۰

فروش نفت 100 درصد نقدی شد

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: تهاتر نفت با کالا، مخصوص زمان تحریم ها بود و اکنون ایران فقط به ازای دریافت پول نقد نفت خود را می فروشد.
امیرحسین زمانی نیا - عصرنفت
امیرحسین زمانی نیا - عصرنفت
به گزارش ميزنفت ، «امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: ما دیگر هیچ موقع در کار تهاتر نفت با کالا نخواهیم بود و اینکه نفتی را بفروشیم و به ازای آن  به جای پول، کالایی دریافت کنیم، تهاتری بود که مخصوص زمان تحریم ها بود.

وی افزود: اکنون دیگر چنین مسائلی مطرح نیست و ایران فقط به ازای دریافت پول نقد نفت خود را می فروشد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در پاسخ به اینکه "آیا امکان حصول توافق بین ایران و کشورهای خریدار نفت ایران برای تسویه حساب پول فروش نفت با تهاتر کالا وجود دارد"، گفت: تاکنون چنین توافقی صورت نگرفته و چنین توافقی نیز صورت نخواهد گرفت.

اخیراً شنیده ها حاکی از این است که پیشنهاداتی از سوی برخی کشورهای آسیای شرقی برای تهاتر پول خرید نفت ایران با کالاهای غذایی و مصرفی مطرح شده؛ به طور مثال خبرهای غیررسمی از پیشنهاد فروش بیشتر نفت ایران به مالزی در ازای واردات بیشتر روغن پالم از این کشور و فروش بیشتر نفت به هند در ازای واردات محصولات غذایی حکایت دارد.



منبع : تسنیم
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 16843
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *