۰
۲
شرکت هایی که به هم نان قرض می دهند

شیوه ای جالب برای برنده شدن در مناقصه

دکل حفاری - عصر نفت
دکل حفاری - عصر نفت
ميزنفت/ یکی از عجایب برگزاری مناقصه های نفتی و خدماتی در صنعت نفت عدم توجه به ترکیب هیئت مدیره ها و شائبه نمایشی بودن مناقصه هاست بطوری که در بخش خدمات حفاری چند شرکت قراردادها را از آن خود کرده و براحتی پروژه ها را به دست می گیرند.

هیئت مدیره های چند شرکت فعال در این حوزه نشان می دهد که مدیرعامل یکی از آنها همزمان در هیئت مدیره دو شرکت دیگر حضور دارد و اعضای دیگر نیز در هیئت مدیره های دیگر بصورت ضربدری تشکیل جلسه می دهند. به عنوان نمونه شرکت خدمات حفاری سپیدان فضل الله کاظم خانی٬ عبدالله کاظم خانی و میترا اعتماد عباسیان را در هیئت مدیره خود می بیند که مدیریت آن بر عهده سعید بختیاری راد است.

میترا اعتماد عباسیان همزمان با این سمت٬ مدیریت شرکت صنایع پودر بندر امام را بر عهده دارد و در جلسات هیئت مدیره با مصطفی تقيئی می نشیند. مصطفی تقيئی مدیرعامل شرکت مهندسی و خدمات حفاری سایرس کيش است که میترا اعتماد عباسیان ریاست هیئت مدیره آنرا بر عهده دارد.

برادران کاظم خانی نیز شرکت پودرسازان را تاسیس کرده اند که مدیریت آنرا به فردی به نام سيدیحيی حسينی اردکانی واگذار کرده اند. تمامی این شرکت ها در مناقصات گل حفاری و سیالات حضور پر رنگی دارند و درآمد خوبی از خدمات خود به دست می آورند. چنین روندی شائبه های فراوانی در ذهن ایجاد می کند که آیا رقبای مناقصه بطور کامل از قیمت یکدیگر اطلاع دارند و قیمت ها را با هم هماهنگ می کنند؟
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 15376
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


بسیجی نفتی
Iran, Islamic Republic of
همین طوری می شود که فقط در شرکت های حفاری و نفتی اسم همین 4 یا 5 شرکت را در صنعت حفاری می بینیید و مناقصات چندین میلیاردی مثل توپ فوتبال بین این شرکت ها رد و بدل می شود. به نظر می رسد نهادهای نظارتی باید به این مورد ورود کنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
همینطور است که این شرکتها ورود پیدا میکنند و وزیر نفت که بدنبال شفاف سازی است اصلا به این وندور لیستها توجه ندارد که بسیار آبکی بسته شده و هر کس هر کاری دلش میخواهد میکند حتی از یکی از این اعضا کل صفحات شناسنامه اخذ نمیشود تمام شرکتهای مطرح یه طوری از طریق همسران و فامیل به هم وصل هستند و قیمتها را مدیریت میکنند اصلا رقابت بسیار بی مفهوم است. واقعا به حال این نفت که همواره قیمتهای چند برابر در مناقصات میپردازد باید گریست. اونوقت برای چند ساعت اضافه کار یا پاداش بعد از سی سال و اغلب بیشتر پرسنل حساس هستند و ..... تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل . یا علی