۰
۹
هنوز در حال بررسی

زنگنه مردد در انتصاب‌های انتخاباتی

مدرک تحصیلی بازرگانی٬ «دامپزشکی» است و شاید به همین دلیل باشد که زنگنه مردد است حکم وی را برای معاونت مهم توسعه سرمایه «انسانی» صادر نکند زیرا می‌داند با چنین حکمی٬ انتقادات به وی مضاعف خواهد شد.
زنگنه مردد در انتصاب‌های انتخاباتی
ميزنفت/ در حالی‌که چند ماه به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است وزیر نفت در حال بررسی چند جابجایی در وزارت نفت است که بی تردید در میان این جابجایی ها٬ معاونت توسعه سرمایه انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کریم سلحشور که توسط رستم قاسمی به این معاونت رسید به همراه محمدرضا مقدم و شجاع الدین بازرگانی تنها بازماندگان دولت قبل در وزارت نفت هستند که زنگنه تصمیم گرفت آنها را در سمت هایشان ابقا کند اما با افزایش فشارها به عملکرد سلحشور٬ زنگنه قصد دارد برای جلب رضایت کارکنان در جهت توجه به مشکلات آنها٬ وی را برکنار کرده و شجاع الدین بازرگانی را جایگزین وی کند. البته خبرهایی نیز از بازنشستگی سلحشور شنیده می‌شود.

بازرگانی بازمانده مدیریت «اسفناک» مسعود میرکاظمی بر نفت است که در نهایت تعجب در پسامیرکاظمی هم در نفت ماند و با همه وزرا و سرپرستان وزارت نفت کار کرد حتی با بیژن نامدار زنگنه. میرکاظمی به وی اعتماد زیادی داشت و قصد داشت وی را به ریاست هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز منصوب کند که مخالفت بدنه مدیریتی صنعت نفت٬ وی را از صدور چنین حکمی منصرف کرد.

مدرک تحصیلی بازرگانی٬ «دامپزشکی» است و شاید به همین دلیل باشد که زنگنه مردد است حکم وی را برای معاونت مهم توسعه سرمایه «انسانی» صادر نکند زیرا می‌داند با چنین حکمی٬ انتقادات به وی مضاعف خواهد شد.

از سویی دیگر٬ محمود آستانه معاون پارلمانی زنگنه در مجلس ششم گزینه اصلی وزیرنفت برای معاونت پارلمانی است. آستانه روزهای سختی را با زنگنه سپری کرد و در ماجرای درگیری‌های مجلس ششم با زنگنه٬ لابی‌گری را به حد اعلای خود رساند تا به شکل غیرقابل باوری٬ زنگنه وزیر نفت بماند. وی که امروز مشاور امور گازرسانی است بخوبی توانسته در این حوزه رضایت نمایندگان را جلب کند و با سابقه دو دوره نمایندگی و معاونت پارلمانی وزارت نفت٬ شاید بتواند کمک خوبی برای زنگنه باشد.

شاید در ظاهر این دو تغییر مهم٬ تغییری خاص محسوب نشود ولی ناگفته پیداست این تغییرات بوی انتخاباتی و لابی می‌دهند. زنگنه فعلا مردد است و تصمیم نهایی خود را نگرفته است. او روزهای سختی را پیش رو دارد و دیگر کاندیداها نیز برای حضور در این پازل٬ رایزنی‌ها را با وی آغاز خواهند کرد.
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 16045
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
چرا مدیریت میرکاظمی را زیر سوال می برید اگر اقایان مقدم / بازرگانی/ ایرانمنش/ خجسته مهر/ اصولی/ بیات/ کاظمی/ سلحشور/ کریمی/ بهمنی/ ضیغمی/ و........ خیلی های دیگر بد بود چرا از همه این حضرات استفاده نمود و انها را در سمت های مدیریتی کلان نفت بدون تغییر نگه داشت پس او ادم های خوب را نگه داشت رانت خوران و منفعت طلبان را از کار برکنار نمود زنگنه پس از حدود 40 ماه هنوز از این اقایان در مناصب مدیریتی استفاده نموده است پس در مورد میرکاضمی بد قضاوت نکنید ایشان یک دهم زنگنه هم نفت را شخم نزد زنگنه به هیچ کس رحم نکرد و تبر به دست همه را درو کرد
آشنا
Iran, Islamic Republic of
در ليست اسامي كه نوشته ايد آقايان سلبعلي كريمي/حيدر بهمني/عليرضا ضيغمي/محمدرضا مقدم / اصولي همه مديران آقاي زنگنه هستند كه جناب ميركاظمي ضد زنگنه آقايان را تثبيت كرد يا ترقي داد. آقاي سلحشور منصوب آقاي رستم قاسمي است نه ميركاظمي. خجسته مهر هم كه توسط زنگنه بد جوري حذف شد. فقط بازرگاني و ايرانمنش از دوره مير كاظمي هنوز جابجا نشده اند. علتش هم خيلي معلومه.
دانشگاه نفت
Germany
من يك دانشگاه نفتي هستم،در جريان اعتراض به لغو بورسيه استخدام گروه الف دانشگاه نفت با شجاع الدين بازرگاني جلسه اي داشتيم تا مشكل رو بررسي كنيم،اين ادم از سلحشور خيلي منطقي تره ولي خب كاملا در خدمت زنگنس و مطيع ايشونه،و البته از نيرو انساني هم هيچ دركي نداره و باهاش صحبت كه ميكني ميفهمي خيلي...!،مدركش هم اصلا ربطي به نفت نداره،اخه دامپزشك رو چه به صنعت نفت؟؟؟خلاصه اين كه كارمندان نفت منتظر هيچ تغييري در اوضاع خودشون نباشند...نفتي هاي خفته،اسوده بخابيد كه غير نفتي ها نفتي ها را استثمار و استعمار كرده اند...
Iran, Islamic Republic of
اقای زنگنه:
1- آیادر این 44 ماه گزارشی از وضعیت نیروهای انسانی وزارت زیر نظر خود مطالعه داشتید؟
2- آیا میدانید چند نیروی قراردادی و ارکان ثالث دارید و مقدار حقوق دریافتی آنها چقدر است.
3- ایا میدانید نسبت نیروهای قراردادی به نیروهای رسمی و حجم کارمحوله نیروهای قرار دادی به رسمی چقدر است؟
4- ایا میدانید یک فوق لیسانس قراردادی با 14-15 سال سابقه کل دریافتی سالانه اش کمتر از 40 درصد نیروی رسمی است؟
آیا میدانید؟
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای زنگنه
من هم نیروی قراردادی ام، اگر اقای نوبخت نمیگذارد استخدام کنید چاره ای نیس ولی تبعیض ها را میشود کم کرد ، نمیشود!!!!
1- رسمی ها نفت کارت-کارانه-پاداش وزیر- بهره وری و... دارند ولی چرا به قراردادی ها پرداخت نمیشود.

2- بهداشت درمان کم هزینه ورایگان برای رسمی ها ولی قرادادی ها بیمه تکمیلی با پرداخت ماهی 295 هزار تومن برای خانواده 4 نفره و قبول نکردن اکثر اسناد پزشکی.
3-با این اوصاف در پرداخت عیدی پایان سال ما کارمندیم و عیدی کارمندی میگیریم!!!!! نه عیدی قانون کار
4- دره عمیق شکاف حقوق پرداختی بین افراد هم سابقه و هم تحصیلات در دو دسته رسمی و قراردادی هم فاجعه است .
اقای زنگنه یعنی یک ژنرال دور و برتان نیس به این امور رسیدگی کند!!!
همكار نفتي
Iran, Islamic Republic of
در مورد ميركاظمي كاملاً با شما موافق هستم. تفكر عجيب ايشان و عدم اعتقاد به نيروهاي باسابقه نفت بر همه روشن است. دوران مديريت ميركاظمي با وجود منابع وسيع ارزي كه در اختيار وزارت نفت بود با سو مديريت به تاريكترين برهه تاريخ صنعت نفت تبديل شد.
Iran, Islamic Republic of
بهترين گزينه براي معاونت پارلماني وزارت نفت اميرعباس سلطاني مي باشد. ايشان در مدت زمان كوتاه حضور در شركت نفت فلات باره ايران، به اشراف كاملي به موانع افزايش توليد در ميادين دريايي دست يافته و ارتباطات بسيار مناسبي با بدنه اجرايي شركت برقرار نموده است.
Iran, Islamic Republic of
واقعا ورود غیر نفتی ها و دانشجویان بی تجربه به مدیریت کلان نفت چه توجیهی دارد؟ دوستی که گفتند نفتی های خفته واقعا درست گفته اند. با اینهمه نخبه و مدیران با تجربه که همه خصوصیات و تجارب را دارا میباشند و خود در پستهای مدیریتی کلان و ارشد حضور داشته و دارند چرا سعی بر اینست که گروهبانها را جای ژنرال جا بزنند آیا این خود سوء مدیریت نیست که نتوان از مدیران و مجموعه تواناییهای صنعت عظیم نفت استفاده نمود؟ فقط گوش بفرمان بودن در اثر بی اطلاعی و عدم تجربه ملاک است. دوره قبل نشان داد حتی اگر مدیران لایق طیف مخالف را هم ابقا کنند اینان با تجارب خود کار را بهتر انجام میدهند و از ترس برکناری بیشتر بله قربان گوی هم هستند. خوب مگر افرادی مثل وزرا از مدیران بجز این میخواهند. البته ترس اصلی فهم و درک کار است که اگر مدیرانی بگمارند که بفهمند و بدانند ممکن است با اطلاعات مکسوبه بعدها برای رانت خواران و افرادی که ریگی در کفششان است دردسر آفرین شوند بهمین خاطر افراد را یا از بیرون نفت می آورند که تا ساز و کار نفت را بفهمند 4 سال تمام است و یا بی تجربگان و غیر نفتی ها را میگذارند که همین روند طی شود. فقط باید گفت خدا بداد نفت و نفتی ها از این مصیبت وارده برسد.
خارگ
Netherlands
سلام.آخرای دوره آقای احمدی نژاد آقای ... اومدن خارگ و یه عده از بومی ها رو بردن سر کار.اولین قولی که دادن به من بود که حتی از خانم‌.... که همراهشون بودن امضا دارم و نامه.بعد از سه ماه پیمانکاری همه ماها رو قراردادی کردن به همراه شماره قراردادی بعد از یک سال با ۱۷ نفرمون که پارتی نداشتیم و دوره روحانی اومد رو کار با ما قرارداد نبستن و گفتن شما دوباره پیمانکاری هستین.هر چی اعتراض کردیم و صحبت کردیم گفتن اکر دوباره اعتراض کنید این دفعه اخراجید.واقعا ... و ... واسه من و ۱۶ نفر دیگه ... بودن.واقعا ظلم کردن در حقمون.واگذارشون به بالاسری.