۰
خادمی:

فرمول باید 10 ساله بماند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی با رانت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی مقابله می‌کند، گفت: بحث‌های مفصل در مورد خوراک گاز در مجلس مطرح شده و به نظرم همان فرمولی که دولت تعیین کرده است باید اجرایی شود.
هدایت‌الله خادمی - عصر نفت
هدایت‌الله خادمی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، هدایت‌الله خادمی با اشاره به تصویب ماده 53 برنامه  ششم توسعه مبنی بر نرخ‌گذاری خوراک گاز واحدهای پتروشیمی گفت: من در همین ابتدای بحث باید بگویم که تلاش نمایندگان مجلس و بخصوص کمیسیون انرژی حمایت از صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی است.

وی در عین حال تاکید کرد: صنعتگرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند این موضوع را باید بدانند که فعالیتشان را باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که انگار ایران از گاز و نفت بی‌بهره است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه برخی در صنعت پتروشیمی به دنبال رانت خوراک هستند، اظهار داشت: در کنار این موضوع، برخی از واگذاری‌ها نیز در این صنعت از طریق رانت صورت گرفت.

وی با با ابراز تاسف از اینکه برخی صنعتگران پتروشیمی به دنبال ارزان‌خری خوراک هستند، تصریح کرد: نرخ خوراک باید معقول باشد به طوریکه در کنار حمایت از این صنعت نباید رانتی نیز به صنعت پتروشیمی در این زمینه داده شود،بلکه فعالان صنعت باید به گونه‌ای عمل کنند که پتروشیمی ایران با دیگر شرکت‌های بزرگ پتروشیمی در سطح جهان رقابت‌پذیر شوند و این رقابت نباید در نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی باشد.

وی ادامه داد: اگر روزی قیمت گاز بالا رفت آنها باید قیمت واقعی را پرداخت کنند و اگر روزی پایین آمد همین رویه ادامه پیدا کند. 

خادمی تصریح کرد: ما در مجلس شورای اسلامی اجازه نخواهیم داد برخی از فعالان صنعت پتروشیمی که دنبال گرفتن رانت هستند موفق شوند و قطعاً مجلس مقابل آنها می‌ایستد.

وی تصریح کرد: پیش‌تر فرمولی برای نرخ خوراک گاز واحدهای پتروشیمی تعیین شده است و باید این فرمول اجرایی شود که نمایندگان مجلس نیز این موضوع را می‌دانند و اجازه نمی‌دهند تا دوباره بحث‌های مفصل در این زمینه صورت پذیرد، زیرا بحث‌های کارشناسی قبلاً در زمینه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی به طور مفصل و در چندین جلسه مطرح شده است.



منبع : فارس
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 16104
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *