کمک ترامپ به افزایش قیمت نفت

11 اسفند 1395 ساعت 11:28

به دنبال سخنان دیشب دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنگره قیمت جهانی نفت افزایش یافت.


به گزارش ميز نفت ، در حالی که افزایش ارزش دلار مهار شده و سخنان دیشب دونالد  ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنگره شواهد چندانی از طرح های دولت وی برای افزایش تولید نفت شیل به دست نمی دهد، قیمت نفت امروز با افزایش همراه بود.

کاهش تولید اوپک بر بازار تاثیر مثبت گذاشته، در حالی که افزایش تولید نفت شیل آمریکا مانع از رشد قابل توجه قیمت ها شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 11 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش به 54 دلار و 12 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز با 15 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 56 دلار و 66 سنت رسید.

فعالان بازار نفت انتظار داشتند دونالد ترامپ در سخنرانی خود در کنگره جزئیاتی از سیاست های انرژی خود را نیز اعلام کند، اما وی در سخنان دیشب خود به این مسئله اشاره ای نکرد.

جفری هالی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندای سنگاپور گفت: «انتظار می رود که قیمت نفت امروز در بازار لندن افزایش یابد، زیرا نبود خبر خودش یک خبر خوب است. اگر ترامپ اعلام می کرد که قصد دارد برخی از سیاست های حفاظت از محیط زیست آمریکا را مورد بازنگری قرار دهد، تا تولید نفت بیشتر آسان تر گردد، ممکن بود قیمت نفت خام آمریکا کاهش پیدا کند.»

وی افزود: «اکنون تمام توجهات معطوف آمارهای میزان ذخایر نفتی اداره اطلاعات انرژی آمریکاست که قرار است امشب منتشر شود.»

پس از آنکه ترامپ وعده داد که اصلاحاتی در نظام مهاجرتی و مالیاتی آمریکا ایجاد نماید، ارزش سهام در بورس آمریکا و همچنین ارزش دلار کاهش یافت. ترامپ در سخنرانی دیشبش، حرف های ویژه یا غیرمنتظره چندانی نزد.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 16912

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/16912/کمک-ترامپ-افزایش-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir