۰
۲۷
خادمی؛ موج بازنشستگی در نفت تشدید شده است

تضییع حقوق کارکنان با سکوت مدیران نفتی

نائب رئیس فراکسیون نفت و گاز مجلس با بیان اینکه خطر بزرگی در حوزه منابع انسانی صنعت نفت دیده می شود گفت: با توجه به محتوای برنامه ششم در باره کاهش شدید پاداش بازنشستگی٬ میزان تقاضای بازنشستگی پیش از موعد در وزارت نفت بشدت افزایش یافته است و اگر این مورد اصلاح نشود٬ صنعت نفت کشور به تهی شدن از نیروهای متخصص ختم می شود.
هدایت الله خادمی - عصر نفت
هدایت الله خادمی - عصر نفت
هدایت الله خادمی در گفت وگو با ميزنفت افزود: در یکی از بندهای برنامه ششم توسعه پاداش و سنوات بازنشستگی کاهش پیدا کرده است که این افزایش بقدری شدید است که هم اکنون بسیاری از نیروهای صنعت نفت بدنبال بازنشستگی هستند. این خطر بزرگی برای کشور است که منجر به تضعیف ساختار وزارت نفت می شود.

خادمی با اشاره به یکی از جلسات کمیسیون ها درباره این موضوع گفت: من در آن جلسه به اعضای کمیسیون متذکر شدم کاهش سنوات کارکنان وزارت نفت٬ نتیجه ای جز کاهش انگیزه کارکنان و آسیب رساندن به منافع ملی کشور ندارد ولی تعدادی از اعضای کمیسیون٬ سکوت وزارت نفت را در این باره٬ موید بی خطر بودن این موضوع دانستند.

وی افزود: وزارت نفت و مدیران آن باید نسبت به احقاق حقوق کارکنان هوشیار باشند و با ورود به این مساله نسبت به عواقب تصویب چنین برنامه ای هشدار دهند و نمایندگان رابرای اصلاح آن قانع کنند تا وزارت نفت از این طرح مستثی شود. صنعت نفت صنعت پولساز و حساس کشور است که بر پایه نیروی انسانی با انگیزه رشد کرده است که اگر وزارت نفت نسبت به اصلاح این موضوع وارد نشود٬ این صنعت در باتلاق کامل فرو می رود.

نماینده مردم ایذه و باغملک ادامه داد: اهمیت این موضوع از قراردادهای جدید نفتی بیشتر است ولی شاهد آنیم که مدیران وزارت نفت برای دفاع از IPC وارد گود اظهار نظر می شوند ولی حاضر نیستند به دفاع از کارکنان بپردازند. با وجود اینکه سعی کرده ام تعدادی از نمایندگان را نسبت به عواقب این اشتباه بزرگ آگاه کنم متاسفانه در پاسخ من گفتند وزارت نفت با کمبود متخصص رو به رو است و باید حقوق آنها کاهش پیدا کند. وقتی به این موضوع اعتراض شد گفتند وقتی یکی از مدیران شرکت های تولیدی که ۳ میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند رسما این مهم را تایید می کند تردیدی برای کاهش مزایای نفتی ها و خانه تکانی نیست.

تنها نماینده نفتی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه دیدگاه ها نسبت به کارکنان صنعت نفت منفی شده است وکسی از مسئولان این وزارتخانه نیز برای حضور در کمیسیون انرژی پیرو این موضوع حاضر نمی شود تا نسبت به عواقب برنامه ششم روشنگری کند. صنعت نفت برای کشور بسیار حیاتی است ولی بی تفاوتی محض نسبت به کاهش مزایای نفتی ها آینده کشور را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

وی با اشاره به این بی تفاوتی و همزمانی آن با IPC اظهار داشت: یکی از بزرگترین نقدهای وارده به قراردادهای جدید نفتی٬ تضعیف ساختار منابع انسانی وزارت نفت و ریزش نیروها به سمت شرکت های خارجی است که به تضعیف شرکت ملی نفت می انجامد. همزمان با این نگرانی٬ وزارت نفت نسبت به عامل تشدید کننده آن – کاهش شدید مزایای نفتی ها – بی توجهی را در پیش گرفته است در حالی که این بی توجهی به تضعیف نقش کارفرمایی وزارت نفت و فروپاشی این صنعت از داخل منجر می شود.

مدیرعامل اسبق شرکت حفاری شمال بیان داشت: وزارت نفت دائما می گوید برای تحقق برنامه ششم توسعه به 130 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم ولی هیچگاه نمی گوید بستر تحقق برنامه ششم نیروی انسانی ماهر است که با وجود چنین برنامه ای دیگر وجود خارجی نخواهند داشت؛ اینکه کارکنان را نادیده بگیریم و روی ارقام متمرکز شویم فروپاشی از داخل را در پی دارد لذا باید روی این موضوع بیشتر حساس باشیم تا موارد دیگر.

خادمی با اعلام آمادگی برای پیگیری جدی تر این موضوع با همکاری وزارت نفت٬اضافه کرد: دلیل این بی تفاوتی و عدم ادراک این مهم توسط مدیران نفت را نمی دانم ولی از مسولان این وزراتخانه می خواهم برای احقاق حقوق نفتی ها وارد عمل شده تا دست به دست هم٬ حقوق نفتی ها را حفظ کنیم. آینده وزارت نفت با چنین رویه ای بسیار نگران کننده است و مدیران نفتی نقش موثرتری ایفا می کنند؛ آنها بجای تایید اظهاراتی که معیشت کارکنان نفت را نشانه گرفته اند باید از آنها دفاع کرده و این موضوع را ملی بررسی کنند نه برای حفظ سمت و صندلی خود.

خادمی افزود: چرا هیچ یک از مدیران درباره مساله به این مهمی اظهار نظر نمی کنند و اعتراض نمی کنند؟ چطور است برای هر موضوعی به دفاع از وزیر نفت و دولت می پردازند ولی برای کارکنان و ظلمی که به آنها روا خواهد شد اعتراضی نمی کنند؟ این موضوع٬ موردی بسیار مهم و غیر قابل چشمپوشی است و برای خنثی کردن آن٬ وزارت نفت باید اعتراض کند و به عنوان دتسگاه متقاضی خواستار اصلاح آن شود.
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 15298
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


saeed
Iran, Islamic Republic of
این مدیرانی که تا شنیدند ممکن است چندتومان مستمری شان کم شود تمام شعارهایشان مربوط به خدمت به صنعت نفت را کنار گذاشتند و تقاضای بازنشستگی زودتر از موعد کردند همان بهتر که از صنعت نفت بروند ما جوانان و میانسالان صنعت را می چرخانیم با کیفیت بهتر اونا برن استراحت کنند خسته نباشند
Iran, Islamic Republic of
خدا را شكر زماني تا نابودي كامل وزارت نفت باقي نمانده است....انشالله تا پايان دولت تدبير و اميد جناب زنگنه به آرزوي خود خواهند رسيد.
Iran, Islamic Republic of
خدا را شكر زماني تا نابودي كامل وزارت نفت باقي نمانده است....انشالله تا پايان دولت تدبير و اميد جناب زنگنه به آرزوي خود خواهند رسيد.
علي
همانطور كه خودشان گفتند جوان هستند بايد سني را در نفت گذراند و جنگي ديگر را ديد كه ايا مرد ماندن مانند ما هستند كه اين صنعت را با چنگ و دندان حفظ كرديم
بچه جان اگر ازدواج كردي خرج شما عزيز بيش از يك ميليون تومان در ماه نيست پس بايد مابقي حقوقت را به دولت بازپس بدهي همان افراد پير با سي و هشت تا چهل سال خدمت داراي فرزنداني با سن شما و يا نوه دار ميباشند چرا بايد شاهد چپاول خدمت باشيم چرا
شهریار
Iran, Islamic Republic of
همین اظهار نظر نشان می دهد اینقدر بی تجربه اید که متوجه نیستید فقط منافع مدیران تهدید نمی شود بلکه کل پرسنل آسیب می بینند و آینده کارمندان جوان نیز تهدید می شود.
کارمند پتروشیمی
Iran, Islamic Republic of
اره از این جوانهایی که گفتی ما توی شرکت زیاد داریم بعد از ده سال هنوز نمیدونند ولو به سمت راست باز میشه یا به سمت چپ.
امین رباطیان
Germany
با سلام
متاسفانه آقای زنگنه دارن وزارت نفت رو به نابودی میکشند و کم کم دارن تمامی مزایای کارکنان وزارت نفت رو ازشون میگیرن ، هماطور ک میدونین قراردادیهای مدت موقت هم هیچ گونه مزایایی در فیش حقوقیشون دیده نشده و متاسفانه با حقوق کمتر از 1800000 سر میکنند آینده کارکنان وزارت نفت در خطر است و امید وارم که یک وازرت نفتی در راس وزارت نفت بشیند نه یک وزیر نیرویی
علي زماني
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحيم.
مهمترين عواملي كه باعث بي انگيزه شدن منابع انساني وعدم تعهد وتعلق سازماني وعدم رضايت شغلي شده اند.وموجبات فرسودگي شغلي رادرصنعت نفت وشركت هاي تابعه بوجود آورنند.عبارتند از. يك. عدم توجه به تجربيات ارزشمند كاري وسوابق آموزشي وسوابق ايثارگري ولياقت وشايستگي واستعداد هاي منابع انساني درقوانين ومقررات وزارت نفت. دو.عدم اجراي ماده 10 و14 ابلاغي ازرياست محترم جمهوري.سه.عدم تعيين وتكليف منابع انساني درواگذاري به بخش شبه دولتي.
چهارم.عدم اجراي طرح هاي.طبقه بندي مشاغل كارمندان.كارهاي سخت وزيان آوربراي كارمندان.سندراه بردي رزمندگان ايثارگر.پنچم.عد م توجه به ارتقاء شغلي كارمندان رسمي ايثارگر.وعدم توجه به يكسان سازي قوانين ومقررات ايثارگران.
ششم.كاهش خدمات بهداشت ودرمان وواگذاري به بخش خصوصي

با ادب واحترام وتشكرفراوان.
یک نفتی
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که این اقایان و خانم های پیر و فرتوت می خواهند پیش از موعد بازنشسته شوند بخدا در صنعت نفت اب از اب تکان نمی خورد برود به سلامت و با خانواده سر گرم باشند ولی افسوس که تعدادی دیگر که باید بروند با مجوز وزیر هنوز در راس کار هستند اگر راست می گویند تمامی مجوز های تمدید باز نشستگی را باطل کنند امثال وزیری هامانه / مقدم / کاظمی /و خیلی های دیگر ..... اینها باید بروند تا صنعت نفت با جوانان خوش فکر و با استعدا د شکوفا شود انشالله
یک نفتی
Iran, Islamic Republic of
یک نفتی:
من از همه عذرخواهی می کنم.
ولی عزیزان فکر نکنند که اگر همکاران با سابقه نفتی بازنشسته یا تقاضای بازنشستگی قبل از موعد از شرکت بروند برای بقیه راه های ترقی باز خواهد شد. این وزیر نفت فقط برای قیچی کردن حقوق کارکنان کمر بسته است و مثل وزیر چند دوره قبل که این قدر گوته فکر بود که می گفت ما باید منطقه خوب (فداییان) را به منطقه فقیر (حصیر آباد) سوق دهیم.
همکاران عزیز الان این وزیر کمر به خورد کردن کارکنان شرکت نفت بسته اند و مطمئنا فردا برنامه دیگری برای بقیه دارد مگر با دانشجویان دانشگاه نفت چکار کرد؟
با افرادی که از طریق امتحان سراسری و مصاحبه قبول شده بودند چندین سال از استخدام آن ها جلوگیری نمود.
لذا فکر نکنیم اگر امروز با افراد با سابقه اینگونه برخورد می کنند جا برای ما باز خواهد شد؟
شاید چند صباحی خوشمان باشد اما فردا به سراغ ما می آیند که فلان مزایاباید قطع شود یا آن موضوع رفاهی باید قطع شود.
باید دید چشم انداز این وزیر چشم تنگ که قسم به قلع و قم کردن کارکنان صنعت نفت بسته چیست؟
همکاران عزیز ۸سال وزارت قبل این وزیر چنان ضربات سختی به کارکنان وارد کرد و در این دوره نیز در ادامه آن برنامه‌ها حرکت می کند.
هوشیار باشید.
نفتي
Iran, Islamic Republic of
زنگنه منابع انساني را نابود كرد. بزودي شاهد خطرات جدي درحوزه توليد و اكتشاف خواهيم بود.
نفتیه ناامید
Iran, Islamic Republic of
کاملا نظر دوست عزیزم درسته من ده سال سابقه دارم و برادران و خواهران باسابقه خودمو آينده خودم میدونم و اینقدر کوته فکر نیستم که از بیچارگیه همکارانی که در زمان جنگ با انهمه مشکل صنعت نفتو سرپا نگه داشتن تا نهال نوپای انقلاب در بوران حوادث قد خم نکند خوشحال بشم و مطمئن هستم که اگر باتلاقی که الان برای ما فراهم اومده اونارو ببلعه نفره بعدی من و همکارای دیگه هستند از همه مسولان تمنا دارم بیخیال ما بشن بابا بخدا ما مشکل نیستیم ما راه حل مشکلیم تورا بخدا اینقدر دندوناتونو برای ما بیچارگان گرما و سرما زده نفت تیز نکنید کوتاه بیاید بزارید تمرکز داشته باشیم آخه شما که جای ما نیستین شما که نمیدونید یک پرسنل نفت در روز چند هزار مشکل و خطر کاری از سرش میگذره ترا بخدا بزارید حواس پرسنل جمع کارشون بشه و باعث حادثه برای همکارای من نشید هرروز یه آش جدید برای ما نپزید ما به ولاه حقوق دریافتیه ما پول خونمونه اینقدر بی معرفت نباشید دستتونو از جیب ما در بیارید حقه بازی حد داره بزارین برای مملکتمون کار کنیم اگر دوسندار نظام و انقلاب بودید اینقدر سربازان خط مقدم جبهه رو تشنه و گرسنه و بی سلاح و بی انگیزه نمیگذاشتین خدا از شما نخواهد گذشت
نفتی
Iran, Islamic Republic of
اقای خادمی باید وزیر نفت شود زیرا نفتی است و به مسائل و مشکلات نفت اشنا است در ضمن ادم با مرامی است و سر سفره پدرش بزرگ شده است
Iran, Islamic Republic of
کدام وجدان و انصافی قبول میکند که برای کارکنان نفتی که فرصت تصمیم گیری نداشته و در استانه یکی 2 سال اتی باز نشسته میشوند یکشبه چنین تصمیمی گرفته شود .سکی از ملاک های انتخاب نفت و قراردادپرسنل توجه به همین بازنشستگی بوده است هر چند در خلال خدمت خود بخشی از ان را نیز پرداخت و ذخیره مینمایند.مورد خاص نفت حتی از مراجع مذهبی کشور هم قابل استفتا است
Iran, Islamic Republic of
همکاران شما قانون تعیین سقف پاداش بازنشستگیو نوشتند
زنگنه چکاره است ؟؟
چرا با همکارانتان برای توجیهشان برای اینکه شرایط نفت متفاوت است مذاکره نمیکنید ؟
دلیلیش این است که با سر و صدا همه چیز را گردن زنگنه بیاندازید.البته که عملکرد وزیر نفت ضعیف بوده است.ولی تقوا هم گعده گم شده این روزهای خیلیهاست
olof
United States
بعد ازتحصیل و کار در خارج از کشور و تسلط به ۴ زبان خارجی به هر بخش نفت میرم همین مدیران نفتی با برخوردی زننده و عقده ای بازی تو هیچ بخشی اجازه ورود نمی دن چون آقایون رسمی نفت با قوانین آبکی شرکت نفت سالها قبل مثل آب خوردن استخدام شدن حالا هم هر جوونی میاد دانش و تجربیاتش رو بکار بگیره مانع میشن.

والا این وزارت خونه تا خانه سالمندان هست وضعیت نفت هر روز بدتر میشه.
نفتی
Russian Federation
دوست عزیز تحصیل کرده درست است که دانش نقش بسیاری در عملکرد دارد ولی هیچ صنعتی نیست که برای جایگاه تجربه ارزشی قائل نشود در صنعت حساسی چون نفت قطعا بدون تجربه در کنار دانش خسارتهای زیانباری حاصل میگردد بنده بعنوان کسی که ۱۵ سال سابقه کار دارم و پله پله مراتب اداری را طی کردم هنوز هر روز کار در این صنعت برایم تجربه بزرگی است برای روز های آینده. این نگرش شما وامثالهم اگر نگویم از عقده و عداوت است قطعا از خامی و بی تجربگیست. آن دیگ زخامیست که در جوش و خروش است چون پخته شد و لذت دم دید خموش است
شهریار
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند اگر سواد داشته باشند همانجا جذب شرکتهای معتبر می شوند و نیازی ندارند برای استخدام التماس کنند. ضمنا" استخدام در شرکت نفت به این آسانی که شما فکر می کنید نبوده است بنده که سال ۵۶ وارد شرکت شدم علاوه بر قبولی کنکور سراسری، کنکور دانشکده نفت و مصاحبه به زبان انگلیسی را نیز پشت سر گذاشتم. در آن زمان اکثر مهندسین شرکت نفت از نخبه ها و دانشجویان ممتاز بوده اند در حالیکه متاسفانه بیشتر مهندسین جدید قادر نیستند حتی یک گزارش فارسی بنویسند تا چه رسد به مکاتبات انگلیسی!
Iran, Islamic Republic of
موافقم.
سید مجید
Iran, Islamic Republic of
با احترام به همه عزیزان.
به عقیده حقیر صنعت نفت هیچ پیچیدگی خاصی نسبت به صنایع دیگر از قبیل نیرو و فولاد نداشته و به هیچ وجه نیازی به نیروهای با سن بالای 45 سال ندارد، و با توجه به خیل عظیم نیروهای بیکار تحصیل کرده خیانت بزرگی است که 20 برابر حقوق به این اشخاص داده شود و جوان تازه نفس می توانند همان کار را با کیفیت تر انجام دهد و اکثر کارها از جنس تکنسینی بوده و با 6 ماه تجربه عملیاتی یک نیروی لیسانس به راحتی همان کار را با کیفیت بسیار بالاتری ارائه می دهد.
جلال مقانلو
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم. ظلم آشکار در حق نسل جوان است و باید سن بازنشستگی در نفت مثل سایر جاهای صنعتی به 45 سال یا 30 سال خدمت برسد.
قراردادموقت
Russian Federation
چراناشکری میکنید ماقراردادیهای مدت موقت بیست هزار ریال مزایای مسکن میگیریم.چی میخواید دیگه.
يك نفتي
Romania
دوستان عزيز بنده نزديك ١٦ سال سابقه نفتي دارم والان در يكي از شركتهاي نيمه دولتي نفت هستم واقعا هيچوقت در طول اين دوران اينقدر شاهد ذلت در جايگاه نفتي ها نبوده ام. درست است كه شروع اين مساله از دولت محترم قبلي بودكه جايگاه نفت را فوق العاده پايين آورد ولي جناب زنگنه نيز بنظر ادامه دهنده همان راه از ديدگاه جايگاه منابع انساني ميباشد. ضمنا در پاسخ اين دوست عزيز كه گفته اند صنعت نفت هيچ پيچيدگي ندارد بايد عرض كنم مشخص است كه در اين صنعت نبوده ايد كه اينگونه ساده لوحانه حرف مي زنيد البته ما مثل شما قصد توهين به كاركنان هيچ صنعتي را نداريم وكاركنان همه صنايع را محترم شمرده و به كارشان ارزش قايليم ولي موضوع بحث در اينجا مساله كاركنان نفت است و نه چيز ديگر كه اگر از مشكلاتشان خبري نداريد بهتر است اظهار نظر نكنيد. در مورد عدم حمايت مديران هم بايد گفت آقايون همه نگران صندلي خود هستند ولي اين مسايل آسيب اصلي را به همان كارمندان جوان و ميانسال ميزند، آن كساني كه حقوق هاي رويايي دارند از آنجا كه اغلب رانتي جايگاه كسب كرده اند در هرحال راه و روش كسب مبالغ رويايي را بلد هستند و در هر حال هميشه منتفع هستند و اين موضوع منحصر به نفت هم نيست و متضرر اصلي باز هم كاركنان معمولي خواهند بود. ضمنا حقوق نفتثي ها هم چند برابر ساير صنايع نيست و اين آسمان تقريبا براي عموم يك رنگ دارد! 
Iran, Islamic Republic of
بابا از بس از زنگنه دلخوری حواست نبست که عواقب محتوی برنامه ششم دامنگیر تمام کارکنان بازنشسته اعم دولتی وغیر دولتی خواهد بود این موضوع را واقعا نمیدانید یا هر طوری هست می خواهید به زنگنه گیر بدهید
یوسف زاده
Iran, Islamic Republic of
باسلام بنظر شما این دوستان از نفت خداحافظی میکنن؟ اینها زودتر از وزارت میروند که تو شرکتهای متعلق به صندوق بازنشستگی با حقوقهای نجومی تو هئت مدیره ها ی شرکتها جذب و بکارگیری شوند . یکی از مدیران سابق شرکت پخش و پالایش بابت حضور هفته ای یک روز به مدت 3 ساعت از شرکت زیر مجموعه سرمایه گذاری صندوق مبلغ 22 میلیون تومن دریافت میکنه و همزمان عضو هئت مدیره چند شرکت دیگه هم هستش!!
دل سوخته
Iran, Islamic Republic of
لطفا صداقت در عمل تان داشته باشید و نظرات بینندگان را فیلتر نکنید و منتشر نمایید.
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
من كارمند رسمي در يكي از شركتهاي تابعه وزارت نفت هستم . متاسفانه با توجه به جو شديد خبري ايجاد شده مبني بر زياد بودن حقوق كاركنان نفت ؛ پس از 30 سال سابقه كه در نفت خدمت كردم