۰

توافق روسای جمهور ایران و روسیه برای همکاری در بازار نفت و گاز

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری روسیه در جریان مکالمه تلفنی روز گذشته خود توافق کردند که اقداماتشان در مورد بازارهای جهانی نفت و گاز را با یکدیگر هماهنگ کنند.
پوتین و روحانی - عصر نفت
پوتین و روحانی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، کرملین اعلام کرد، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جریان مکالمه تلفنی روز گذشته خود توافق کردند که اقداماتشان در مورد بازارهای جهانی نفت و گاز را با یکدیگر هماهنگ کنند.

به گفته کرملین، این هماهنگی همچنین شامل رایزنی بین روسیه و کشورهای عضو اوپک خواهد بود. در این مکالمه تلنفی طرفین بر اهمیت اقدامات انجام شده از طریق اوپک برای کاهش تولید به عنوان عاملی اساسی در تثبیت بازار جهانی نفت تاکید کرده اند.

روسیه، اصلی ترین رقیب اوپک در بازار جهانی نفت، در طی هفته های اخیر اعلام کرده که تمایلی به کاهش تولید خود ندارد و ترجیح می دهد تولید خود را در سطح فعلی فریز کند. میزان تولید نفت روسیه به بیش از 11 میلیون بشکه در روز رسیده است.

ایران نیز در حال بررسی پیشنهادات ارائه شده از سوی اوپک برای کاهش تولید است اما مقامات این کشور تاکنون هیچ گونه اظهار نظری مبنی بر متعهد شدن به کاهش تولید ابراز نکرده اند.

کارشناسان اوپک در جریان مذاکرات دیروز خود در مورد نهایی کردن طرح کاهش تولید  به پیشرفت هایی دست یافته اند، اما هنوز اختلافات در مورد سطح تولید نفت ایران و عراق به قوت خود باقی است.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 15815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *