۰

تولید 6 میلیون بشکه ای نفت ایران تا سال 2040 !!

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد تولید نفت ایران تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین برآورد خود اعلام کرد که تولید نفت ایران تا سال 2040 میلادی به 6 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. ایران در حال حاضر حدود 3.7 میلیون بشکه نفت تولید می کند.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: «رشد تقاضا برای نفت در بازه زمانی مورد پیش بینی کند می شود، اما تا سال 2040 میلادی میزان تقاضا به 103 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.»

این گزارش حاکی است: «جهان به نحو فزاینده ای در حال وابسته شدن به توسعه تولید نفت در ایران (6 میلیون بشکه در سال 2040) و عراق (7 میلیون بشکه در سال 2040) برای برقراری توازن در بازار است. تمرکز بر تجارت نفتی به طور قطع در حال انتقال به سمت آسیاست: میزان خالص واردات نفت آمریکا تا سال 2040 به رقمی ناچیز کاهش خواهد یافت.»

در اکتبر 2016،عرضه نفت جهان 97.8 میلیون بشکه در روز بوده است.

در این گزارش همچنین پیش بینی شده که تقاضای جهانی برای گاز تا سال 2040 به میزان 50 درصد افزایش یابد.

«بر اساس سناریوی اصلی ما، مجموعا 44 تریلیون دلار سرمایه گذاری در زمینه عرضه جهانی انرژی نیاز است که 60 درصد آن باید به بخش اکتشاف و عرضه نفت، گاز و  زغال سنگ برود که شامل نیروگاه های استفاده کننده از این سوخت ها نیز می شود. حدود 20 درصد باید صرف انرژی های تجدید پذیر شود. 23 میلیارد دلار دیگر نیز برای بهبود بهره وری در مصرف انرژی نیاز است.»



منبع : تسنیم
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 15708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *