۰

جزئیات طرح هندی ها برای فرزاد بی

شرکت او ان جی سی ویدش هند، طرح بیش از ۳ میلیارد دلاری توسعه میدان گازی فرزاد ب ایران را نهایی کرده و احتمالا تا ماه سپتامبر قرارداد توسعه این میدان امضا خواهد شد.
میدان گازی فرزاد بی - عصر نفت
میدان گازی فرزاد بی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شرکت او ان جی سی ویدش هند، طرح بیش از 3  میلیارد دلاری توسعه میدان گازی فرزاد ب ایران را نهایی کرده و احتمالا تا ماه سپتامبر قرارداد توسعه این میدان امضا خواهد شد.

به گفته منابع آگاه در طرح جدید که به شرکت نفت فراساحل ایران ارائه شده، تاسیسات مایع سازی برای تبدیل گاز به ال ان جی جهت سهولت در ارسال به کشورهایی نظیر هند در نظر نگرفته شده است.

دو کشور ابتدا قرار بود تا نوامبر 2016 این قرارداد را نهایی کنند، اما بعدا دو طرف توافق کردند که زمان انعقاد نهایی را تا فوریه 2017 تمدید کنند.

اکنون قراراست این قرارداد پس از توافق طرفین بر سر قیمت و نرخ بازگشت سرمایه شرکت هندی تا ماه سپتامبر به امضا برسد.

فرزاد ب حدود 10 سال قبل توسط شرکت هندی او وی ال، یعنی بازوی خارجری شرکت او ان جی سی در بلوک فارسی کشف شد، اما این شرکت به دلیل تحریم ها از توسعه آن صرف نظر کرد.

منابع آگاه گفتند، در طرح جدید، شرکت هندی بعضی از تاسیسات تولیدی را تعدیل کرده و هزینه کل پروژه را پایین آورده است. ایران قبلا با طرح 10 میلیارد دلاری ارائه شده برای توسعه ذخایر گازی 12.5 تریلیون فوت مکعبی واقع در میدان فرزاد ب و کارخانه مایع سازی گاز مخالفت کرده بود.


منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 17004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *