۰

بزرگترین وارد کننده نفت جهان مشخص شد

چین در ماه مارس 9.2 میلیون بشکه نفت وارد کرده و حتی آمریکا را پشت سر گذاشته است.
بزرگترین وارد کننده نفت جهان مشخص شد
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز،  اطلاعات گمرکی نشان می دهد چین در ماه مارس با پشت سر گذاشتن آمریکا بیشترین نفت خام را در میان همه کشورهای جهان وارد کرده است.

براساس این گزارش، واردات نفت خام چین در ماه مارس به 38.95 میلیون تن رسیده است که معادل 9.17 میلیون بشکه در روز بوده است.

براساس اطلاعات گمرکی، میزان واردات در ماه فوریه 8.286 بشکه در روز بوده است؛ رکورد قبلی چین در این خصوص 8.57 میلیون بشکه در روز بوده است که در ماه دسامبر محقق شده است.
براساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا میزان واردات نفت خام چین در ماه مارس و همچنین سه ماهه اول سال 2017 از واردات نفت آمریکا بیشتر شده است تا بدین شکل چین به بزرگترین مشتری نفت خام در جهان در سال 2017 تبدیل شود.

 براساس این گزارش، افزایش محموله های نفتی به دلایل مختلفی بوده که یکی از آنها اقدام شرکت های تصفیه نفت مستقل به خرید نفت پس از اختصاص سهم هایشان در سال 2017 بوده است؛ چین هفته گذشته سهم های واردات شرکت های تصفیه را به آنها اختصاص داد تا به طور مستقل نفت را از بازارهای جهانی برای اولین بار خریداری کنند.

براساس این گزارش، واردات نفغت خام چین در سه ماهه اول سال 2017 با افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2016 به 104.73 میلیون تن یعنی حدود 8.49 میلیون بشکه در روز رسیده است.

براساس محاسبات رویترز با توجه به آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا میزان واردات نفت خام آمریکا در سه ماهه اول سال 2017 به حدود 8.17 میلیون بشکه در روز رسیده است.
 
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 17290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *