۰

مخالفت مسکو با ترانزیت گاز کاسپین از گرجستان/ کارتون

مخالفت مسکو با ترانزیت گاز کاسپین از گرجستان
مخالفت مسکو با ترانزیت گاز کاسپین از گرجستان
به گزارش میز نفت، یکی از راهبردهای مهم روسیه در تجارت گاز، هدایت آن است بطوری که این کشور اجازه نمی دهد گاز حوزه دریای کاسپین بدون هماهنگی آنها صادر شود.

چندی پیش بود که سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در برابر اقدامات یکجانبه در ساخت خط لوله گازی ترنس کاسپین وارد عمل می شود.

 آلکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  اعلام کرد: حفاظت و امنیت محیط زیست باید اولویت نخست در ساخت خط لوله زیردریای صادرات گاز ترکمنستان به آذربایجان از مسیر دریای خزر (ترنس کاسپین) باشد.

این دیپلمات روس اعلام کرد که نظر و ایده همه کشورهای حوزه دریای خزر باید در این پروژه در نظر گرفته شود.وی گفت: مشکل ساخت و ساز خطوط لوله در دریای خزر که یک مخزن منحصر به فرد است، باید در درجه نخست از منشور محیط زیست و تنها پس از نقطه نظر اقتصادی در نظر گرفته شود.

این مقام روس اعلام کرد: همانطور که برای بهره وری اقتصادی و جبران هزینه های این پروژه، طرح ریزان آن تصمیمگیری می کنند، بدون هیچ استثنایی جنبه های محیط زیستی آن نیز نگرانی همه کشورهای حوزه دریای خزر است و در این راستا، همه 5 کشور حوزه دریای خزر حق رای دادن دارند.

به گفته این دیپلمات، دریاچه خزر به کوچکترین تغییرات محیط زیستی به خصوص ساخت خط لوله ترنس کاسپین، عملکرد این خط لوله و خدای ناکرده بروز حوادثی در این شبکه حساس است و بنابر این امنیت و ایمنی محیط زیست دریای خزر باید یک اولویت بی قید و شرط باشد.
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 15533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *