۰

جزئیات جریمه گازی از زبان زنگنه

وزیر نفت گفت: ترک‌ها درخواست بیشتری داشتند که داوری 12.5 یا 13 درصد آ‌ن را پذیرفته است و حالا باید تفاهم کنیم که چطور پول را از طریق تحویل گاز در زمان‌بندی بپردازیم.
زنگنه - عصر نفت
زنگنه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بیژن زنگنه شب گذشته در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره شکایت گازی ترکیه از ایران اظهار داشت: ترکیه به دلیل عدم ایفای تعهدات صادرات گاز از ایران شکایت کرده بود و خواستار کاهش 25 درصدی قیمت گاز شده بود که موفق نشدند و چیزی به آنها ندادیم.

وی افزود: درباره کاهش قیمت گاز هم یک شکایت 25 درصدی کرده بودند که 12.5 یا 13 درصد آن پذیرفته شده و بحث‌های آن در جریان است که چطور این تخفیف را که باید برای زمان‌های قبل اعمال می‌شود پرداخت کنیم.

وزیر نفت در پاسخ به پرسش مجری درباره میزان این جریمه گفت: این 2 میلیارد دلار جریمه نیست بلکه کاهش قیمت است که باید برای سال‌های قبل اعمال شود؛ آنها درخواست بیشتری داشتند که داوری 12.5 یا 13 درصد آ‌ن را پذیرفته است. حالا باید تفاهم کنیم که چطور پول را از طریق تحویل گاز در زمان‌بندی بپردازیم.

به گزارش فارس، حمیدرضا عراقی پیش از این در گفت‌وگو با فارس درباره این شکایت گازی با اشاره به خبر برخی از رسانه‌های ترکیه مبنی بر جریمه 2 میلیارد دلاری شکایت گازی این کشور از ایران گفته بود: «هنوز چیزی به طور رسمی به ما اعلام نشده است،اما باید گفت این رقم نسبت به ادعاهای اولیه ترک‌ها بسیار ناچیز است.

در ابتدا آنها مدعی بودند باید 35 میلیارد دلار از ایران بگیرند اما پس از گفت‌وگوهایی این رقم به 30 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و در حال حاضر داوری این شکایت به گازی  اعلام کرده جریمه گازی ایران 12 تا 15 درصد است اما دوباره به طور قطعی اعلام می‌کنم که هنوز هیچ رقمی به ما اعلام نشده و ما هیچ پولی نداریم به ترکیه بدهیم و قطعا در این‌باره با ترکیه مذاکره خواهیم کرد.»



منبع : فارس
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 15582
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *