۰

خبر زنگنه از قراردادهای محرمانگی

وزیر نفت از امضای چند قرارداد نفتی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی تا پایان امسال خبر داد و گفت: چند قرارداد محرمانگی که امضا شده شرکت‌های خارجی در حال مطالعه چندین میدان نفتی و گازی هستند که این میدان‌ها موضوع قراردادهای بعدی هستند.
بیژن زنگنه
بیژن زنگنه
به گزارش ميزنفت ، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان امسال و در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی، چند قرارداد امضا می شود؛ البته این موضوع تا حدودی تابع نهایی شدن متن قرارداد است که با اندکی تاخیر روبرو شده است.

وی افزود: شرکت های خارجی زیادی هستند که خواهان حضور در ایران برای بدست گرفتن پروژه های نفتی و گازی کشور هستند و مذاکراتی در این زمینه در حال انجام است.

وزیر نفت با بیان اینکه "تاکنون تفاهمنامه‌های مطالعاتی متعددی با شرکت‌های خارجی امضا شده است"، گفت: بر اساس چند قرارداد محرمانگی که امضا شده شرکت‌های خارجی در حال مطالعه چندین میدان نفتی و گازی هستند که این میدان‌ها موضوع قراردادهای بعدی هستند.

وی ادامه داد: حدود یک هفته از نشست اعضای سازمان اوپک در الجزایر می گذرد و واکنش بازار نسبت به تصمیمات گرفته شده در این نشست مثبت بوده، هر قدر توافق های صورت گرفته به سمت عملیاتی شدن پیش برود و مقداری نفت از بازار خارج شود، وضع بهتر خواهد شد که در این رابطه همکاری کشورهای غیر عضو اوپک می تواند موثر باشد.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 15070
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *