۱
۳۹
مشکین فام در چه فکری است؟

ماجرای صدور احکام عجیب در نفت و گاز پارس

براساس اطلاع موثق اقایان مسعودی و فلاح نزاد با وجود دارا بودن مسئولیت های متعدد٬ در مقابل هیچکدام از سمتها به دلایل اختلاف رتبه سازمانی و عدم تجربه کافی برای احراز صلاحیت اداری بر روی این سمتها تثبیت نیستند مگر اینکه مجوزهای خاص وزارتی برای آنها اخذ شود. شبیه کاری که یک شبه برای آقای مشکین فام شد.
محمد مشکین فام - عصر نفت
محمد مشکین فام - عصر نفت
ميزنفت/ هرچند حکم مدیرعاملی محمد مشکین فام در نوع خود یکی از خارق العاده ترین احکام صادر شده برای نسل جدید مدیران نفتی بود٬ ولی از آن عجیب تر احکامی است که مشکین فام برای زیر مجموعه ها صادر می کند.

مدیرعامل POGC برای مرتضی زرین گل حکم معاونت توسعه صادر کرد و برای جانشین وی حکمی دیگر صادر کرد که بر اساس آن٬ حمیدرضا مسعودی مجری فاز 19 با حفظ سمت به عنوان سرپرست فاز 14 منصوب شد.

مشکین فام طی مدت کوتاه اخیر علاقه خود را برای انتصاب هایی از جنس «حفظ سمت» بارها نشان داده است؛ به عنوان نمونه رسول فلاح نژاد با وجود مدیریت فاز ۱۲ ٬اداره فاز 11 ٬ اداره طرح  فرزاد بی و  سرپرستی مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز پارس را با احکام مشکین فام بطور همزمان بر عهده گرفته است.

به نظر می رسد این رفتار مشکین فام ناشی از چند واقعیت و برداشت اشتباه از مقوله مدیریت است زیرا

اولا - هر کدام از طرح های نفت و گاز پارس به لحاظ گردش مالی و حجم کار  درحکم یک شرکت نفتی است و سپردن این طرح به افرادی که حتی صلاحیت اداری و قانونی تثبیت در برار سمت سازمانی را ندارند یک اشتباه مدیریتی والبته راهبردی است.

براساس اطلاع موثق اقایان مسعودی و فلاح نژاد با وجود دارا بودن مسئولیت های متعدد٬ در مقابل هیچکدام از سمتها به دلایل اختلاف رتبه سازمانی  و عدم تجربه کافی برای احراز صلاحیت اداری بر روی این سمتها تثبیت نیستند مگر اینکه مجوزهای خاص وزارتی برای آنها اخذ شود. شبیه کاری که یک شبه برای آقای مشکین فام شد.

دوما - این واقعیت تلخ حاکی از قحط الرجالی در شرکت نفت و گاز پارس است که در تناقض آشکار با تاکید زنگنه مبنی بر وجود نیروی انسانی فراوان و مازاد در وزارت نفت است.

سوما - در صنعت نفت و بخصوص طرح های بزرگ ارجاع فعالیتها با حفظ سمت و تصدی چند شغل هم زمان توسط یک نفر سایقه نداشته است.

چهارما - افرادی که از آنها نام برده شد  همان کارشناسانی هستند که در دولت قبل  یک شبه در نفت و گاز پارس مدیر و مجری شدند و در همان دولت در کمتر از چند ماه دو  مسیولیت را عهده دار می شدند.

علی رغم انتقادهای مکرر وزیر نفت از انتصاب گروهبانها امروز انتصاب این افراد  به رویه مدیریتی مدیران وی تبدیل شده است که جای تعجب دارد و حاکی از وجود شاخص های جدید در علم مدیریت است که خوب است اگر وزیر محترم توضیح فرمایند ما همگان یاد بگیرند و بدانند که افراد اقماری چطور می تواند دو طرح را هم زمان مدیریت کنند؟ در حالی که مطابق قوانین و مقررات صنعت نفت نمی توانند این پست های سازمانی را احراز کنند. منتظر توضیح اقای وزیر می مانیم.
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 15527
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
اگر چه .... 45 سال پیش لیسانس فیزیک از مشهد داشت. اما بهره برداری از پالایشگاه گاز را می فهمید. مبصر و ناظم خوبی بود. در اینجا ژنرال ( ....) مثل همیشه برعکس عمل کرد. باید راهبری طرحها که زیر 40% هستند به یک نفر برجسته در امور مهندسی و فنی سپرده می شد. طرحها که به بالای 90% می رسیدند توسط یک همکار برجسته در بهره برداری راهبری می شد. اما اگر این اصول در مدیریت رعایت می شد که نفت رونق پیدا می کرد! از هم نمی پاشید!؟
PPL
Germany
فلاح نژاد همونه كه در راه بي كفايت نشون دادن مديران پتروپارس و معرفي خودش بعنوان ناجي اين شركت هركاري كه از دستش بر اومد انجام داد. رسول فلاح نژاد مدير مغرور فاز دوازده با حمايت منوچهري بزودي بر كرسي مديرعاملي شركت پتروپارس خواهد نشست
Iran, Islamic Republic of
اميدوارم هر چه زودتر مدير عامل بي كفايت پتروپارس عِوَض شود
این آقای مسعودی هم از همون استثنا ها هست و به دلیل پشت پرده شده مدیر فاز 14 شده است !!!!!
از خوبی های آقای مسعودی چی هست که 2 تا هندوانه به ایشون داددند تا بلندش کنه؟؟!!
این مهندس مسعودی

شنیده شده مهندس مسعودی خیلی متکبر و مغرور هستند و متاسفانه انگار ...!!!
آقای مسعودی شما هم همانند قبلی ها بزودی تغییر خواهید کرد و فقط یک چیز از شما باقی خواهد ماند در میان پرسنل آن هم خوبی و انسانیت ..
مسعودی جان تنها ایمان و انسانیت می ماند نه .... !!!!

انشاالله به تقوای الهی مزین شده و افتادگی و سادگی رو که سنت الهی هست رو سر لوحه کارها قرار دهید
Russian Federation
آقای .... هنوز پس از چند سال فرق مخزن آهنی را از مخزن طبیعی نفت وگاز را نمی داند .هنوز در جلسات فنی فاز .... هاج وواج است.فقط ژست مدیر دارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
چون برای رسیدن به جای که تصورش هم نمی‌کردن، مدیون فعل و انفعالات هستن دارن جبران میکنن. آخه مگه داریم کسی با 4 پست اجرای!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هنر مسعودي در پرورش جاسوس و تخريب نيروي انساني است.....
Unknown
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مديريت پر حاشيه فلاح نژاد بر توسعه فاز دوازده كه داراي مشكلات بي شماري است و از حيث انواع و اقسام مشكلات فني اداري حقوقي و مالي بي نظير ميباشد نه تنها موجب نشده استفاده از مديران با تجربه تر در دستور كار قرار گيرد بلكه بدلايل نامعلوم اينگونه افراد موفق به اخذ سمتهاي متعدد ميگردند. اين است نتيجه حمايت بي چون و چراي منوچهري از افرادي نظير فلاح نژاد.
Iran, Islamic Republic of
همکار گرامی سلام/ من بعنوان یکی از کارشناسان فاز 12 که بیش از پنج سال دراین پروزه مشغول بکار هستم با نظر شما موافق نیستم.
باوجود اینکه معتقدم آقای فلاح نژاد خیلی زود به سمت های مدیریتی انتصاب شده است ولی منکر قابلیت ها و تخصص و هوش وذکاوت ایشان نیستم. فاز 12 در بحرانی ترین شرایط با کیفیت مطلوبی به پایان رسیده است و بهتر است که اگر انتقادی هم به مدیران داریم آن را بصورت واضح و با ذکر دلیل ( والبته با ذکر نام و مشخصات شخصی) بیان کنیم که مورد توجه و اثرگذار واقع گردد. ممنون.
Germany
Khodet chera esme kameleto naneveshti?
Germany
شما خودتونو كرديد كه اين انتظارو از بقيه داريد؟ معرفي ميكردي حداقل اصافه كار فول بهت ميداد داش رسول يا يك ماهي ميرفتي كره جنوبي
یکی از همکاران همراه در کره
Iran, Islamic Republic of
بهتر است بازرسی نفت وضعیت ایشان را در ماموریت طولانی مدت را در کره و اقامت ایشان و مسایل غیر بازگویی که همکاران شاهد بودن و نمی توان در این کامنت گفت را پیگیری کند تا صلاحیت های ایشان روشن شود
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای """یکی از همکاران بخش کره"""" شما که آنجا بودی و این مسائل رادیدی چرا تاکنون حرفی نزدی و بعد از یک دهه اقدامی انجام نداده‌ای؟؟!!؟؟!
این چنین انتقادات از نظر من تنها به منظور تشویش اذهان عمومی و از روی تنگ نظری مطرح می گردد.
خدواند همه ی ما را به راه راست هدایت نماید.
Iran, Islamic Republic of
زمانیکه شما رو باخودشان به ماموریت طولانی مدت بردند، آدم خوبی بود ولی امروزه که شما همچنان در مهندسی و ساختمان کارمند ایشان هستید یادتان آمده که در مورد سفر ده سال پیش مطالبی رو بیان کنید. عالی بود
کارمند رسول خان
Iran, Islamic Republic of
لااقل پاسخ خودتان را در دو زمان میدادید نه در یک تاریخ و در یک زمان در دفاع از رسول پیام میدادید در ضمن موضوع ... قابل مشاهده است قربونت
توتال
Iran, Islamic Republic of
مدیر توتال در جلسه قرارداد فاز۱۱ اعلام نمود بازدید از عسلویه و به طور خاص فاز۱۲ ایشان را در مورد توانایی ایرانیها شگفت زده کرده است.
Iran, Islamic Republic of
كاش مديراني نظير مهندس فلاح نژاد قدري از اسب تكبر و غرور كه سوار شده اند پايين بياييند ايشان مدتهاست بشدت مغرور شده و جواب سلام همكارانش را هم نميدهد و به همكاران دير مجموعه اش خيلي بد برخورد ميكند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مشخصات خود را اعلام می کردید تا انتقاد شما جدی و به دور از حب و بغض تلقی گردد. ممنون
Iran, Islamic Republic of
تكبر فلاح نژادو همه عالم و آدم ميدانند احتياج به نام و مشخصات نيست. شما چرا خودت مشخصات نميزني؟ مشخصات من كليه كارگران شركتهاي پيمانكاري فاز دوازده و كارمندان شركت مفت و گاز پارسه البته غير از جنابعالي كه پنج ساله با آق رسول همكاريد و بايستي ازش حمايت كنيد. شما ايمتو راحت بزار واسه ما آب نداره واسه شما كه نون داره. آره داداش
Iran, Islamic Republic of
اسم و مشخصات نگذاشتم که شما کج فهمی نکنید ولی دریغ از این که بد بینی و تنگ نظری نیازی به مدرک و .. ندارد همان گونه که از قدیم گفته اند دروغ که استخوان نداره.
تهمت زدن در کشور ما دیگر کراهتی نداره متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
برعکس اتفاقا ایشان به خوشرویی و برخورد دوستانه، راحت و صمیمی با همکاران خود شهره هستند‌ و همیشه در اتاق به روی همه باز است
از عسلویه
Germany
جناب اقای وزیر
با سلام
احتراما با این انتصابات به شکل حفظ سمت چند نکته را دریافتیم.
1-ارزش طرح های پارس جنوبی از ارزش تیم های فوتبال لیگ برتر و دست یک پایین تره و حتی به فدراسیون تیراندازی و هیئت های فوتبال هم نمی رسد چون درانجا دوشغله بورن و انتصاب افراد فاقد صلاحیت و تجربه ممنوع است ولی در نفت و گاز پارس این موارد اصلا مهم نیست.
2- این انتصابات برای این افراد مشکلاتی را در زندگی آنها بوجود خواهد آورد که در مدیریت منابع انسانی مورد توجه قرار نگرفته است. بطور مثال یکی تز این دوستان که اقای مشکین فام مدیریت هم زمان دو طرح را به او محول کرده دگ ساکن مشهد می باشد و مطابق ضوابط می بایست دو هفته کار و دوهفته استراحت کند در حالی که او هم در خرم شهر است هم در تهران و هم در مشهد و البته در عسلویه هم میتوان او را رویت کرد. حقوق و مزایای جنوب میگیرد و در تهران هم بایستی حق ماموریت به او مرداخت شود. او اگر سوپر من هم باشد حتما دچار مشکل خواهد شد.
3- به نظر جنابعالی به جای صدور این همه محوزهای خاص برای انتصابات خاص که صلاحیتهای شغلی واداری اینگونه انتصابات رو ندارند بهتر نیست مقررات صنعت نفت را تغییر دهید و خودتان و این بندگان خدا را راحت کنید ؟!
4-واقعا فرق عملکرد دولت احمدی نزاد در اینگونه انتصابات با عملکرد جنابعالی در چیست ؟این دو نفر که در این خبر امده در دولت احمدی نژاد هم یک شبه مسئولیت گرفتند حتی مدیرعامل وقت میخواست به انها و 12 نفر دیگر یک رتبه شخصی (گرید) اضافی و تشویقی بدهد تا اختلاف رتبه را به 4و 5 برساند.واقعا فرق عملکرد جنابعالی با قبلی ها در کجاست ؟؟؟!!!
هایزنبرگ
زنگنس دیگر و قوم و هم نژاد بازی! مدیریت منم منم...
زنگنس و ....هشت سال گوشه نشینی...
زنگنس و خساست و حرص جمع کردن پول از مزایا واضافه کاری
زنگنس و مخالفت و دشمنی با جنوبیهای نفتی...
Iran, Islamic Republic of
آقای مشکین فام خرت
از پل گذشت شدی مثل مدیران قبلی؟ اما دیرپا نخواهد بود این روزگار. همان کسایی که قطعا خود شما هم معترض مدیر شدن یکشنبه آنها بودی حالا هم توسط شما ترفیع گرفتن و هم تثبیت شدند.
Iran, Islamic Republic of
اعلام نام افراد و اتهام زدن به آنها بدون دلیل و مدرک و بصورت عمومی خلاف شرع و اخلاق است. لطفا ملاحظه فرمایید.برای بهبود شرایط می توان از طریق مراجع ذیربط پیگیر بود. ممنون
کارمند
Iran, Islamic Republic of
یه توپ دارم قلقلیه سرخ و سفیدو عربیه . میزنم زمین هوا میره نمیدونی که کجا میره من این توپ را نداشتم وزیر به من عیدی داد یه مشکین فام قلقلی داد . بعد منم باید باج بدم خوب دادم به اون در باریها که گفتند نوشتند . اما خیلی به نظر طول نخواهد کشی . این حکمهای ابکی که این روزها در نفت وگاز زیاد شده .. بخصوص که ایزدجو هم دست بحکم شد ...پدر نفت و گاز را با حمایت .....دراورد وامروز دست به قلم شد این ادمها در دولت شعبانپور که رحمت خدا به او باد اجازه حرف زدن هم نداشتند .....بهرحال اقای زنگنه گلی به جمالت انشاله وعده ما پای صندوق رای
ssm59
Iran, Islamic Republic of
(الم یعلم بان الله یری)
بنده شناختی از اقای فلاح نژاد ندارم، لیکن مهندس مسعودی ار معدود افرادی میباشند که بایستی صنعت نفت از برکت وجود آنها به خود ببالد. گواه من بر این ادعا، طرح فاز 19 پارس جنوبی به عنوان پیشرو ترین فاز در مراحل مختلف و تنها فاز از فازهای 35ماهه که در حال طی مراحل پایانی خود است میباشد البته در زمان مجری بودن ایشان، حال اینکه ایشان تمام زندگی و اوقات خود را وقف ابادانی کشور عزیز خود و اعتلای نام صنعت نفت نموده و علی رغم اینکه بر روی سمت مجری نبوده و مزایای آن را دریافت نمیکرده است لیکن بار سنگین مسئولیت را به دوش میکشیده جای سئوال دارد را به شما بزگواران واگذار نموده تا اینچنین مقدمات ایجاد یاس و نامیدی را در همین اندک نفرات مفید و سودمند برای جامعه فراهم نفرمایید.
محسن
Russian Federation
درود برسایت وزین عصر نفت لطفا راجع به این انتصابات بیشتر وقت بدید تا خوب تحلیل شود شاید گوش شنوایی پیدا شود.روزگار غریبی است در این خاب آباد وزارت نفت و بخصوص در بزرگترین شرکت نفت وگاز انتصاب افراد ضعیف کوچک بر کارهایی بزرگ با هدفی به ظاهر مهم ولی آیا با این طرز تفکر میتوان در دوران اقتصاد مقاومتی ره به جایی برد .تمام کارشناسآن پیشکسوت وبا تجربه کنار زده شده‌اند و افراد غیر فنی برسمتهای مهم گماشته شده اند به نظر میرسد پشت پرده خبرهایی هست و قرار است ...
Russian Federation
جناب فلاح نژاد به همراه بخش مهندسی نفت با تصمیمات غلط باعث نصب اشتباهی سکوی یک میلیارد گاز در موقعیت سی Cفاز 12 شدند و بدنبال آن حفر چاه های اضافی بر روی این سکو شد وهمینطور با محاسبات غلط باعث سه حلقه چاه در موقعیت B گردید که اینچاه ها قبل از تولید به تعمیر افتاده اند.ویلی مسایل دیگر.یا حق
Germany
در دوره پرورش مديران با فلاح نژاد برخورد داشتم. تكبر و خودخواهي از بارزترين مشخات ايشونه. متاسفم براي شركت نفت و گاز پارس كه چندين سمت مديريتيشو ميده دست اين فرد
ماجد
Iran, Islamic Republic of
اقای مشکین فام خودشان بسیار کم تجربه اند وزمانی که نظیر بنده در مدیریت مهندسی نفت وگاز تلاش می کردیم ایشان کارشناس ساده ای بوده اند وبدون طی مراحل به ژنرالی رسیده اند فلذا نمی توان انتظار داشت که شق القمری رخ دهد ومدیران دلسوز وبا تجربه ای در فارها گمارده شوند...
سلام، یه نکته مشترک جالب بین مهندس مسعودی و مهندس فلاح نژاد اینه که هر دوی اینها مجریان فازهایی بودن که پتروپارس پیمانکارش بوده... من فکر می کنم موفقیت فازهای 12 و 19 باید پای پترو پارس نوشته بشه و همینطور ترقی آقایون...
الانم که پتروپارس با حمایت وزارت نفتدر طرح توسعه فاز 11 هم شریک شده...
غلام
Iran, Islamic Republic of
اینها همه پیشرفتشون رو مدیون آقای سوری هستن که بدون کوچکترین دقت به عنوان مجری انتخاب نمودند.
این دو نفر و بخصوص مسعودی از افراد نزدیک و نرتبط با اقای سوری است. مشکین فام درراین انتصاب اشتباه کرد.اینده معلوم میکنه که چه اشتباهی مرتکب شده.
Romania
بسیار متاسفم برای شرکت نفت و گاز پارس که اینقدر حسادت توش زیاده. به جای اینکه خوشحال باشید که مدیرانتون از جنس خودتون انتخاب شدن دارید علیه‌شون کار میکنید. به خصوص یه آقایی که خیلی دور و بر آقای فلاح نژاد چرخید تا پست بگیره موفق نشد حالا اینجا علیهش مینویسه.
Russian Federation
چرا اهداف فاز 12 با صرفه سه برابر هزینه معمول محقق نشد ؟ فقط بدلیل سو مدیریت در نفت واز پارس و پتروناس از لحاظ فنی و مدیریتی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
سلام...آقای مشکین فام تجربه مدیریت عالی نداشته اند ضمن اینکه قبلا در زمان کارشناسی شان در مدیریت مهندسی وساختمان اشتباهات زیادی داشتند و....جای بسی تعجب است...فلاح نژاد هم بسیار ضعیف عمل کرده است ودر عین ناباوری وعلیرغم فالتهای فاحش در فاز ۱۲ سرپرست مهنسی وساختمان شده اند...