۰

آزادسازی دژ نفتی - نظامی داعش در موصل + عکس

رزمندگان حشد شعبی عراق اخیرا توانستند در ادامه عملیات آزادسازی موصل، شرکت نفت و گاز در منطقه الشرقاط را از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کنند.
موصل - عصر نفت
موصل - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، یک رزمنده حشد شعبی درباره آزادسازی شرکت نفت و گاز از اشغال تروریست‌های داعشی پس از حمد و ثنای خداوند می‌گوید: نیروهای «وعدالله، الشباب الرسالی» هستیم، ما اکنون در منطقه الشرقاط و به طور مشخص در روستای «عین البیضه»(در جنوب غربی شهر موصل) هستیم. مکانی که در آن قرار داریم، مقر داعش نفرین شده بود که در عملیات ماه گذشته نیروهای ما، شکست خوردند.
 
وی افزود: خدا را شکر، ما حدود هفت کیلومتر پیشروی داشتیم و آثاری را که مشاهده می‌کنید در نتیجه شلیک موشک البرکان از سوی نیروهای «وعدالله- الشباب الرسالی» است که در نتیجه آن شماری از داعشی‌های تکفیری به هلاکت رسیدند، اکنون در جریان بازدید از این منطقه آثار به جا مانده از داعش در زمانی که در این مکان بودند، از جمله دیوارنوشته‌های آنها را خواهیم دید.
 
ما در این مکانی که هستیم با خاکریز خط مقدم حدود دو کیلومتر فاصله داریم.

 کوه‌هایی که مشاهده می‌کنید، کوه‌های «مکحول»‌قرار دارد و مسافت میان آنها و «الحویجه» حدود ۲۰ کیلومتر است که تا کنون آزاد نشده است. در پشت کوه‌های مکحول، مقرهای داعش است و پس از آن، الحویجه قرار دارد که مقر اساسی داعشی‌ها به شمار می‌رود، حالا می‌رویم تا از آثار به جامانده از داعشی‌ها بازدید کنیم.
 
این رزمنده حشد شعبی با اشاره به یکی از شعارهای تروریستی داعشی بر روی دیوار می‌گوید: اینجا نوشته شده است که دولت اسلامی باقی می‌ماند(شعار تروریست‌های داعشی)، ولی ما به آنها می‌گوییم دولت اسلامی داعش از بین رفتنی و دولت علی(ع) ماندنی و باقی است به یاری خداوند.
 

 یکی دیگر از شعارهای داعشی‌ها بر روی دیوار (دولت اسلامی باقی خواهد ماند!)

 رزمنده حشد شعبی به آثار باقی مانده از تروریست‌های داعشی در این مکان اشاره کرده و می‌گوید: اینها آثار داعشی‌ها است، اینجا سالن پذیرایی داعش بود، داعشی‌ها در این مکان جمع می‌شدند. کجا هستند، داعشی‌ها کجایند؟  این بقایای آنهاست.
 
 رزمنده حشد شعبی به یکی دیگر از شعارهای تکفیری ها بر روی دیوار اشاره می‌کند و می‌گوید : اینجا نوشته‌اند «ای بغداد ما می‌آییم»، ‌ الان شما(داعشی‌ها) کجایید، ما اکنون در الشرقاط، موصل هستیم، شما کجا هستید؟

 

یکی از شعارهای داعشی بر روی دیوار : ای بغداد ما می‌آییم(اتین یا بغداد)

 وی با اشاره به یکی از مخازن منفجر شده به دست داعشی‌ها افزود : این مکان را که مشاهده می‌کنید، مخازن قرار دارد، الان می‌بینید که از این مخزن (یکی از مخازن ویران شده)، فقط ستون‌هایش باقی مانده است، داعشی‌ها از ورقه‌های آهنی این مخزن که قطر آن ۱۲ میلی‌متر است برای خودروهای بمب‌گذاری شده مورد استفاده قرار می‌دادند، ‌ برویم و این ورق‌های آهنی را مشاهده کنیم.

 

 

رزمنده حشد شعبی اظهار داشت : داعشی‌ها این مخزن را آتش زدند و هنگامی که فروریخت از آهن‌آلات آن در خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده می‌کردند، بنابراین داعش فقط دشمن انسانیت و شیعه و اهل سنت و ایزیدی‌ها نیست، بلکه حتی دشمن محیط زیست و شرکت‌ها و ساختمان‌ها و همه چیز هم هست، نگاه کنید، ضخامت این ورقه آهنی، آن را در ساخت خودروهای بمب‌گذاری شده به کار می‌بردند، در آن زمان اطلاعاتی از سوی بسیاری از منابع به دست ما رسید مبنی بر اینکه داعش ممکن است این کار را انجام دهد.

 

منبع: تسنیم
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 17194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *