز انقلاب که این چنین سکوت کرده اند تا این پیر.مرد هر کاری خواست بکنه و اول بیت المال را بمن بخت به خارجی ها بفروشد.و در مقابل آن دردهایی کواین افراد از خارجی ها می.گیند و یا فرستادن نمایندگان مجلس به.گردش در خارج از کشور در ازای واگذاری پروژه های بزرگ به.آنها صرفا ده درصد سود آنها شریک شوند و یا ه یه رفت و آمد و اقامت و پول تو جیبی به.نمایندگان مجلس بدهند.تا این آقا 230 رای.بیاورد
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا این اقای وزیر با این انتخابش دهن کجی کاملی به کارکنان وزارت نفت نموده و واقعا آقایان دستگاه های نظارتی برای این حرکت غیر منطقی آقای زنگنه هیچ عکس العملی از خود ندارند. عمده ترین دستگاه نظارتی که مجلس شورای اسلامی است متاسفانه خود به طور تمام قد در آغوش وزیرنفت قرار داده که متاسفانه تفکرات کاسبکارانه نمایندگان فعلی که برای ۲سال آینده خود نگران اشتغال خود بودند و هستند برای اینکه شغل بعداز مجلس خودشان را تضمین کنند، به هر حرکت غیر منطقی و غیر قانونی آقای وزیر عکس العملی نشان نمی دهند. و بدتر از همه اینکه همه ننمایندگانی که به زنگنه رای دادن از رای خودشان عکس گرفتند و برای دفتر آقای وزیر ارسال نمودند تا موضوع استخدامشان در وزارت نفت تضمین شود.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه استخدام در وزارت نفت غیر قانونی از سوی آقای وزیر نفت اعلام شده بود، چطور آقای وزیرنفت چند جغله از دانشگاه خواجه ، آورده در وزارت نفت و به زعم خودش ژنرالهای جغله آورده که وزارت نفت را به تلاطم و چالش بکشه، حرکتهای نامعقول آقای وزیر در دوران خاتمی و تکه تکه کردن وزارت
نفت به شرکت های مختلف که هم توقعات آقایان مدیران عامل را زیاد کرده و هم اینکه سرعت انجام کار و پروژه های کاهش داده. الان هم آقای وزیر ، حرکت نسنجیده خود را بعد از ۱۲ سال میخواهد به اصطلاح اصلاح کند.
حرکت نسنجیده دیگر ایشان و مدیر عامل ۴سال گذشته نفت که ۳ معاونت برای خودش ایجاد کرده باعث شده اولا افراد فاقد صلاحیت و ناصالح در راس آن امور قرار گیرند. وثانیا باعث ایجاد چند رده سازمانی که باعث کاهش سرعت کارها گردد شده است. معاونیینی که هیچکدام از مدیران عامل و مدیریتها حتی به اندازه سر سوزنی هم آنان را قبول ندارند.
۲ نفر شان که از وزارت نیرو آمدند و ۱ نفر آن هم که کاملا .... هست و برای تثبیت خودش از امکانات و اختیارات شرکت ملی نفت به همه دستگاه های اجرایی و سازمانهای نظارتی و قضایی و غیره حاتم بخشی می کنه. متاسفانه فرهنگ و شان انسانی و منزلت انسانی آنقدر پایین آمده که هر مسولی برای استفاده از چند روز مجتمع محمود آباد یا آبعلی چشم های خود را در مقابل عملکرد های ضعیف و غیر معقول و منطقی این به اصطلاح آزاده جنگ تحمیلی که متاسفانه آبروی همه آزادگان سلحشور جنگ تحمیلی را کاملا برده است.
آقای وزیر خدا را شکرکه عدالت خداوند ( مرگ ) بسیار نزدیک است و دادگاه او کاملا جدی و بی پارتی و گردن کلفتی است.
انشاالله خداوند آبروی همه ....را در این دنیا ببرد،...
Iran, Islamic Republic of
مطلب دیگر که باید مورد توجه قرار داد ، اینست که آقای روحانی باید چشمان خود را درزمینه وزارتخانه ای که منبع مالی کشور را تامین می کند بیشتر باز نماید و فقط به اطلاعات تحریف شده آقای وزیرنفت توجه ننماید. آخر چرا ما ایرانی ها همیشه یا از این طرف می افتیم و یا ازآن طرف؟
آیا افزایش تولیدی که دروزارت نفت پس از برجام رخ داده ، نتیجه مدیریت صرف آقای زنگنه است؟ یا تلاش همکاران صنعت نفت و پتانسیل های وزارت نفت بوده است؟ منظور اینه که اگر بحث تحریم ها اتفاق نمی افتاد این میزان تولید همچنان انجام میشد. و لی آقای روحانی حالا دانسته و یا ندانسته با استفاده از این سیاه نمایی آقای وزیر در مجلس استفاده نموده و شاید برای ایشان مسجل گردید که کسی جز آقا بیژن نمی تواند منابع مالی کشور را تامین نماید. از سوی دیگر آقایان نمایندگان غیر متخصص کمیسیون انرژی که متاسفانه در تصمیم گیری ها تاثیر گذار هستند با اتکا به این سیاه نمایی رای خود را در تایید ایشان هزینه نمودند. و صد تاسف دیگر که برخی از حضرات نمایندگان هم با توجه به اینکه دردوره بعدی مجلس جایگاهی در مجلس نخواهند داشت و یا بدلیل فاقد توانایی و کارآیی ،برایآینده خود نگران هستند بهترین کار را تایید آقا بیژن دیدند تا هم دل آقای روحانی را بدست آورند و هم استخدام خود در وزارت نفت را تضمین نمایند.

وای . وای . وای . هرچه بگندد نمکش میزنن، وای به روزی که بگندد نمک.
ظاهرا مشکلات این کشور و مردم در به در هیچوقت پایان نداشته و ندارد و نخواهد داشت.
یا الله ادرکنی، فقط خودت ادرکنی
aa.az
Iran, Islamic Republic of
وزارت آقای زنگنه در نفت و تصمیمات او برای انتصابات اینگونه که بابدنه وزارت نفت بیگانه اند . من را یاد روایتی تاریخی می اندازد :
گویند وقتی اسکندر مقدونی در عین ناباوری برتخت جمشید و ایران زمین غلبه کرد در اندوه بود . یکی از مشاورینش دلیل ناراحتی اورا جویا شد . اسکندر گفت من از تقدیر و تیره بختی این مردم بر آنها غالب شدم و بر کشوری با چنین نظم و سیستمی حاکم شدم که مردم عادی آن از من که شاه شما هستم دانسته هایش بیشتر است .. حال سبب نگرانی من این است که چطور بر این جایگاه حکومت کنم.
مشاورش گفت تنها راهش اینست که افراد کوچک را به کارهای بزرگ منصوب کنی و افراد بزرگ دا به کارهای کوچک بگماری .. نتیجه افراد کوچک برای حفظ موقعیت خودشان تمام خواسته های تورا انجام میدهند ..و افراد بزرگ به گوشه ایی کناره میگیرند ..و تو میتوانی بر این کشور حکومت کنی..
این سرنوشت وزارت نفت با مردان بزرگ و سیستم و نظم توسعه یافته است که به اشغال زنگنه در آمده که درکی از نفت ندارد.
به قول معروف : حاکم وزارتخانه ایی که ژنرال بوود بر سر آوزارت نفت روسوایی بوود...
خدا به ما رحم کند که چطور جواب شهدای نفت را بدهیم.
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر بعد از تجربه کرسنت ... برای خودش ماشین امضا آورده
Iran, Islamic Republic of
انتخاب مدير جوان!! واژه اي براي سو استفاده از جوان بي تجربه
البته انهايي كه اين جوانها را انتخاب ميكنند خوب بلد هستند از بي تجربگي اين افراد چگونه استفاده كنند
خيلي از ﺍﺧﺘﻼﺱ ها با امضا همين جوانهاي خام و بيً تجربه اتفاق افتاده است
مورد بوده جواني كه سابقه منشيگري و رييس دفتر يكي از مسئولين بوده، بعد با شعار جوان گرايي شده مدير عامل يك پروژه ، و در ادامه بخور بخور
بابك زنجاني هم جوان خوبي بود!!
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
تا الان داستان این بود که هر سمتی نیاز به گرید خاصی دارد ولی از فردا هرسمتی میتواند توسط هرگریدی تسخیربشه.
وای از فردا دیگه سنگ روسنگ بند نمیشه .چه افتضاهی بشه
Iran, Islamic Republic of
...خودش توی 30 سال و اندی وزارت چه گلی به سر این مملکت و نفت زده که ایده های ناقص و نا فرم جوانگرایانش !!!!!؟؟؟چه لطفی رو داشته باشه ؟
واقعا بیچاره مردمی که دل خوش کردن به این ترفندهای پوسیده !!!!!
nobari
Iran, Islamic Republic of
باید گفت ، زنگه با این سیاست های ..... که حاکی از .... می باشد، کمر به نابودی نفت و زیر ساخت های آن گرفته و بی شک کسانی که سکوت کرده اند ، تبعات آن را لمس خواهند کرد .
عجیب که همه نظاره گر این سقوط هستند و گویا تفکر و هوشیاری آنها کلا" تعطیل است .
Iran, Islamic Republic of
الهی خیر نبینی زنگنه
مملکت ارث پدریتون نیست که میخورید و میبرید
شما به معاد و قیامت هیچ اعتقادی ندارید
محسن
United Arab Emirates
سلام خدمت دوستان
چند سال است كه براي حل مشكلات موجود در پالايش و پخش تحقيق كرده ايم و به نتيجه هاي خيلي خوبي رسيده ايم كه بعضي متفكران آن را فوق العاده ديده اند اما روزي كه اين كار شروع كرديم فراموش كرده ايم كه امثال ما جايي ندارند و فقط بايد صبح تا شب كارهاي جزئي شركت را انجام دهيم حتي اين مسئولان جوان و تيم متفكر آقاي زنگنه حاضر نيستند يك دقيقه وقت خودشان صرف ايده هاي ما كنند و برايشان كسر شخصيت به حساب ميرود كه با امثال ما صحبت كنند
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
Iran, Islamic Republic of
الان در مجموعه پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهش وفن آوری پتروشیمی علل الخصوص فارغ التحصیل دانشگاه شریف ودانشگاه های معتبر وجود دارند خیلی هم باسواد هستند چرا زنگنه از آنها استفاده نمی کند.
اگر فکر می کنی ایشان نخبه پروری کرده در اشتباه. هستی چند وقت دیگه گند اینها هم در می آید.
در مورد شاغلین نفت هم کور شود چشمی نمی تواند ببیند
Nemat
Romania
از صادق ابادی جوان بپرسید مدیرش خسروی و افرادی چون خادمی و محمد کریمی قبل از رفتن پاسخگوی قراردادهای میلیاردی با شرکتهای معلوم الحال باشند...نگذاربد به بهانه تحریم ارتباطات مشکوک اقایان مخفی شود