۰
برای عبور از بحران سقوط قیمت ها چکار باید کرد؟

10 پیشنهاد به شرکت های نفتی

مخارج خود را براساس اهمیت و توانایی پرداخت آنها اولویت بندی کنید. در گام نخست، در بخش هایی هزینه کنید که به صورت مستقیم با بقای شما ارتباط دارند. در گام بعدی، در حوزه هایی سرمایه گذاری کنید که جریان نقدی مناسبی دارند.
شرکت های نفتی - عصر نفت
شرکت های نفتی - عصر نفت
ميزنفت/ اگرچه کاهش غیرمنتظره قیمت نفت خام در یک سال گذشته، خبری خوب برای مصرف کنندگان این محصول است، اما صنعت انرژی و بخش های همکار آن با آسیب های زیادی روبرو شده اند.

سقوط قیمت نفت و کالاهای مختلف در چند دهه اخیر بی سابقه بوده و با توسعه فناوری های نوظهور و کارای اکتشاف و تولید از منابع شیل، مقدار نفت تولید شده در آمریکای شمالی افزایش چشمگیری یافته است. شرکت های نفتی نیز با تجدیدنظر در پروژه های سرمایه گذاری خود، به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش کارایی طرح های در دست اجرا هستند.

در یک سال گذشته، بیش از 150هزار نفر از کارکنان شرکت های نفتی اخراج شده اند. اجرای 5/1 تریلیون دلار پروژه، غیراقتصادی شده و فعلا متوقف گردیده است. پیش بینی ها نشان می دهد که در سال آینده نیز، میانگین قیمت هر بشکه نفت از 60 دلار فراتر نخواهد رفت. و اکثر فعالان صنعت نفت از نقش سیاست های پنهان اعضای سازمان اوپک در شکل گیری فضای دشوار کنونی سخن می گویند. اما تا چه زمانی شرکت های فعال در صنعت انرژی می توانند در این شرایط مقاومت کنند؟ و در برابر توفان کنونی چه باید کرد؟

در شرایط کنونی، سایه تردید بر صنعت نفت سایه افکنده و 235 میلیارد دلار بدهی عقب افتاده شرکت های نفتی آمریکایی را باید زنگ خطری برای این صنعت دانست.
در ادامه 10راهکار پیشنهادی به شرکت های نفتی برای عبور از بحران سقوط قیمت ها ارائه می شود:
 
1) بسیاری از شرکت ها برای استفاده از خدمات مشاوران حرفه ای برای طراحی راهکارهای مناسب تا دقیقه 90 صبر می کنند. از دست دادن زمان، به از دست رفتن فرصت ها و جایگاه شما در بازار می انجامد.
 
2) بر روی هزینه ها تمرکز بیشتری کنید. اطمینان بیابید که دارایی های شما در شرایط مناسبی قرار دارند. محصولات و خدمات رو به افول شما کدام اند؟ و کدام محصولات و خدمات شما از آینده بهتری برخوردار هستند؟
 
3) برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت تجاری را فراموش نکنید. از موسسات حرفه ای برای تدوین برنامه هایی اثربخش بهره بگیرید.
 
4) هزینه های روزانه خود را به دقت پایش نمایید. صرفه جویی در هزینه های قابل کاهش، یک ضرورت در دوران کنونی است. محدودیت هایی برای هزینه های تخصیص یافته در نظر بگیرید.
 
5) مخارج خود را براساس اهمیت و توانایی پرداخت آنها اولویت بندی کنید. در گام نخست، در بخش هایی هزینه کنید که به صورت مستقیم با بقای شما ارتباط دارند. در گام بعدی، در حوزه هایی سرمایه گذاری کنید که جریان نقدی مناسبی دارند.
 
6) پیش بینی های مربوط به جریان نقدی خود را بررسی و بخش های نیازمند بازنگری را مشخص کنید. یک پیش بینی با دوره 13 تا 26 هفته ای می تواند مناسب باشد.
 
7) برای دستیابی به ثبات مالی، کلیه هزینه های مربوط به خرید دارایی های لوکس و غیرضروری را کاهش دهید.
 
8 ) اگر درآمدهای شما تنها از یک کالا و یا خدمت به دست می آید، باید در این مورد تجدیدنظر کنید.
 
9) در صورت کمبود نقدینگی، پرداخت های مربوط به تامین کنندگان و فروشندگان طرف قرارداد را به تعویق بیاندازید. این راهبرد همیشگی نیست، اما می تواند به عنوان یک اقدام ضربتی به یاری شما بیاید. هرچند این اقدام اعتبار شما را خدشه دار می کند.
 
10) با این اقدامات پیشنهادی می توانید در گذار از بحران سقوط قیمت ها همچنان به پیش بروید. اطمینان یابید که همه مدیران ارشد سازمان در اجرای این گام ها با شما همراه هستند. با برنامه ریزی مبتنی بر واقعیت ها و ایجاد آمادگی می توان از سایه شرایط دشوار کنونی رهایی یافت. فراموش نکنید که روزهای دشوارتری در پیش است. و برای مقابله با توفان باید به سرعت مهیا شد.
 
نویسنده: جان تی. یونگ
مترجم: محسن داوری
منبع: www.oilprice.com
 

 
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 15673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *