۰

جزييات جلسه نفتي بن سلمان با پوتين

جانشین ولیعهد عربستان پس از دیدار با رئیس جمهوری روسیه گفت، ثبات بازار جهانی نفت بدون همکاری عربستان و روسیه غیر ممکن است.
بوتین و بن سلمان - عصر نفت
بوتین و بن سلمان - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان در آستانه نشست اوپک و پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت، ثبات بازار جهانی نفت بدون همکاری عربستان و روسیه، بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان غیرممکن است.

محمد بن سلمان پس از دیدار با پوتین در هانگژوی چین گفت، عربستان امیدوار است برای ثبات بازار نفت با روسیه همکاری کند. رهبران عضو کشورهای گروه 20 این هفته برای نشست این گروه در چین دور هم جمع شده اند. روسیه و عربستان قرار است اواخر ماه جاری میلادی برای گفت وگو در خصوص بازارهای نفت با سایر تولید کنندگان در الجزایر تشکیل جلسه دهند.

از زمانی که کشورهای عضو اوپک در ماه گذشته میلادی اعلام کرده اند که نشستی غیررسمی را در الجزایر در مورد قیمت ها و عرضه نفت برگزار خواهند کرد، قیمت نفت خام حدود 6 درصد افزایش یافته است. تولید کنندگان نفت در حال مذاکره در مورد پیشنهاداتی به منظور محدود کردن تولید و حمایت از قیمت ها هستند. قیمت نفت از اواسط سال 2014 تاکنون به کمتر از نصف کاهش یافته است.

مذاکرات در مورد طرح فریز نفتی در ماه آوریل امسال بدون نتیجه ای مشخص پایان یافت. عربستان در آن نشست اصرار داشت که ایران نیز در طرح فریز نفتی مشارکت کند، اما ایران که به تازگی از تحریم های غرب رها شده بود، قصد داشت تولید و صادرات نفت خود را به سطح قبل از تحریم ها باز گرداند.

پوتین روز پنجشنبه گفت، وی تمایل دارد اوپک و روسیه که نیمی از نفت جهان را تولید می کنند، به توافقی بر سر فریز عرضه نفت دست یابند و انتظار دارد اختلافات بر سر مشارکت ایران در این طرح حل و فصل شود.




منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 14673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *