۰

میعانات گازی ایران 8 دلار ارزان تر از قطر

میعانات گازی ایران با قیمتی معادل پنج دلار در بشکه زیر قیمت دوبی یا هشت دلار در هر بشکه زیر قیمت میعانات قطر فروخته می‌شود.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، ایران حدود ۵۵ درصد ظرفیت روزانه ۲۵۰ هزار بشکه‌ای میعانات پارس جنوبی را به دو خریدار چینی با تخفیف خوب تحت قراردادهای یک ساله صادر می‌کند.

به گزارش رویترز، از زمان لغو تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران در اواخر سال گذشته، صادرات نفت ایران با حدود ۳۰ درصد افزایش به روزانه یک میلیون و ۲۵۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده که بخش زیادی از آن شامل صادرات میعانات پارس جنوبی به چین می‌شود.

صادرات میعانات گازی ایران در سه ماه نخست امسال به پنج هزار و ۷۸۴ تن رسید که نسبت به سال قبل ۲.۴ برابر شده است.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در آوریل روزانه یک میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در ماه می روزانه یک میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه و در ژوئن روزانه یک میلیون و ۸۰ هزار بشکه بوده است.

این در حالیست که گزارش ماهانه گمرک ایران که به ۲۱ مارس تا ۲۲ ژوئن امسال مربوط می‌شود حاکی از این است که ایران در این دوره(سه ماهه اول امسال) پنج هزار و ۷۸۴ تن(روزانه ۵۲۲ هزار و ۴۲۵ بشکه) میعانات گازی صادر کرده است. این رقم در دوره مشابه سال قبل روزانه حدود ۲۱۷ هزار بشکه در روز بود. سال مالی همانند سال شمسی از فروردین(آوریل) تا مارس(اسفند) است.

بر اساس آخرین گزارش گمرک ایران صادرات میعانات گازی ایران به ترتیب در آوریل ۸۴۶ تن، در می چهار هزار و ۹۵ تن و در ژوئن ۸۴۳ تن بوده است. علاوه بر رشد صادرات میعانات گازی صادرات ال پی جی ایران نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

ایران در سه ماهه اول امسال حدود ۵۰۹ هزار تن پروپان مایع و ۳۲۰ هزار تن بوتان صادر کرده است.

صادرات ال پی جی ایران در سه ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

ارزش صادرات فرآورده‌های پتروشیمی ایران نیز در سه ماهه اول امسال از دو میلیارد و ۶۴۶ میلیون دلار به سه میلیارد و ۷۶ میلیون دلار افزایش یافته است. مجموع صادرات غیر نفتی ایران(شامل میعانات گازی) به ۱۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار رسیده که نشان از یک افزایش ۲۰ درصدی دارد.
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 1482
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *