۰

برنامه کویت برای تسخیر نفت چین

وزارت نفت کویت پس از مذاکرات کارشناسی با طرف چینی از سرمایه گذاریهای کلان در صنایع نفتی این کشور و تبدیل چین به یکی از مشتریات ثابت نفت کویت خبر داد .
نفت و چین - عصر نفت
نفت و چین - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از ایرنا،  جدیدترین آمار ارائه شده در زمینه صنایع نفتی حاکیست صادرات نفت چین به کویت طی سه ماهه نخست سال 2017 بیش از 14 درصد افزایش یافته و به روزانه 305 هزار بشکه رسیده است.

همچنین با افزایش ظرفیت تولید نفت کویت به بیش از سه میلیون بشکه پیش بینی می شود که صادرات نفت روزانه کویت به چین روند تصاعدی داشته باشد. وزارت نفت کویت همچنین با دولت چین وارد مذاکره شده است و پالایشگاهی در این کشور برای تولید فرآورده های نفتی احداث می کند.

بنابر اعلام وزارت نفت کویت این کشور برای تبدیل شدن به یکی از 10 کشور برتر جهان در تولید محصولات پتروشیمی و همچنین تبدیل شدن به یکی از 5 کشور برتر دنیا در تولید نفت خام تلاش می کند.

وزارت نفت کویت همجنین برای شناسایی منابع نفتی جدید در میدان نفتی برقان این کشور از همکاری با شرکت نفت چین برای سرمایه گذاری در این طرح و اختصاص هزینه 65 میلیارد دلاری برای تقویت زیرساخت های تاسیسات نفتی استفاده می کند.
بدین منظور یک هیات عالی رتیه چینی طی هفته جاری با سفر به کویت مذاکراتی را با مقامات این کشور جهت سرمایه گذاری در اقتصاد کویت انجام داد.

به گفته جمال جعفر رییس هیات مدیره شرکت ملی نفت کویت این کشور اجرای 118 طرح و پروژه به ارزش 65 میلیارد دلار را در دستور کار خود دارد و همزمان تعامل با شرکت های خارجی در زمینه صنایع نفتی را آغاز کرده است.

کویت در پی اعمال راهبرد سه گانه افزایش تولید نفت، توسعه پالایشگاه ها و به جریان انداختن طرح 'سوخت های پاک' (Clean Fuels Peojects) است، شرکت ملی نفت این کشور در نظر دارد تا سال ٢٠٢٢ میلادی، سرمایه گذاری گسترده ای در صنعت نفت انجام دهد.
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 17417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *