۰

پرونده ضراب در مسیر دیپلماسی

شهردار سابق نیویورک که توسط رضا ضراب برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای اتهامات مطروحه علیه خودش استخدام شده گفت، مقامات ارشد آمریکایی برای انجام توافقی که به موکلش کمک می کند آمادگی دارند.
رودی جولیانی - عصر نفت
رودی جولیانی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، رودی جولیاتی، شهردار سابق نیویورک که توسط رضا ضراب برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای اتهامات مطروحه علیه خودش استخدام شده گفت، مقامات ارشد آمریکایی برای انجام توافقی که به موکلش کمک می کند و در عین حال منافع امنیتی آمریکا را پیش می برد آمادگی دارند.

جولیانی در اظهارنامه ای که تسلیم دادگاه فدرال منهتن کرده گفته که به دلیل ماهیت اتهامات مطروحه عله رضا ضراب و اهمیت ترکیه به عنوان یک متحد ژئوپلتیک برای آمریکا، هم واشنگتن و هم مقامات ترک همچنان «پذیرای» راه حلی دیپلماتیک برای این پرونده هستند.

جولیانی افزود: «اگر این مسئله را در نظر بگیریم که هیچکدام از مبادلات مالی ای که ادعا شده ضراب در آن مشارکت داشته مربوط به تسلیحات یا فن آوری هسته ای یا دیگر کالاهای قاچاق نبوده، بلکه مربوط به کالاهای مصرفی بوده است، پذیرش این راه حل چندان غیرمنتظره نیست. به علاوه ترکیه در منطقه ای از دنیا قرار گرفته که از نظر استراتژیک برای آمریکا حیاتی است.»

این اظهاریه در آستانه جلسه استماعی تقدیم دادگاه شده که قرار است روز دوشنبه برگزار شود تا اطمینان حاصل شود که رضا ضراب از تعارض منافع احتمالی استخدام جولیانی و میشائیل موکاسی، شهردار سابق نیویورک و دادستان کل سابق آمریکا اطلاع دارد.

مقامات قضایی آمریکا نگرانی هایی را در مورد تعارض منافع ناشی از استخدام این دو نفر به عنوان وکلای رضا ضراب مطرح کرده اند، زیرا 8 بانک آمریکایی ای که در این پرونده دخیل هستند نیز از موکلان موسسات حقوقی جولیانی یا موکاسی هستند.

ضراب متهم است که برای انجام مبادلات مالی غیرقانونی از طریق بانک های آمریکایی برای دولت ایران و نقض تحریم های دولت آمریکا تبانی کرده است. مقامات تعقیب آمریکایی همچنین اتهاماتی را متوجه مهمت هاکان آتیلا، یکی از مدیران هالک بانک ترکیه کرده اند.

منبع: تسنیم
جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 17366
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *