افزایش قیمت نفت پس از حمله به سوریه

18 فروردين 1396 ساعت 16:07

قیمت نفت پس از حملات موشکی آمریکا به سوریه بیش از 2 درصد بالا رفت و نفت برنت به 56 دلار هم رسید اما در حال حاضر بشکه ای 55.61 دلار معامله می شود.


به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از حمله آمریکا به سوریه بیش از 2 درصد افزایش یافت و امروز به بالاترین قیمت در یک ماه گذشته رسید. از آنجایی که به نظر می رسد این حمله تهدید فوری برای ذخایر نفت نداشته است، اندکی از افزایش ها کاسته شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته اعلام کرد، دستور حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در سوریه را صادر کرده است. آمریکا مدعی است این حمله موشکی به تلافی حمله شیمیایی به خان شیخون انجام شده است. ترامپ مدعی است که این اقدام را در راستای منافع امنیت ملی آمریکا انجام داده است.

در معاملات پس از حملات موشکی آمریکا، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به 56.08 دلار رسید اما پس از اندکی افزایش 72 سنتی نسبت به روز گذشته را ثبت کرد و بشکه ای 55.61 دلار فروخته شد. قیمت نفت هنوز 1.31 درصد بیش از آخرین قیمت روز گذشته معامله می شود.

نفت خام آمریکا نیز بلافاصله پس از حملات بیش از 2 درصد افزایش یافت و 52.94 دلار فروخته شد. اکنون این نوع نفت با 75 سنت (1.45 درصد) افزایش نسبت به دیروز بشکه ای 52.45 دلار معامله می شود.

هر دو شاخص نفتی بیشترین قیمت از اوایل ماه مارس را ثبت کردند.جفری هالری، تحلیلگر بازار نفت گفت: «حملات موشکی آمریکا، قیمت نفت را یکباره بیش از 2 درصد بالا برد.» این حمله احتمالا تاثیرات بزرگی بر بازارهای نفتی داشت.

سوریه تولیدات محدود نفتی دارد اما این کشور در غرب آسیا واقع شده است و هم پیمانانش از تولیدکنندگان نفت هستند که این امر سبب بروز نگرانی در مورد انتشار درگیری شود که می تواند در عرضه نفت اختلال ایجاد کند.

هالری تصریح کرد: «پاسخ ایران و روسیه، دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت چه خواهد بود؟... ما مجبوریم تا برای پاسخ این پرسش صبر کنیم.»

گاری هوکستیبل، مشاور مشتریان در بازار اوراق بهادار در این رابطه گفت: «خارج از بخش انرژی، سرمایه گذاران به ویژه ذی نفع ها و معدن داران طلا، امروز به سمت بخش های دفاعی رفته اند.»
 


کد مطلب: 17221

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/17221/افزایش-قیمت-نفت-حمله-سوریه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir