۰

پروژه نفتی «کاشاگان» قزاقستان فردا افتتاح می‌شود

وزارت انرژی قزاقستان از برگزاری رسمی مراسم افتتاحیه پروژه نفتی «کاشاگان» در این کشور در تاریخ 7 دسامبر سال جاری (17 آذر ماه) خبر داد.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، مراسم افتتاحیه رسمی پروژه نفتی «کاشاگان» در منطقه «آتیرائو» قزاقستان، 7 دسامبر سال جاری (17 آذر ماه) برگزار می‌گردد.

بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی وزارت انرژی قزاقستان، 28 سپتامبر سال جاری تولید نفت در پروژه نفتی کاشاگان از سر گرفته شد و قرار بود مراسم افتتاحیه رسمی آن در تاریخ 23 اکتبر برگزار شود، که به تأخیر افتاد.

به گفته این منبع، 14 اکتبر سال جاری تحویل نفت قابل فروش از این پروژه نفتی به سیستم خط لوله «کزترانس‌اویل» و همچنین تحویل گاز تجاری این پروژه به سیستم خط لوله «اینترگاز آسیای مرکزی» از سر گرفته شد.

«کنت بازومبایف» وزیر انرژی قزاقستان چندی پیش اعلام کرده بود که طبق برنامه‌ها قرار است تا آخر سال جاری در کاشاگان، 1.1 میلیون تن و در سال 2017 میلادی نیز از 4 تا 7 میلیون تن نفت تولید شود.

پروژه تولید نفتی کاشاگان یکی از بزرگترین ذخایر نفتی در قزاقستان برشمرده می‌شود که ذخایر آن 35 میلیارد بشکه نفت برآورد شده است که از این تعداد 11 میلیارد آن قابل بازیابی است.

تولید نفت از کاشاگان در سپتامبر سال 2013 آغاز شد، اما در ماه اکتبر سال جاری به دلیل صدمه در یکی از خطوط لوله نفت در این منطقه، تولید آن متوقف شد.


منبع : فارس
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 15902
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *